کلاهبردار شرکت‌های تولیدی در مشهد دستگیر شد

کد خبر: 662564

جوان 24 ساله ای که با ترفند تهیه مواد اولیه برای شرکت های تولیدی از آنان کلاهبرداری می کرد در حالی با شاکیان متعددی از نقاط مختلف کشور روبه رو شده است که از سوی دستگاه قضایی در چند استان دیگر کشور نیز تحت تعقیب بود.

روزنامه خراسان: جوان 24 ساله ای که با ترفند تهیه مواد اولیه برای شرکت های تولیدی از آنان کلاهبرداری می کرد در حالی با شاکیان متعددی از نقاط مختلف کشور روبه رو شده است که از سوی دستگاه قضایی در چند استان دیگر کشور نیز تحت تعقیب بود.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به شگردهای متهم فراری برای به یغما بردن سرمایه شرکت های تولیدی به خراسان گفت: چند روز قبل نیابت قضایی از استان خوزستان به پلیس آگاهی خراسان رضوی رسید که محتویات آن نشان می داد یکی از کلاهبرداران حرفه ای پس از ارتکاب جرم در شهرهای خوزستان به مشهد گریخته است. سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: تحقیقات مقدماتی بیانگر آن بود که جوان 24 ساله ای به نام «م» و با ترفند تهیه مواد اولیه پلیمری برای شرکت های تولیدی لوازم پلاستیکی مبالغ میلیاردی کلاهبرداری کرده و در مشهد مخفی شده است.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با به دست آمدن اطلاعات دیگری از متهم فراری مشخص شد وی اهل یکی از شهرهای خراسان شمالی است بنابراین عملیات ردیابی وی در نقاط مختلف مشهد و خراسان شمالی به طور غیرمحسوس ادامه یافت تا این که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با همکاری کارآگاهان اعزامی از استان خوزستان موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی و به محاصره درآورند. وی اضافه کرد: در این عملیات که با کسب مجوزهای قضایی همراه بود، متهم 24 ساله در مخفیگاهش دستگیر و به اداره جعل و کلاهبرداری انتقال یافت. سرهنگ رزمخواه گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم، یک قبضه سلاح کلت کمری ساخت آمریکا، مقداری مهمات و 10 میلیون تومان وجه نقد به همراه یک خودرو گران قیمت 500 میلیونی کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به اعترافات متهم افزود: این جوان 24 ساله در اعترافات خود عنوان کرد: «با متصدیان خرید شرکت ها وارد معامله می شدم و قراردادی را برای تحویل مواد اولیه شرکت های تولیدی منعقد می کردم اما پس از گرفتن مبالغ میلیونی به عنوان بیعانه به شهر دیگری می گریختم».

این مقام انتظامی ادامه داد: در حالی که تاکنون حدود 10 تن از شاکیان، متهم مذکور را شناسایی کرده اند بررسی های پلیس نشان می دهد که وی از سوی دستگاه قضایی، سمنان، شاهرود و آذربایجان شرقی نیز تحت تعقیب بوده است که از 6 ماه قبل وارد مشهد شد و به طور مخفیانه زندگی می کرد. سرهنگ «رزمخواه» خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر متهم همچنان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها