انتقاد امام جمعه شهرکرد از ولنگاری در وزارت ارشاد

کد خبر: 956360

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از عملکرد برخی نهادهای فرهنگی در کشور گفت: وزارت ارشاد نقش عمده‌ای در حوزه فرهنگ دارد، چرا باید انقدر ولنگاری در آن باشد، قطعا نیازمند کنترل و هدایت است.

انتقاد امام جمعه شهرکرد از ولنگاری در وزارت ارشاد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ضرورت اول جامعه ما ضرورت فرهنگی و تبلیغی است، گفت: بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی آنگونه که باید در این حوزه ایفای نقش نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن متولیان فرهنگی جامعه، افزود: چه در بدنه دولت، چه در حوزه‌های علمیه و هر ارگانی که نقش تبلیغی و فرهنگی دارد، همه باید فعال شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری کشور را نیازمند یک سیاستگذاری واحد در حوزه فرهنگی دانست و تشریح کرد: اگر بتوانیم یک شورای تبلیغ متشکل از تمام نهادهای مرتبط ساماندهی و تنظیم کنیم طوری که دستگاه‌ها هرکدام نسبت به کارشان وقوف کامل پیدا کنند و تک‌روی‌ها و جزیره‌ای عمل کردن‌ها جمع شود، می‌توان به موفقیت در حوزه فرهنگ امیدوار بود.

نکونام با بیان اینکه این سازوکار راه را برای خروج از بن‌بست‌ها باز می‌کند، اظهار داشت: سیاستگذاری واحد برای مسائل فرهنگی کشور باید مدام چکش‌کاری بشود و در بدنه جامعه تسری پیدا کند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی نهادهای فرهنگی در کشور تصریح کرد: وزارت ارشاد نقش عمده‌ای در حوزه فرهنگ دارد، چرا باید انقدر ولنگاری در آن باشد، قطعا نیازمند کنترل و هدایت است.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به اینکه تبلیغ به روش‌های فعلی کارایی لازم را ندارد، اظهار داشت: شرایط باید فراهم باشد تا تبلیغ اثر کند، خوب است در دانشکده‌ها و حوزه‌های علمیه فوت و فن ارتباط با مردم، نوع تبلیغ و مدیریت فرهنگی به مبلغان آموزش داده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها