آخرین جزئیات پرونده باند پولشویی در گلستان/ممنوع الخروجی ۱۵۳ نفر

کد خبر: 964384

رئیس کل دادگستری گلستان گفت که اعضای شبکه گسترده پولشویی در گلستان ۳۰۰ نفر هستند که ۹ نفر بازداشت و ۷۸ نفر را ممنوع المعامله و ۱۵۳ نفر را ممنوع الخروج کردیم.

آخرین جزئیات پرونده باند پولشویی در گلستان/ممنوع الخروجی ۱۵۳ نفر

خبرگزاری مهر: هادی هاشمیان صبح چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت پرونده پولشویی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بررسی‌ها تاکنون نشان می‌دهد اعضای این شبکه بیش از پنج هزار میلیاردتومان پولشویی کرده اند.

هاشمیان افزود: اعضای این شبکه گسترده پولشویی ۳۰۰ نفرند که ۹ نفر بازداشتند و ۷۸ نفر را ممنوع المعامله و ۱۵۳نفر را ممنوع الخروج کردیم.

وی با بیان این که تمرکز ما بر شناسایی اموال متعلق به اعضای این این شبکه است، ادامه داد: تا کنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا، چهار خودرو گران قیمت با ارزش ۱۵ میلیارد تومان، ۱۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین، ۱۰ ملک در منطقه گران قیمت گرگان، بیش از ۳۰۰ سند رسمی ملکی و یک زمین ۲۰۰ هکتاری از اعضای این باند شناسایی و توقیف شده است.

وی افزود: املاکی مربوط به این گروه در قبرس و افغانستان شناسایی کردیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این باند در قالب یک شبکه گسترده در استان‌های گلستان، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می‌کردند که با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: این افراد پرونده‌های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می‌دادند و سپس همین وام‌های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری می‌کردند و میلیارد‌ها تومان سود می‌گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شگرد‌های پولشویی این افراد، ارزش گذاری غیرواقعی واحد‌های تولیدی و فروش آن به موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.

به گفته وی، بخشی از اقدامات پولشویی این افراد در قالب ۴۰ شرکت خدماتی و تولیدی انجام می‌شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها