بازگشت ۲۴۰ هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور

کد خبر: 887611

استاندار ایلام از بازگشت ۲۴۰ هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور خبر داد.

بازگشت ۲۴۰ هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور

باشگاه خبرنگاران جوان: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: امسال استقبال زیادی زائران از مرز مهران داشتند به طوری که با افزایش تردد‌ها نسبت به مدت مشابه روبه رو شدیم.

وی افزود: به طوری که تا ساعت ۱۹ امروز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خروجی و حدود ۲۴۰ هزار نفر بازگشت زائر به کشور داشتیم الان به طور کامل موازنه عوض شده از میزان خروجی‌ها کم شده و میزان ورودی‌ها در حال زیاد شدن است.

استاندار ایلام عنوان کرد: امروز تا ساعت ۱۹ میزان خروجی‌ها ۲۲ هزار نفر و میزان ورودی‌ها حدود ۵۳ هزار نفر بود، یعنی ورودی‌ها بیش از دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: تا آخر شب طبق پیش بینی جمع تردد به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد یعنی برگشت زوار حدود ۸۰ هزار نفر شود، بنابراین ما از این به بعد بیشتر برنامه ریزی برای آرامش، آسایش، بهداشت و درمان، امنیت زواری که پس از اتمام سفر ارزشمند به وطن خود برگردند؛ انجام می‌دهیم.

وی افزود: ساز و کار‌های خوبی برای برگشت زائرین در ستاد اربعین اندیشیده شده از جمله تصمیم گرفته شد موکب‌ها تا حداقل ۳ تا ۵ روز بعد از اربعین موکب منتقل به سمت برگشت زوار شوند و به خدمات خود ادامه دهند.

سلیمای دشتکی اظهار داشت: در حوزه بهداشت، درمان و هلال احمر و تمامی دستگاه‌های امداد رسان دقیقا از نقطه صفر مرزی تا در سراسر استان تمهیدات اندیشیده شده و در فواصل معینی آماده خدمات رسانی شوند.

وی گفت: به محض این که زوار وارد مرز شوند معاینات پزشکی انجام می‌شود و اگر موارد مشکوکی یا بیماری خاصی مشاهده کردند بستری و اعزام شوند.

وی افزود: پلیس راه و راهور در مراکز و مسیر‌های مختلف هر چند کیلومتر ایستگاه زده اند و در کنار آن‌ها نیرو‌های هلال احمر و بهداشت و درمان جهت خدمات دهی به زائرین نیز هستند.

وی گفت: برای برگشت زائرین نیز ۳ هزار اتوبوس در پیک سفر آماده خدمات رسانی به زائران شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها