اعزام دانشگاهیان به عتبات گران می‌شود؟

کد خبر: 860326

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر عتبات برای دانشگاهیان گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار ارز سفر‌های دانشگاهیان و همچنین سایر مردم به عتبات افزایش خواهد داشت.

اعزام دانشگاهیان به عتبات گران می‌شود؟

خبرگزاری فارس: نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عتبات عالیات در حالی آغاز شده که از چند روز آینده دانشگاهیان باید برای سفر هزینه بیش از دوبرابری را پرداخت کنند؛ بنابراین گزارش محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان از احتمال افزایش دوبرابری هزینه اعزام به عتبات خبر داده بود و بعد از آن هم در گفتگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که احتمال زیاد دولت برای سفر به عتبات ارز در اختیار زائران قرار خواهد داد.

هم اکنون قیمت زمینی عتبات برای دانشگاهیان در حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت هوایی از (ایستگاه تهران) یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده که این رقم برای سفر زمینی به بیش از دو میلیون و پانصد هزار تومان و هوایی به بیش از سه میلیون تومان خواهد رسید که انصافا برای دانشجویان این مبلغ زیاد است.

* آقایی: قیمت سفر‌های عتبات هم بیش از دوبرابر خواهد شد

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار ارز سفر‌های دانشگاهیان و همچنین سایر مردم به عتبات افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: قیمت دلار تقریبا بیش از دوبرابر شده و به همین دلیل قیمت سفر‌های عتبات هم بیش از دوبرابر خواهد شد.

آقایی تاکید کرد: سیاست‌های جدید ارزی به گونه‌ای است که ما هم باید از بازار ثانویه ارز خریداری کنیم. ما تا ۱۰ شهریور ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی داریم و از ۱۱ شهریور که ارز ما تمام می‌شود باید با ارز جدیدی که می‌گیریم قیمت‌ها را حساب کنیم.

به گزارش فارس، از آنجایی که سفر‌های زیارتی برای دانشگاهیان و سایر مردم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، امید است تا مسئولان دولت و بانک مرکزی تدابیری بیاندیشند تا دانشگاهیان و مردم بتوانند به صورت ازران‌تر از این سفر‌ها استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها