دوره آموزشی«اقتصاد مردم بنیاد» برگزار می‌شود

کد خبر: 599334

دوره‌ دو روزه «اقتصاد مردم بنیاد» به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور اساتید مطرح کشور طی دو مرحله در روزهای پنج شنبه و جمعه، هجدهم و نوزدهم آذر ماه سال جاری و در روزهای پنج شنبه و جمعه، بیست و پنجم و بیست و ششم آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

دوره آموزشی«اقتصاد مردم بنیاد» برگزار می‌شود

روابط عمومی مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع): در دوره‌ دو روزه «اقتصاد مردم بنیاد» که در دو مرحله برگزار می شود، اساتیدی همچون دکتر درخشان، دکتر دانش جعفری، دکتر عبدالملکی، دکتر نیلی، دکتر زریباف، دکتر رحمانی، دکتر خاندوزی و ... حضور خواهند یافت و تلاش می شود مبانی و برخی تجارب مردم‌سالاری دینی در عرصه اقتصاد و وضعیت اقتصاد ایران از این منظر، مورد بررسی قرار گیرد. در مرحله اول سعی می شود مبانی و جنبه‌های سلبی و ایجابی مفهوم اقتصاد مردمی و چارچوب‌ها، اصول، روش‌ها، الگو و معیارهای اقتصاد مردم محور بررسی شود و در مرحله دوم، تلاش می شود وضعیت کنونی اقتصاد ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، موانع تحقق آن شناسایی و راهکارهایی ارائه گردد. اهداف برگزاری این دوره آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و نخبگان علاقه‌مند به بحث اقتصاد مقاومتی با زوایای پنهان بحث اقتصاد مردمی و چگونگی دستیابی به آن است، که انتظار می رود دانشجویان پس از شرکت در دوره با محورهای زیر نیز توانمند گردند: 1. گفتمان سازی در حوزه مردم‌سالاری دینی در امور اجتماعی علی‌الخصوص در عرصه اقتصاد 2. سوق دادن توجه جامعه دانشگاهی به موضوع اقتصاد مردمی به عنوان یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی 3. تبیین چارچوب‌های اقتصاد مردمی 4. تبیین نسبت اقتصاد مردمی با اقتصاد سرمایه‌داری، بخش خصوصی، تعاونی، وقف و ... 5. بیان ظرفیت‌های ناشناخته مردم در عرصه اقتصاد 6. تبیین الگو و معیارهای اقتصاد مردم محور مبتنی بر اندیشه امام خمینی (ره) 7. بیان برخی تجارب مشارکت مردمی در راستای بهره‌برداری از آن‌ها در اقتصاد مردمی 8. بررسی میزان مردمی بودن اقتصاد ایران 9. بیان ظرفیت‌های اقتصاد منطقه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مردم محور 10. ارزیابی مصوبات اقتصادی مجلس، برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد اقتصادی دولت در راستای مردمی کردن اقتصاد 11. بررسی موانع تحقق مردمی شدن اقتصاد ایران 12. شبیه‌سازی نظامات سنتی در جهت مردمی کردن اقتصاد ایران

گفتنی است پس از پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر شرکت در دوره «آموزشی- تخصصی اقتصاد مردم بنیاد» اعطا خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این دوره آموزشی با شماره تماس 09107660356 تماس برقرار نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها