۵ حادثه مرگبار برای دانش‌آموزان ایرانی

کد خبر: 718895

سریال حوادث مرگبار در اردوهای دانش آموزی تمامی ندارد و همچنان بی توجهی به ایمنی این اردوها قربانی می گیرد. حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در حوالی داراب باز زنگ خطر را به صدا درآورد و نگرانی والدین از اردوها بیشتر کرد. تکرار این حوادث باعث شده والدین به اردوهای دانش آموزی اعتماد نداشته و اجازه ندهند ، فرزندانشان راهی این اردوها شوند.

خبر فوری: سریال حوادث مرگبار در اردوهای دانش آموزی تمامی ندارد و همچنان بی توجهی به ایمنی این اردوها قربانی می گیرد. حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در حوالی داراب باز زنگ خطر را به صدا درآورد و نگرانی والدین از اردوها بیشتر کرد. تکرار این حوادث باعث شده والدین به اردوهای دانش آموزی اعتماد نداشته و اجازه ندهند ، فرزندانشان راهی این اردوها شوند.
در تازه ترین موارد از این دست حوادث، واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بندرعباسی، افکارعمومی را در شوک فروبرد.

چهارم اردیبهشت سال 1381 مرگ شش دختر دانش آموز در حادثه واژگونی قایق در پارکشهر زنگ خطر را برای ناایمن بودن اردوهای دانش آموزی به صدا درآورد. پس از این حادثه با دستور مسوولان آموزش و پرورش وقت ، اردوهای دانش آموزی تعطیل و بعد از شش سال دوباره از سرگرفته شد تا شاهد تکرار تراژدی باشیم. هر ساله حوادثی مثل مرگ در تصادفات و یا غرق شدن دانش آموزان در دریا تکرار می شود و پس از همه از دستورالعمل ایمنی اردوها می گویند و بعد از چند روز همه چیز فراموش می شود. فقط خانواده هایی می مانند با غم از دست دادن فرزند. در تازه ترین نمونه باز هم صحبت از آئین نامه و دستورالعمل است اما آیا این بار با وجود فاجعه اخیر واژگونی اتوبوس، امیدی به اجرا هست؟ داغ مرگ 26 دانش آموز 30 مهر سال 91 یکی از تلخ ترین حوادث در اردوی دانش آموزی رقم خورد. این حادثه مربوط به اتوبوس کاروان راهیان نور بود که در مسیر بازگشت به بروجن دچار سانحه شد که طی آن ۲۶ دانش آموز دبیرستانی دختر جان خود را از دست دادند و 18 تن مجروح شدند. اجساد این دانش‌آموزان روز بعد زیر باران شدید بروجن و در غم و ماتم اهالی این شهر به خاک سپرده شدند .پس از این حادثه دوباره بحث ایمنی در اردوهای دانش آموزی مطرح و خیلی زود فراموش شد. مادرانی و پدرانی که امروز منتظر خبر موفقیت فرزندان خود در مسابقات فرزانگان بودند، خبر تلخ مرگ آنها شنیدند مرگ در دریا دوم شهریور سال 93 هم دو دانش آموز اراکی که در مسابقات المپیاد هلال احمر در اردوی دانش آموزی اردوگاه مهر بندرانزلی حضور داشتند، بدون توجه به توصیه های سرپرست تیم خود تن به آب زدند و در دریا غرق شدند. این دانش آموزان همراه 13 نفر دیگر در حال شنا در دریا بودند که قربانی خشم دریا شدند. حادثه در پایتخت صبح روز 16 اردیبهشت امسال یک دستگاه اتوبوس حامل 34 دانش آموز در بزرگراه یادگار امام واژگون شد؛‌این حادثه نشان داد اردوهای خطرناک آموزش و پرورش تنها مختص دانش آموزان شهرستان ها نبوده و دانش آموزان تهرانی نیز از چنین خطراتی مصون نیستند. این حادثه در حالی رخ داد که پنج روز قبل از آن واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان دختر در شیراز، موجب مصدودیت راننده و 10 کودک شد. این مینی‌بوس که حامل دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی بوده هنگام بازگشت از اردو و به دلیل تخطی راننده از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل خودرو، در حوالی ورودی دروازه قرآن شیراز، پس از برخورد با یک خودروی پژوی ۴۰۵ واژگون شد. دانش آموز میبدی قربانی دریاچه دوم اردیبهشت سال 94 هم، اردوی یکروزه دانش‌‌آموزان میبدی کنار دریاچه غربالبیز مهریز پایان تلخی داشت. هنگام ظهر، درحالی‌که دانش‌آموزان خودشان را برای نماز آماده می‌کردند، یکی از آنها در آب‌های سرد دریاچه غرق شد و جانش را از دست داد.اين حادثه ظهر در حاشيه شهرستان مهريز رخ داد. آن روز مسئولان مدرسه سيدمصطفي خميني در شهرستان ميبد، عده‌اي از دانش‌آموزان را براي شركت در اردوي يكروزه به نزديكي درياچه غربالبيز برده بودند كه يكي از دانش‌آموزان 11ساله به‌نام امير شه‌بخش در درياچه جان باخت. تراژدی ادامه دارد در آخرین حادثه نیز بامداد امروز واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان نخبه در حوالی داراب 10 کشته و 35 مجروح برجای گذاشت. حادثه ای که به گفته رئیس پلیس راهور ناجا خواب آلودگی راننده علت آن بود.مادرانی و پدرانی که امروز منتظر خبر موفقیت فرزندان خود در مسابقات فرزانگان بودند، خبر تلخ مرگ آنها شنیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها