۵ نفر به اتهام حیوان آزاری دادگاهی شدند

کد خبر: 839336

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از محکومیت یک نفر و داداگاهی شدن چهار نفر دیگر به جرم حیوان آزاری در آذربایجان شرقی خبر داد.

۵ نفر به اتهام حیوان آزاری دادگاهی شدند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از محکومیت یک نفر و داداگاهی شدن چهار نفر دیگر به جرم حیوان آزاری در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: یک نفر به جرم حیوان آزاری در میانه با رأی دادگاه کیفری به دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یکی از شهروندان مبنی بر وقوع حیوان آزاری در شهرستان میانه که به یگان حفاظت محیط زیست استان رسیده بود، با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان میانه، خودرو فرد متخلف شناسایی و به دادگاه احضار و محاکمه شد.

قاسمی با اشاره به اینکه فرد محکوم شده دو قلاده سگ را به طرز فجیع و غیر انسانی پشت خودرو خود بسته و روی زمین کشیده بود گفت: پس از برگزاری دادگاه، فرد مزبور به جرم حیوان آزاری و جریحه دار کردن عفت عمومی به دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از در جریان بودن یک پرونده حیوان آزاری دیگر در دادگاه شهرستان هوراند خبر داد و گفت: بر اساس فیلمی که توسط اهالی منطقه به اداره حفاظت محیط زیست هوراند رسیده بود، چهار نفر به اتهام حیوان آزاری و کشتن یک قلاده روباه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: یک قلاده روباه ماده که باردار بوده است، در درون چاه یک ساختمان نیمه کاره افتاده بوده که این افراد به جای نجات این حیوان، اقدام به آزار بی رحمانه و غیر انسانی این روباه از طریق سنگ پرانی به درون چاه، ضرب و شتم به وسیله چوب دستی و دست آخر به دار آویختن این حیوان زبان بسته کرده و آن را کشته‌اند.

این مقام مسئول گفت: پرونده این افراد متخلف در دادگاه در جریان است و هنوز به مرحله صدور حکم نرسیده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هر گونه حیوان آزاری به شدت برخورد کرده و متخلفان را به دست قانون خواهد سپرد افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۵۴۰ به این اداره کل اطلاع دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها