ایراد‌های آقای وکیل به کیفرخواست «ح. ب. د» مردود اعلام شد

کد خبر: 866683

وکیل «ح. ب. د» در دفاع از موکلش ایراداتی را به کیفرخواست صادر شده و عنوان اتهامی متهم وارد دانست، اما قاضی صلواتی نسبت به این ایرادات گفت: ایراد شما مردود است و رسیدگی به افساد فی‌الارض در صلاحیت دادگاه انقلاب است و تشخیص صلاحیت هم با دادگاه است.

ایراد‌های آقای وکیل به کیفرخواست «ح. ب. د» مردود اعلام شد

خبرگزاری فارس: رمضانی وکیل متهم در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات موکلش اظهار کرد: اولین اتهامی که مهمترین اتهام است و به موکل بنده منتصب شده است افساد فی‌الارض است و نماینده محترم دادستان که کیفرخواست را قرائت کرد دلیلی بر این اتهام ارائه نکرد، زیرا اگر دلیلی داشته باشد قاعدتا باید در متن کیفرخواست عنوان می‌شد.

وی با اشاره به اشتباه نماینده دادستان در اعلام شعبه صادرکننده رای پرونده قبلی متهم افزود: رای نهایی پرونده قبلی متهم در شعبه ۳۸ صادر شده است و به نظر می‌رسد که این رای مطالعه نشده است. در رای صادره رقمی به عنوان جریمه و رقمی به عنوان رد مال عنوان شده که در آن خصوص هم زمان طولانی است که مال معرفی شده و مدارک آن هم موجود است.

رمضانی با اشاره به مواد مورد استناد در کیفرخواست برای اتهام افساد فی‌الارض گفت: دو ماده ۱۳۰ و ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی موادی هستند که در سال ۹۲ به تصویب رسیدند، اما جرم ادعایی در تاریخی قبل از آن به وقوع پیوسته است. درخصوص ماده ۴ هم که مربوط به ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری است مربوط به یک جرم عمومی است و قاعدتا باید کیفرخواست به دادگاه عمومی ارسال شود و اگر دادگاه عمومی تشخیص داد این جرم از بابت تشدید افساد را هم شامل می‌شود آنگاه به دادگاه انقلاب بیاید بنابراین دادگاه انقلاب فعلا صلاحیت رسیدگی ندارد.

قاضی صلواتی نسبت به این ایراد وکیل متهم گفت: ایراد شما مردود است و رسیدگی به افساد فی‌الارض در صلاحیت دادگاه انقلاب است و تشخیص صلاحیت هم با دادگاه است.

وکیل متهم بیان داشت: آیا قرارداد‌هایی که بین موکل بنده و شرکت نفت جی منعقد شده است قانونی بوده یا باطل شده است به این سوال وکلای شرکت نفت جی باید پاسخ دهند که البته آن‌ها آن زمان وکیل شرکت نبودند و اگر این قرارداد باطل شده است باید دلیل بطلان ارائه شود.

قاضی صلواتی به سخنان وکیل متهم واکنش نشان داد و گفت: اکنون وقت دفاع نیست شما برای بیان ایرادات فرصت دارید که وکیل متهم گفت: این مسائل در پاسخ به سخنانی است که نماینده دادستان بیان کرده است و در کیفرخواست هم آمده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها