مرده هم مرده های قدیم!

کد خبر: 218074

یادش بخیر'مرده هم مرده های قدیم'.این جمله بزرگان و پیران خانواده هایی است که امروز در مراسم ختم دوستان وآشنایانشان شرکت می کنند.

خبرآنلاین: درگذشته مراسم ختم با یک حلوا و ختم ومداح ساده برگزار می شد و همه می آمدند تا در غم خانواده داغدار شریک باشند اما امروز در برخی خانواده ها فرهنگ‌ها وارونه شده و ارزش‌های تغییر کرده است.دیگردرخانههای نقلی و آپارتمان ها جای برای برگزاری مجالس ختم نیست و هزینه های برگزاری یک مراسم عزاداری سرسام آور شده است.
مداح ارزان یا گران
در مورد مداح همه چیز به شما بستگی دارد.قیمت مداحان بهشت زهرا از 25 هزار تومان شروع می‌شود اما اگر بخواهید خودتان از بیرون مداح بیاورید، بموضوع فرق می کند. حالا اگر این مداح از سرشناس‌های این کار باشد و برای سالن ختم دعوتش کنید، باید روی 400 تا 700 هزار تومان حساب باز کنید.
گل یک طبقه یا دو طبقه
قیمت گل به ارتفاع تاج گل بستگی دارد. اگر تاج گل یک طبقه بخواهید که ارتفاع یک متر و 80 سانتی‌متری دارد، حداقل 80ـ70 هزار تومان باید بپردازید و حداکثر یکصد هزار تومان. اما اگر گل دو طبقه بخواهید که دو متر و 20 سانتی‌متر ارتفاع دارد و نوع گل‌هایتان هم گران شود، ممکن است کار به 600ـ500 هزار تومان هم برسد.
هزینه‌های شکم
هزینه بسته‌های پذیرایی که در مسجد یا سر مزار داده می‌شود کاملا به محتویات داخل آن بستگی دارد. در کنار این میوه‌ها نمک بسته‌بندی شده، کارد پلاستیکی و دستمال کاغذی وجود دارد. می توانید یک نوشیدنی سرد یا گرم هم اضافه کنید. اگر برگزاری مراسم خود را به یکی از شرکت‌های خدماتی برگزاری مراسم سوگواری سپرده باشید، ممکن است برای هر یک از این بسته‌های خوش‌رنگ و لعاب، تا 30 هزار تومان هم پیاده شوید.
می‌توان خرما را کیلویی خریداری کرد که در حال حاضر هر کیلویش قیمتی در حد 15 هزار تومان دارد. گردوی بین خرما هم می‌تواند یک آیتم اختیاری باشد، که در اینصورت حدود20هزار تومان هزینه بر می‌دارد. در خصوص حلوا هم، درحال حاضر در قنادی‌ها انواع حلوا با طراحی‌های جالب پیدا می‌شود که باید برای هر 20 نفر یک سینی خریداری کنید، این سینی‌ها 10 تا 15 هزار تومان قیمت دارد.
مسجد
مسجد‌ها با توجه به امکاناتی از جمله سالن‌ها و ویدئو پروژکشن و تعداد صندلی‌ها قیمت‌های متفاوتی دارد. این بار قیمت را سر و ته می‌گوییم. حداکثر قیمتی که بابت رزرو مسجد می‌توان پرداخت 500 هزار تومان است. برای مساجد معمولی بدون امکانات مدرن هم می‌توانید روی مبالغی چون 150 و 200 هزار تومان حساب کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها