افزایش شمار جان‌باختگان حادثه کوه زباله در سریلانکا

کد خبر: 656274

بر اثر فروریختن کوه زباله در حومه پایتخت سریلانکا 26 نفر جان باختند، 100 خانه تخریب شده و بیش از 600 نفر بی‌خانمان شده‌اند.

افزایش شمار جان‌باختگان حادثه کوه زباله در سریلانکا
خبرگزاری فارس: مقامات سریلانکا که روز جمعه از جان باختن دست کم شش نفر بر اثر فرو ریختن کوهی از زباله در یک حلبی آباد در شمال شرق کلمبو پایتخت این کشور خبر داده بودند، امروز آمار نهایی جان‌باختگان را 26 نفر اعلام کردند. فرو ریختن زباله همچنین به تخریب حدود 100 خانه در منطقه کولوناوا در شمال شرقی پایتخت سریلانکا منجر شد.
کوهی از زباله با ارتفاع 91 متر، پنجشنبه شب بر اثر باران‌های سیل آسا در اثر بی‌ثباتی آتش گرفت و روی خانه‌های این محدوده فروریخت، در پی این حادثه تعداد زیادی آتش‌نشان و نیروی امدادی از چندین مرکز برای سامان دادن به حادثه در منطقه حاضر شدند و چندین ساعت مشغول اطفای حریق و کمک به حادثه‌دیدگان بودند که در همان ساعات اولیه مشخص شد 6 نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 10 نفر زخمی و دچار جراحت شدند که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند. بعد از دستور رئیس جمهور به ارتش و پلیس برای کمک رسانی به آتش‌نشانی صدها سرباز در این منطقه حاضر شدند.
پلیس سریلانکا در بیانیه‌ای از ادامه عملیات جستجو خبر داد تا مفقودین و جان‌باختگان احتمالی از زیر این آوار خارج شوند. در نهایت پلیس این کشور بعد از تمام شدن عملیات، آمار جان‌باختگان را 26 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه تعداد جان‌باختگان از 6 نفر به 26 نفر افزایش یافته است. 7 نفر از جان‌باختگان این حادثه کودکان مدرسه‌ای بودند؛ 100 خانه تخریب شده و بیش از 600 نفر مسکن خود را از دست داده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها