گله‌مندی بهزیستی از شیوه ساماندهی کودکان کار

کد خبر: 844959

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: اقداماتی که در رابطه با ساماندهی کودکان کار و خیابان از سوی شهرداری و نیروی انتظامی انجام می‌شود همچنین شیوه ساماندهی آن‌ها مناسب نیست و باید با این کودکان به گونه‌ای بهتر رفتار شود.

گله‌مندی بهزیستی از شیوه ساماندهی کودکان کار

خبرگزاری فارس: داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۷ هزا رنفر در سال گذشته از خدمات پیشگیری بهره گرفته که در این ارتباط ۴۹۲ نفر خدمات مشاوره، ۸ هزار نفر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از ۸۰۰ نفر در پیشگیری از معلولیت‌ها، بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ مرکز در حوزه کاهش طلاق فعال است گفت: ۷۰۴ هزار کودک در طرح‌های غربالگری بینایی، آشنایی و اضطراب شرکت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: ۵۷ هزار و ۷۴۰ نفر در مراکز اقامتی ماده ۱۵ درمان شده و بیش از ۹ هزار معتاد در مراکز ماده ۱۶ بوده اند. ۱۳ هزار نفر در مراکز کاهش آسیب، ۳۸۰۰ نقر در سرپناه‌های شبانه و ۸۳ هزار و ۴۱۸ نفر از خدمات مراکز گذری بهره گرفته‌اند.

بیات‌نژاد در حوزه توانبخشی و معلولان نیز گفت: ۱۶۹ هزار و ۸۷۴ معلول طی سال گذشته خدمات دریافته کرده‌اند که ۷ هزار نفر از این افراد به دلایل مشکلات معیشتی یارانه می‌گیرند و ۵ هزار و ۲۴۰ نفر در مراکز روزانه یارانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود تغذیه ۱۸۰۰ نفر در سال گذشته تلاش شده گفت: ۲۸۴۱ نفر مجهول‌الهویه در مراکز نگهداری می‌شود که از این تعدد ۹۷۶ نفر سالمند هستند.

وی در مورد وضعیت ساماندهی کودکان کار و خیابان نیز گفت: اقداماتی که از سوی شهرداری و نیروی انتظامی در این بار‌ها انجام می‌شود گاهی دور از شان انسانیت است و ما از این شیوه گله‌مند هستیم چرا که باید از این کودکان لطیفه‌تر و با درایت بیشتری برخورد شود.

بیات‌نژاد ادامه داد: ۷۳ درصد از کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه بوده و ۸۰ درصد از آن‌ها کارت هویتی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین درمورد ساماندهی متکدیان نیز گفت: این موضوع در دستور کار ما نیست، اما چنانچه به ما ارجاع داده شود آن‌ها را ساماندهی می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها