مشکلات زندگیتان را مات کنید

کد خبر: 634319

یکی از راه‌های اصلاح سبک زندگی این است که افراد بیاموزند زندگی همیشه مطلوب نیست، و چه دوست داشته یا نداشته باشند وجود مشکلات کوچک و بزرگ یكی از مهم‌ترین حقایق دنیاست.

روزنامه آرمان: یکی از راه‌های اصلاح سبک زندگی این است که افراد بیاموزند زندگی همیشه مطلوب نیست، و چه دوست داشته یا نداشته باشند وجود مشکلات کوچک و بزرگ یكی از مهم‌ترین حقایق دنیاست.
یکی از مسائلی که افراد باید بیاموزند این است که زندگی مجموعه ای از مشكلات است، چه از آن شكایت كنیم یا برای حل مشکلات كاری کنیم. زندگی همیشه به شكلی كه ما دوست داریم عمل نمی‌كند. اگر می‌توانستیم راه خودمان را برویم، كار ساده‌تر می‌شد، احساس انصاف بیشتری می‌كردیم و تفریح و لذت بیشتری هم داشتیم، درد و رنج برایمان باقی نمی‌ماند و مجبور نبودیم كار كنیم. اما زندگی همیشه این گونه نیست به جای آن با واقعیت‌ها روبه رو می‌شویم، اما واقعیت هم آموزگار بزرگی است به ما كمك می‌كند تا بیاموزیم.ما چه دوست داشته یا نداشته باشیم وجود مشکلات یكی از مهم‌ترین حقایق دنیاست، یكی از اولین و ارزشمندترین درس‌ها درباره حقیقت است.
بنابراین وقتی واقعیت زندگی كردن را بهتر بشناسیم و با كاستی‌های آن به درستی كنار بیاییم و مشكلات و دشواری‌ها را به درستی مدیریت و كنترل كنیم از زندگی بیشتر و بهتر استفاده می‌کنیم و بهتر آن را درك می‌كنیم و بینش درستی از زندگی به دست می‌آوریم. وقتی می‌دانیم زندگی دشوار است و آن را می‌پذیریم می‌توانیم زندگی موثری داشته باشیم، برای اینكه از مشكلات زندگی گله كنیم می‌توانیم برای حل این مشكلات مترصد راههایی شویم.یكی از تفاوت‌های بارز میان انسانهای موفق و آنهایی كه شكست خورده اند را می‌توان در نگرش آنها را در قبال مشكلات زندگی جستجو كرد. ناكام‌ها می‌خواهند از مشكلات اجتناب كنند و یا آنها را دور بزنند، اما موفق‌ها مشكلات را می‌پذیرند و به استقبال آنها می‌روند، حتی اگر در این میان متحمل رنج و ناراحتی شوند.
اشكال بسیاری از مردم، صرف نظر از سن و سال آنها، این است كه یا متوجه نیستند و یا این حقیقت را قبول ندارند كه زندگی با سختی‌هایی روبه روست. از این رو به جای اینكه خود را با مشكلات تطبیق دهند به جنگ با این مشكلات می‌روند، مرتب شكایت می‌كنند، هم به خودشان غر می‌زنند و هم به دیگران. مرتب مشكلات زندگی خود را درشت نمایی می‌كنند، طوری صحبت می‌كنند كه انگار مشكلات آنها منحصر به فرد است و احساس می‌كنند كه زندگی برای دیگران راحت‌تر است، اما شكایت كردن سببی نیست كه مشكلات را از میان بردارد، تنها بر شدت مشكلات می‌افزاید زیرا با شكایت بر ابعاد گرفتاری افزوده می‌شود شكایت كردن اقدامی‌برای نشاندن مشكلات بر دوش دیگران است.
ما انسانها وقتی این حقیقت را بپذیریم كه زندگی دشوار است متوجه می‌شویم كه هر مساله خود فرصتی مطلوب است و چالش‌های زندگی را می‌پذیریم و به جای اینكه به سختی‌ها اجازه بدهیم كه ما را مغلوب كنند، آنها را به عنوان آزمونی برای خود مورد استقبال قرار می‌دهیم و می‌توانیم با استفاده از آنها به فراسوی مشكلات برویم.این یک واقعیت قطعی است که زندگی همیشه مطلوب نیست، و حقیقتی است كه باید آن را همیشه به یاد داشته باشیم. باید قبول كنیم حوادث بد برای انسانهای خوب هم اتفاق می‌افتد، گاه برای دیگران، گاه برای ما.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها