وزیر آموزش و پرورش: اردوگاه باهنر فقط وثیقه است

کد خبر: 858303

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت اردوگاه باهنر گفت: دولت با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارند و آموزش و پرورش، اردوگاه باهنر را به وثیقه گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش: اردوگاه باهنر فقط وثیقه است

خبرگزاری فارس: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه بیست ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر برگزیده کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال توسعه متوازن بین همه ساحت‌های شش‌گانه است و برای ایجاد توازن از دوره ابتدایی شروع کردیم.

وی با اشاره به توجه به مهارت‌های زندگی است، تصریح کرد: در این مسیر یکی از مهم‌ترین موانعی که داریم و باید به انرژی همراه تبدیل شود، خانواده‌ها هستند؛ تلقی خانواده حفظ برخی محفوظات و تعاریف در کتا‌ب‌های درسی است که باید این تلقی عوض شود.

بطحایی بیان کرد: در یک سال اخیر دستاورد‌های خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات در جامعه امروز تا حدی جای خود را باز کرده است که مدرسه فقط یادگیری در سطح آموزشی نیست و باید به محلی برای زندگی دانش‌آموزی تبدیل شود

وی با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: نقش و جایگاهی که آموزش و پرورش در تحقق شعار سال دارد، این است که آموزش و پرورش به جهت جامعه مخاطبانش و قریب به ۳۰ میلیون مخاطب گستره وسیعی دارد و احساس تکلیف می‌کنیم که برای تحقق کالای ایرانی نقش ایفا کنیم و نمایشگاه‌هایی را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از نماد‌های ضد تربیتی که برخی دانش‌آموزان در اقلام مدرسه استفاده می‌کنند، ممنوع است چرا که نماد‌ها نباید آثار زیانبار تربیتی داشته باشد؛ برخی از نماد‌ها ذهنیت‌گرایی مفرط و انزوای بالا را دنبال می‌کند و در کالا‌های ایرانی نبود این موضوع را دنبال می‌کنیم.

بطحایی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید به‌زودی آغاز می‌شود و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آماده هستند و امیدواریم مهر با شکوه را برای حدود ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز شاهد باشیم.

وی درباره وضعیت اردوگاه باهنر گفت: دولت با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارند و آموزش و پرورش، اردوگاه باهنر را به وثیقه گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته اشکال حقوقی در تنظیم قرارداد بوده، اما اصلا و ابدا فروش اردوگاه درست نیست؛ اردوگاه متعلق به آموزش و پرورش و معاونت پرورشی است و با توجه به حساسیت‌ها امیدوارم با پرداخت دیون به وسیله سازمان برنامه و بودجه که به‌زودی اتفاق می‌افتد کل دیون پرداخت شود.

بطحایی تصریح کرد: اردوگاه شهید باهنر آن گونه که انتقال مالکیت مطرح است اصلا و ابدا فروخته نشده است.

وی در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر برگزیده کشور با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس، اظهار کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای تحقق مهارت‌آموزی و کشف استعدادهاست.

وی افزود: آموزش و پرورش مکانی برای زندگی کردن است و مدرسه باید تبدیل به کارگاهی شود که در آن دانش‌آموزان تمرین زندگی کنند و هر آنچه در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند، تمرین و ممارست شود.

وزیر آموزش و پرورش، تمرین صبوری، مدارا و باهم زندگی کردن در مدرسه را مهم دانست و گفت: هدف نهایی در تعلیم و تربیت، تمرین زندگی و مهارت‌آموزی است که در مدارس به این رویکرد کمتر پرداخته می‌شود و به این دلیل فضای مدرسه از شادی و نشاط دور شده است.

وی ادامه داد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری که سالانه برگزار می‌شود باید در استان‌ها و مناطق آموزشی مرتباً تکرار شود و برنامه‌های مدارس با محوریت چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی تدوین شود تا مدرسه از مکانی برای حفظ آموزی به مکانی برای تمرین زندگی تبدیل شود.

بطحایی تصریح کرد: برای نزدیک شدن به مدرسه بانشاط و پرشور و تقویت و گسترش ادبیات و تاریخ کهن ایران، یکی از مهم‌ترین موانعی که آموزش و پرورش با آن مواجه است، تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزشی و پرورشی است که باید تصحیح شود و آموزش و پرورش با برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی می‌تواند دانش‌آموزان توانمند پرورش دهد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به مدارس و معلمان برای چگونگی تعلیم و تربیت، تحمیل حفظیات می‌کنند، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که مدارس را از اهداف اصلی تعلیم و تربیت دور می‌کند، دیدگاه خانواده‌هاست که شکل‌گیری مدرسه همراه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مطلوب نمی‌دانند و مدرسه را فقط برای یادگیری ریاضیات و فیزیک می‌خواهند و البته بخشی از آن‌هم صحیح است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش مصمم هستیم که مسیر را اصلاح کنیم و مدرسه را برای تربیت در تمامی سطوح تعلیمی آماده کنیم و ۶ ساحت سند تحول بنیادین را به‌صورت متوازن اجرا و عملیاتی کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها