تولید پی‌نمای خطبه‌های نهج‌البلاغه کلید خورد +تصاویر

کد خبر: 557613

پروژه تبدیل نهج البلاغه به پی نما یک پروژه کاملا مردمی است که هدف آن تبدیل تمام نهج البلاغه به پی نما می باشد

تولید پی‌نمای خطبه‌های نهج‌البلاغه کلید خورد +تصاویر
سایت پی نما: چند وقتی است که یک گروه مردمی برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه شروع به تولید پی نمای خطبه های نهج البلاغه نموده اند و هزینه های این کار از کمک های مردمی تامین می کنند. در همین راستا مصاحبه ای با آقای نوری همدانی مدیر پروژه انجام داده اند که در ادامه مطالعه می فرمایید.
پروژه تبدیل نهج البلاغه به پی نما یک پروژه کاملا مردمی است که هدف آن تبدیل تمام نهج البلاغه به پی نما می باشد. از دو، سه سال پیش که در ایران کم و بیش پی نما پیشرفت کرده است حدود 1000 کمیک مرد عنکبوتی تولید شده است و در همین راستا و کمبودی که در زمینه مذهبی کمیک وجود داشت، تصمیم گرفتیم این پروژه مذهبی مردمی را آغاز کنیم.
پروژه مردمی تولید پی نمای نهج‌البلاغه کلید خورد
- علت رویکرد شما به پی نما چه بود؟ ما چند سالی کار پژوهشی بر روی زنجیره محتوا انجام دادیم، زنجیره محتوا حول یک داستان. شما در زنجیره محتوا حول یک داستان محصولات مختلفی را حول یک محتوا تولید می کنید. کمیک و فیلم نامه تولید می کنید. در دنباله آن انیمیشن و عروسک و ... تولید می کنید و این یک شکل مارپیچی دارد. ما یکه نگاه خاصی به این زنجیره محتوا داریم و برای ابتدای کار این پروژه پی نما را آغاز کردیم. - پروژه نهج البلاغه از چه زمانی آغاز شده است؟
حدودا یک ماه و یک هفته می شود که کار آغاز شده است و حدود 10 روز پیش اولین محصول تولید و توزیع شد و قصد داریم ان شالله هر 10 روز یک محصول تولید شده و پخش کنیم.
 پی نمای نهج‌البلاغه
- بودجه کار را چگونه تامین می کنید؟ بودجه اولیه، بودجه مردمی بود و الان هم حمایت اصلی، حمایت مردمی است ولی پیگیر حمایت سازمان ها و ارگان ها هم هستیم. - چند نفر در این پروژه مشغول به کار هستند؟
در حال حاضر کار با کمک چهار الی پنج نفر از دوستان انجام می شود، اما استقبال خوبی از کار شده است و افراد مختلفی اعلام آمادگی برای همکاری با پروژه کرده اند. در کل پتانسیل مردمی بسیار خوبی وجود دارد.
 پی نمای نهج‌البلاغه
ما تمام سعی مان بر این است که پروژه کاملا مردمی باشد و به صورت یک خیر مردمی صورت بگیرد.
- تبلیغات شما و جذب کمک های مردمی از چه طریقی بوده است؟
فعلا تبلیغات ما فقط از طریق تلگرام و سایت می باشد و متاسفانه امکان تبلیغات خاصی نداریم.
- توزیع محصولات چگونه است؟
فعلا فقط از طریق تلگرام است ولی دنبال راه های دیگر هم هستیم. مثلا در تلگرام یکی از کارها 4000 بار بازدید شده است. ان شالله قصد داریم بعد از این که چند محصول تولید شد به صورت یک مقاله اینترنتی در بیاوریم و منتشر کنیم.
 پی نمای نهج‌البلاغه
- معیار انتخاب داستان های نهج البلاغه چیست؟ ما سعی کردیم ابتدا از خطبه های کم حجم و خطبه هایی که آسان تر بتوان با آن ها کار کرد را انتخاب بکنیم. به همین دلیل هم برای داستان اول خطبه 70 را انتخاب کردیم که فقط 3 خط است. و به این دلیل هم خطبه های کم حجم را انتخاب کردیم که هم کار آسان تر و سریع تر باشد و هم در یک صفحه کار تمام شود تا چاپ آن هم راحت تر باشد.
- آیا قصد چاپ این مجموعه را دارید؟
ان شالله قصد داریم تا اربعین یک مجموعه ای را تولید و چاپ بکنیم و در ایام اربعین پخش کنیم.
- پیش بینی شما تولید چند محصول می باشد؟
قصد ما این است که تمام نهج البلاغه را تبدیل به پی‌نما بکنیم ولی فعلا هدف ما در ابتدا خطبه های کم حجم تر است و در ادامه سراغ حکمت ها و نامه ها می رویم البته برای حکمت ها و نامه ها دنبال قالب خاصی و متفاوت از خطبه ها هستیم.
در پایان تشکر می کنم از وقتی که برای مصاحبه با ما قرار دادید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها