اتاق فرمان آشوب مشخص است/ سران فتنه قم عذرخواهی کنند/ رویه این جریان خاص اختلاف افکنی است

کد خبر: 252387

این فیلم از چهره سازمان دهندگان اصلی فتنه قم پرده برداشت. اظهارات اختلاف افکنانه و بازی با احساسات جوانان برای دستیابی به اهداف شومی که این جریان دنبال می کند خلاف مصالح نظام و اقتدارجمهوری اسلامی است.اگر با این هنجارشکنی‌ها مقابله نشود، تبدیل به رویه جاری می‌شود که برای کشور خطرناک است.

اتاق فرمان آشوب مشخص است/ سران فتنه قم عذرخواهی کنند/ رویه این جریان خاص اختلاف افکنی است
سرویس سیاسی«فردا»: پنج نماینده مجلس در گفتگو با «فردا» بر ضرورت برخورد قاطع با اخلالگران مراسم 22 بهمن قم تاکید کردند.

در این خصوص، حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با «فردا» ، درباره حادثه روز 22 بهمن قم، گفت:‌ آنچه که در در روز 22 بهمن یش آمد حرکتی بود که مورد سوءاستفاده دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت و به طور معمول ضد انقلاب تلاش می‌کند تا در مناسبت‌های بزرگ ملی ما حاشیه سازی کند تا مشارکت مردم را تحت الشعاع قرار دهد که درباره حضور پرشکوه مردم در انتخابات 88، ضد انقلاب تلاش کرد تا حضور بی نظیر مردم را با جریان فتنه و ادعاهای واهی تقلب تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ‌با بیان اینکه دشمنان نظام می‌خواست تا برای 22 بهمن امسال حاشیه سازی کند، افزود: آنها می‌خواستند تا از درون نیروهای وابسته به نظام حرکت‌هایی اینچنینی را ایجاد کنند تا حضور گسترده مردم را تحت الشعاع قرار بدهند تا با خبرسازی رسانه‌ای خبر اول رسانه‌های غربی به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

وی ادامه داد: افرادی که در قضیه حادثه 22 بهمن شهر قم حضور داشتند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی کردند.

سبحانی‌نیا با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب اقدام عاملان حادثه 22 بهمن قم را محکوم کردند، تصریح کرد: عاملان حادثه 22 بهمن قم، آب در آسیاب دشمن ریختند و نوعی خوش خدمتی به بیگانگان کردند ولو اینکه این اقدامات در لباس تقدس‌مآبی، لباس دلسوزی برای انقلاب یا در لباس دفاع از ولایت باشد چرا که این اقدام دفاع از ولایت نیست.

‌ این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب هم این اقدام را محکوم کردند، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند افراد اخلالگر در راهپیمایی 22 بهمن قم مصداق دوستان نادان هستند و بر این اساس می‌توان گفت این افراد نادان نفهمیده آب در آسیاب دشمن ریخته و فضا را برای آنها آماده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عوامل حادثه 22 بهمن قم وابسته به جریان‌های سیاسی مشخصی بودند،‌ تاکید کرد: این جریان‌ها برای انتخابات طراحی و برنامه دارند تا انتخابات را تحت تاثیر قرار داده و مشارکت و حضور مردم را به دلیل تسویه‌ حساب‌هایی تحت الشعاع قرار دهند.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس، یادآور شد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کمیته‌ای برای پیگیری موضوع تعیین شده و بررسی‌هایی انجام داده که براساس جمع بندی‌های موجود سازماندهی شده بودن حرکات قم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه جلوی این حرکت‌ها یک جایی باید گرفته شود، توضیح داد: تکرار این حرکت‌ها نه به نفع نظام است و نه به نفع مردم بلکه خوراک برای دشمن فراهم می‌کند.

نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: اگر عاملان حادثه روز 22 بهمن قم بنا به ادعای خودشان به بصیرت دارند، باید این شعارها را به خودشان برگردانند چون اینها بصیرت لازم را نداشتند چراکه در روز 22 بهمن که دنیا می‌خواهد مشارکت مردم را در حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌ ببیند نه حرمت حرم را نگاه داشتند و نه حرمت مردم را، که اکنون باید در قبال عمل خود عذر خواهی کرده و توبه کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی و مراجع مسئول باید به وظیفه خود عمل کنند چراکه مردم انتظار دارند دیگر شاهد این حرکت‌ها در داخل کشور نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ‌درباره انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران در مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت جبهه پایداری، گفت: به هر حال خبرهایی بود مبنی بر اینکه در مسجدی در شهر قم جلساتی در 10 شب برگزار شد و نظراتی مطرح شده و افرادی را زیر سوال بردند و موضوعاتی را مطرح کردند که زمینه‌ برای چنین حرکتی شدند اگر وابسته به یک حزب بودند از طرف مقامات عالی کشور هم مورد عتاب قرار گرفتند که اینگونه حرکت‌ها از جانب هر جریانی باشد باید محکوم شود.

وی با بیان اینکه نفس این حرکت‌ها از ناحیه هر گروهی محکوم است،‌ افزود: این حرکت‌ها هیچ جایگاهی در کشور ندارد ولو اینکه به بهانه دفاع از ارزش‌ها باشد چرا که یک عده نمی‌توانند خود را نزدیک‌تر از دیگران به امام و رهبری بدانند و دیگرانی را که در پیروزی انقلاب نقش داشتند را برای اینکه چراغ راه را از سر راه خود بردارند کنار بزنند و زمینه را برای قدرت طلبی خودشان تهیه کنند.

سبحانی‌نیا توضیح داد: تاکید شده بر اینکه این گونه حرکت ها باید محکوم شده و اگر این گروه در این قضایا حضور نداشته آن را محکوم کند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کار حزبی در کشور آزاد است و هر حزبی که می‌خواهد کار بکند باید با حفظ اخلاق سیاسی در بین چارچوب حرکت کند ولی اگر برخی گروه‌ها رسیدن به قدرت با ریختن آبروی دیگران دنبال کنند از نگاه ارزشی و قانونی محکوم است و لذا هرجریانی که در ماجرا 22 بهمن قم حضور داشت باید توبه کند و از تکرار این حرکت‌ها پرهیز کند.

مسببان اصلی حوادث تلخ قم باید از ملت ایران عذر خواهی کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،نیز با بیان اینکه مسببان اصلی حوادث تلخ قم باید از مقام معظم رهبری و ملت ایران عذرخواهی کنند، تصریح کرد: روزی که باید نمایشی از وحدت میان مسئولین و مردم کشور باشد، عده‌ای با ایجاد آشوب سعی در اخلال در نظم کشور داشتند که با افشای ماهیت آنها، مسببان اصلی این حادثه باید از ملت ایران عذرخواهی کنند.

جمشید جعفرپور در گفتگو با «فردا» ، با اشاره به انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت جبهه پایداری، توضیح داد: اتفاقات روز 22بهمن باید مورد آسیب شناسی و ریشه‌یابی جدی قرار گیرد تا در آستانه انتخابات شاهد تکرار اتفاقاتی که قلب رهبری را به درآورد، نباشیم.

نماینده مردم لارستان و خنج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسببان اصلی حوادث تلخ قم باید از مقام معظم رهبری و ملت ایران عذرخواهی کنند، تصریح کرد: روزی که باید نمایشی از وحدت میان مسئولین و مردم کشور باشد، عده‌ای با ایجاد آشوب سعی در اخلال در نظم کشور داشتند که با افشای ماهیت آنها، مسببان اصلی این حادثه باید از ملت ایران عذرخواهی کنند.

وی با تاکید براینکه هر اقدامی که منجر به تضعیف نظام شود بازی در زمین دشمن است، ادامه داد: در برهه‌ زمانی که غرب تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بسیج کرده است، ایجاد ناآرامی به سود دشمنان خواهد بود و آنها را خوشنود خواهد کرد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در قم، حرکتی خود جوش نبود بلکه سناریویی از پیش تعیین شده بود که افرادی منتصب به گروهی خاص آن را نوشته و در آن روز اجرایی کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی باید در حوادث 22 بهمن قم با جدیت وارد شود، تصریح کرد: قوه قضائیه بدون کاستی در بحث فایل صوتی که رئیس جمهور در مجلس پخش کرد و هم‌چنین حوادث قم ورود پیدا کند و با متخلفین برخوردی جدی داشته باشد.

ضرورت برخورد دستگاه قضایی با اخلال‌گران نظم کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید براینکه دستگاه قضایی باید به بحث برخورد با رواج بداخلاقی در کشور ورود پیدا کند، ادامه داد: قوه قضائیه باید با هر فردی که سعی دارد به وحدت و امنیت کشور آسیب برساند، با قاطعیت کامل وارد عمل شود.

فتح الله حسینی در گفتگو با «فردا» با اشاره به انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت جبهه پایداری، گفت: دستگاه قضایی باید با افرادی که در هر لباس و منصبی به دنبال اخلال در نظم کشور هستند، برخورد قاطعی داشته باشد.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی، منتظر گزارش نهایی کمیته تحقیق پیرامون حوادث 22بهمن قم هستند، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی بلافاصله پس ازحوادث قم مبادرت به تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق این حوادث کرد که منتظر گزارش نهایی این کمیته هستیم.

وی با تاکید براینکه دستگاه قضایی باید به بحث برخورد با رواج بداخلاقی در کشور ورود پیدا کند، ادامه داد: قوه قضائیه باید با هر فردی که سعی دارد به وحدت و امنیت کشور آسیب برساند، با قاطعیت کامل وارد عمل شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: مسببان اصلی حوادث 22بهمن قم باید از ملت ایران و مقام معظم رهبری عذرخواهی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حوادث رخ داده مورد قبول افکار عمومی جامعه نیست، گفت: اتفاقی که قلب مقام معظم رهبری و مردم را به دردآورد باید به صورت ریشه‌ای آسیب‌شناسی شود تا در آستانه انتخابات شاهد تکرار اینگونه بد اخلاقی‌ها در جامعه نشویم.

این رفتارها به شدت محکوم است

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به حادثه 22 بهمن قم و هتک حرمت حرم حضرت معصومه (س)،‌ ضمن محکوم کردن این رفتارها،‌ گفت: اگر با این هنجارشکنی‌ها مقابله نشود، تبدیل به رویه جاری می‌شود که برای کشور خطرناک است.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با « فردا » ، در پاسخ به این سؤال که آیا حادثه 22 بهمن قم و هتک حرمت به حرم مطهر حضرت معصومه (س)، از نظر شما سازمان‌دهی‌شده بوده است؟، گفت: اینکه ما بخواهیم به خودمان بقبولانیم که این حادثه سازمان دهی نشده بود، این کودکانه فکر کردن است برای اینکه مردم ما بسیار بزرگوارند و در هیچ کدام از مراسم ها مردمی، ‌شاهد این دست رفتارها از ابتدای انقلاب تا به حال نبوده‌ایم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه رفتارهای از این دست که تا به حال اتفاق افتاده، همگی سازمان‌دهی شده بوده‌اند، افزود: اگر بگوییم اینگونه نبوده، سخنی بی‌ربط است.

وی با بیان اینکه رفتارهای هنجارشکنانه گریبانگیر همه می‌شود و باید هر زمانی که اینگونه اتفاقات پیشتر می‌افتاد، باید همه با هم جلوی این گونه رفتارها را می‌گرفتیم و با عاملان این رفتارها برخورد می‌شد، تصریح کرد: این مسأله به این دلیل است که شکستن هنجارها، تالی‌فسادهای طولانی‌مدت دارد. از سویی دیگر نیز فقط این نیست که این گونه هنجارشکنی‌ها، به همین حادثه قم محدود شود؛ بلکه اگر نهادینه شود، خطرناک‌تر از یک حادثه‌ای است که یک بار اتفاق افتاد. از این به بعد هر کسی فکر می‌کند دیگر می‌تواند چند نفر را دور خود جمع کند و حیثیت یک مقام مسئول را بریزد.

مصری با بیان اینکه ما با این دست رفتارها و ایجاد این رویه مشکل داریم حال برای هر مسئولی اتفاق بیفتد و فقط محدود به حادثه قم نیست، ادامه داد: اگر این اتفاق برای هر کدام دیگر از سران قوا نیز اتفاق می‌افتاد، ما آن را محکوم می‌کردیم.

وی با بچه‌گانه خواندن این دست تلاش‌ها، گفت: ممکن است اخلالگران مراسمی را بر هم بزنند، اما دیگر نمی‌توانند تفکر و آرمان را بر هم بزنند. حق سر جای خود هست ولو اینکه در مدت کوتاهی بتوان آن را پشت ابری پنهان کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در پاسخ به این پرسش که برای اینکه اتفاقاتی مانند حادثه 22 بهمن قم در آینده نیز تکرار نشود، چه کنیم؟، ادامه داد: برای پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه حادثه 22 بهمن قم در آینده، قوه قضائیه باید قبل از اینکه این رفتارها نهادینه و به رسم جاری تبدیل شود، باید با قدرت و قوت از ناحیه هر کسی و هر گروهی که رخ داده پیگیری و آنها را محکوم کند.

وی با بیان اینکه کسی بخواهد برای به کرسی نشاندن حرف خود، مراسمی را بر هم بزند، پذیرفته نیست، تصریح کرد: این رفتارها به شدت محکوم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص فیلم منتشر شده در سایت‌های خبری که بر هم زنندگان مراسم راهپیمایی 22 بهمن قم را با شرکت‌کنندگان در نشست بصیرت‌افزایی جبهه پایداری قم تطبیق داده و این

جریان را در مظان اتهام سازمان‌دهنده بودن این حادثه قرار داده است و آیا نباید این جریان، اتفاقات قم را محکوم کند؟ گفت: اگر جریان یا تشکیلاتی (جبهه پایداری یا هر چه باشد) فکر می‌کند که این اتفاق عملی قبیح است و عمل خوبی نیست، لازم است برای این که این دست رفتارها به هنجار در جامعه تبدیل نشود، آن را به صورت روشن و شفاف محکوم کند. مخصوصا که این عمل به فردی هم منسوب شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان ضرب‌المثلی ادامه داد: یکی می‌گفت: در محله ما هر چه دزدیده می‌شود، می‌آیند یقه مرا می‌گیرند؛‌ از او پرسیدند چرا؟، گفت: آخر من بدشانسم؛ وسیله دزدیده شده همواره در خانه من یافته می‌شود. حالا در این فیلم هم ممکن است به کسی یا گروهی نسبتی داده شده باشد؛ بنابراین آن گروه نیز باید این اقدام را محکوم کند؛ هم آن گروه و جریانی که در مظان اتهام است و هم دیگران؛ چون ممکن است این رفتارها به هنجار تبدیل شود و برای افراد دیگر نیز تکرار شود.

سران فتنه قم عذرخواهی کنند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران در مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت جبهه پایداری، گفت: این فیلم از چهره سازماندهندگان اصلی فتنه قم پرده برداشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، با بیان اینکه جریان پشت پرده حادثه ناگوار۲۲ بهمن قم در واقع با این کار به مردم قم خیانت کردند گفت: سران این جریان باید از مردم و از رهبری عذرخواهی کنند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران در مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت جبهه پایداری، گفت: این فیلم از چهره سازماندهندگان اصلی فتنه قم پرده برداشت.
نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حرکت مذبوحانه درمراسم باشکوه ۲۲ بهمن و در حرم حضرت معصومه (س)هیچ توجیهی ندارد گفت:‌ جریان پشت پرده این حادثه ناگوار در واقع با هتک حرمت حرم حضرت معصومه (س)‌و اخلال در باشکوه ترین مراسم انقلاب به مردم قم خیانت کردند.
وی با تاکید بر اینکه این اقدامات بازی کردن در زمین دشمن و بهانه دادن به دست رسانه های معاند نظام است تصریح کرد: سران این جریان باید از مردم و از رهبری عذرخواهی کنند.
جلالی در ادامه با بیان اینکه ‌این افراد از ولایت دم می زنند اما با عملکرد خود قلب رهبری را به درد می آورند افزود:‌ اظهارات اختلاف افکنانه و بازی با احساسات جوانان برای دستیابی به اهداف شومی که این جریان دنبال می کند خلاف مصالح نظام و اقتدارجمهوری اسلامی است.
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه باید جلوی جریان های خودسری که در کشور اخلال می کنند گرفته شود اظهار داشت: ‌دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و قوه قضاییه بدون در نظر گرفتن جایگاه و نام افراد باید با جریانی که بخواهد در کشور ایجاد اغتشاش کرده و اصول و ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی را زیر پا گذارد به شدت برخود کند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند: این کارهایى که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها