از۷ پیکر یافته شده تنها یک نفر شناسایی نشده است

کد خبر: 619985

نشست خبری مراسم تشییع شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو برگزار شد.

شهرنوشت: مجتبی عبداللهی، رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان در این نشست گفت: به خانواده شهدای آتش نشان توجه لازم را داشته ایم و سرکشی ها را انجام داده ایم. خانواده شهدای آتش نشان به صورت کامل تکریم شده اند. چرا که ما وظیفه داشتیم در مقابل خانواده این شهدا تواضع کرده و توجه های لازم را به آنها داشته باشیم. عبدالهي ضمن تقدير از شهروندان شريف و نوع دوست و وطن پرست كه با حضور در ايستگاه هاي اتش نشاني با اين قشر همدردي كردند، تصریح کرد: از همه امت حزب الله و شهيد پرور ايران دعوت مي كنم در مراسم با شكوه تشييع پيكرشهيدان آتش نشان شركت كنند. سردار کریمی جانشین پلیس تهران و نماینده پلیس دراین نشست ضمن تسلیت 16 تن از آتش نشانان که جان شان را تقدیم کردند تا دیگران به خطر نیفتند، گفت: شجاعت و ایثارگری این عزیزان در بحث اطفا حریق ستودنی است.
وی با بیان اینکه امیدواریم که در ساعت های آینده خبرهایی از پیکرهای این عزیزان نیز به دست آید، اظهارکرد: در روز تشییع باشکوه همه مردم حضور یابند تا اخلاص و احساساتی که در این چند روز داشتند به تصویر کشیده شود و تسلی دل خانواده شهدا شود.
سردار کریمی با بیان اینکه از دقایق اول حادثه همکاران پلیس من در کنار نیروهای آتش نشانی حضور داشتند، تصریح کرد: با همان جدیتی که آتس نشانان برای اطفا حریق داشتند، در حریم پلاسکو هم داشتند تا مردم را از خطری که متوجه شان بود مصون کنند. زیرا تقریبا موادی که در اینجا بود باعث تهدید و خطر بود. با همکاری دوستان در شهرداری توانستیم اکثر افراد را به بیرون منتقل کنیم.
وی ادامه داد: در برخی مستندات مردم مقاومت می کردند اما پیگیری آتش نشانی و نیروی انتظامی باعث شد صدماتی در این زمینه نداشته باشیم.پس از وقوع این حادثه هم مردم در اطراف ساختمان حضور داشتند اما پلیس بلافاصله محل را ایزوله کرد و با همکاری خوب مردم وضعیت را برای امداد و نجات و مباحث بعدی آماده کنیم. بستر مناسبی برای شهرداری و آتش نشانی، امداد و اورژانس فراهم کنیم.
سردار کریمی افزود: تا به امروز سعی کردیم که امنیت مغازه های مجاور پاساژ را حفظ کنیم تا دغدغه ای برای صاحبان نباشد.
تا امروز که روز ششم است حتی یک گزارش از سرقت یا هرگونه ناامنی در محدوده نداشته ایم که نشان می دهد پلس وظیفه اش را به خوبی انجام داده و هدایت خوب دکتر قالیباف در بحران و برنامه ریزی خوب ایشان شرایط را مساعد کرده است.
وی ادامه داد: تا به حال حدود 75 گاو صندوق به پلیس آگاهی منتقل شده و 5 تا به صاحبان تحویل داده شده است. تعدادی از افراد از درب پشت پلاسکو وارد شدند که 30 نفر دیگر نیز اموال شان را برداشتند.
وی با بیان اینکه تلاش پلیس هم افزایی و همدلی با مدیران شهری بوده است، گفت: این هم افزایی قابل تقدیر است.
نماینده پلیس در این نشست بابیان اینکه هم اکنون تنها محدودیت در محل خود حادثه است، بیان کرد: تمامی محدودیت ها برداشته شده است. مردم همکاری شان در این محیط بسیار مثال زدنی بود و ترافیک سنگینی در این حریم نداشته ایم. به طوری که وقتی محدودیت ها را برداشتیم تصور می کردیم که ترافیک سنگین خواهد شد که با مشارکت شهروندان دیدیم که ترافیک سنگین نیز نداشتیم. وی تاکید کرد: تا به امروز حدود 8 نفر مراجعه کردند به پلیس آگاهی فقدانی اعلام کردند که 4 نفر جنازه شان پیدا شد و آتش نشان نبودند. البته پلیس اگاهی در حال بررسی است تا صحت و سقم این 8مفقودی را پیدا کند. وی تاکید کرد: پیکر 3 نفر آتش نشان و 4 کسبه تا کنون به پزشکی قانونی انتقال داده شده اند و تنها یک نفر شناسایی نشده اند. سردارکریمی تاکید کرد: مستنداتی داریم که در زمانی که آتش نشانان داخل بودند و ایثارگرانه و شجاعانه وظیفه شان را دنبال می کردند، تقریبا جمعیتی حدود 500 نفر در طبقات مختلف بودند که با رشادت آتش نشانان و کمک نیروهای پلیس به بیرون هدایت شدند. اگر اصرار این شهروندان نبود بی شک تلفات بیشتر بود. وی افزود: در آواربرداری که انجام می شود گاوصندوق ها یا مدارکی که به صورت سالم بیرون می آید در اختیار آگاهی قرار می گیرد. کریمی با اشاره به اینکه از روز اول که اینجا بودم به همراه سردار ساجدی نیا دیدم برخی گاوصندوق ها دیگر گاو صندوق نیست و مشخص نیست که مدارک شان کجا است، ادامه داد: اما در واکاوی محل دپوی آوار مدارکی کشف شده که در اختیار پلیس قرار گرفته است. سردار کریمی با اشاره به کارگران افغان باید بگویم مفقودی هایی که به آگاهی آمدند حدود 8 نفر هستند، گفت: باید مردم به پلیس آگاهی مراجعه کنند و فرمتی برای اعلام مشخص شده است. اتباع خارجی افغان هم اگر داشته باشیم باید در این 6 روز اعلام مفقودی می شد. این افراد در اینجا که سکونت نداشتند بهر حال باید به محل زندگی شان مراجعه می کردند و خانواده های شان متوجه می شدند، اما تا به الان مفقودی افغان اعلام نشده است. نماینده پلیس آگاهی عنوان کرد: برخی از مسوولان از نیروی انتظامی گله کردند که چرا تعداد خبرنگاران اینقدر زیاد بوده و 430 خبرنگار حضور داشتند. با وجوداینکه حراست شهرداری تهران کارتی تهیه کرده بود که به خبرنگاران کارت می داد. با این وجود برخی خبرنگاران بدون کارت هم آمدند و ما اجازه دادیم که تردد کنند. زیرا ما معتقد به اطلاع رسانی رسانه ها هستیم. قطعا اطلاع رسانی صحیح و درست شما باعث شد که مردم با نیروهای امدادی و پلیس همکاری کردند و قصد ما هم اطلاع رسانی صحیح به مردم بوده است. بعد از آن نیز مدیریت ورود و خروج خبرنگاران به شهرداری تهران واگذار شد. کریمی در پایان گفت: برخی مواردی که از دوستان خبرنگار می خواهیم به بیرون از محوطه ساختمان فروریخته مراجعه کنند نیز تنها یک هدف داریم و آن نیز تامین امنیت خود خبرنگاران است.
اخبار لحظه به لحظه از روز ششم حادثه پلاسکو را اینجا بخوانید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد