زیارت امام رضا علیه السلام آرزوی تمام شیعیان علوی است

کد خبر: 504085

سرپرست گروه شیعیان علوی ترکیه، توفیق زیارت بارگاه منور رضوی را آرزوی تمام شیعیان علوی عنوان کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی: در دیداری که جمعی از شیعیان علوی ترکیه با مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی داشتند، «علی اوزگول» ضمن ابراز خرسندی از تشرف و بهره‌مندی از خدمات ارزنده آستان قدس رضوی، عنوان کرد: توفیق تشرف به حرم مطهر برای نخستین باری است که حاصل می‌شود و بسیار خرسندم که خاطره به یادماندنی و تاثیرگذاری از ‌این سفر حاصل شد.
وی ضمن بیان خاطره‌ای از حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد: در دوران تبعید حضرت امام(ره) در ترکیه به دلیل مخالفت و مبارزات جدی که با حکومت پهلوی داشتند، توفیق زیارت ایشان برایمان حاصل شد و توانستیم به استقبال ایشان برویم.
اوزگول بیان کرد: در دوران رژیم پهلوی اکثر دولت‌های جهان به بلوک شرق و غرب وابسته بودند و هیچ قدرتی تصور اینکه کشوری بتواند خارج از این دو بلوک ادامه حیات بدهد و پایدار بماند را نداشت.
سرپرست گروه شیعیان علوی ترکیه ادامه داد: اما امام خمینی(ره) با اعتقاد به آموزه‌های دینی و ایمان به تحقق وعده‌های الهی توانستند پیشرو حرکتی باشند که بعدها مردم و ملت‌ها به آن رجوع کردند و به سوی دیانت و معنویت روی آورند.
این مسئول افزود: نتیجه این تلاش بعد از گذشت 37 سال، صدور این تفکر به کشورهای دیگر و ایجاد موجی از بیداری اسلامی در بین کشورهای اسلامی بود.
اوزگول با تشکر از میهمان نوازی ایرانیان افزود: رفتار شایسته و خوب مردم ایران بسیار قابل تحسین است. تصمیم دارم در سفرهای بعدی همراه خانواده و دوستان و آشنایان به مشهد مقدس مشرف شوم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها