رأی بالای نمایندگان مسئولیتم را سخت‌تر می‌کند/ اصولگرایی به‌ معنای طرد و حذف نیست

کد خبر: 274090

معتقدم مجلس واقعاً در رأس امور است و مظهر این اعتقاد، احترام به نمایندگان محترم مردم و مصوبات آن است‌ لذا در 12 سال گذشته تلاش کردم در همه فراز و نشیب‌های سیاسی این اصل را فراموش نکنم و ضمن پافشاری بر اصول با موافق و مخالف عادلانه و مؤدبانه رفتار کنم و عقاید و گرایش شخصی را ملاک قضاوت درباره دیگران قرار ندهم.

سرویس سیاسی«فردا»: عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به انتخاب مجدد خود از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۱۲ سال گذشته عقاید و گرایش‌های شخصی را ملاک قضاوت درباره دیگران در شورای نگهبان قرار ندادم. محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگویی با تسنیم با اشاره به انتخاب خود از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رأی اعتماد بیش از 91 درصد نمایندگان ملت به اینجانب بیشتر از آنکه مربوط به من باشد، ناشی از بزرگواری و حسن ظن نمایندگان است‌ و این مسئولیت من را به‌مراتب سخت‌تر می‌کند.

وی در خصوص رأی اعتماد ‌نمایندگان مجلس اظهار داشت: معتقدم مجلس واقعاً در رأس امور است و مظهر این اعتقاد، احترام به نمایندگان محترم مردم و مصوبات آن است‌ لذا در 12 سال گذشته تلاش کردم در همه فراز و نشیب‌های سیاسی این اصل را فراموش نکنم و ضمن پافشاری بر اصول با موافق و مخالف عادلانه و مؤدبانه رفتار کنم و عقاید و گرایش شخصی را ملاک قضاوت درباره دیگران قرار ندهم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با تأکید بر اینکه "اسلام به ما آموخته است ‌در رفتار با هیچ‌کس از مسیر انصاف و اعتدال خارج نشویم"، اظهار داشت: نباید اصولگرایی را به بداخلاقی و طرد و حذف ترجمه کنیم.

اسماعیلی در پایان با تشکر از نمایندگان و رئیس مجلس و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اظهار امیدواری کرد ‌بتواند باز هم در عمل قدردان اعتماد بهارستان‌نشینان باشد.

محسن اسماعیلی در جلسه علنی دیروز مجلس با 237 رأی از 260 رای مأخوذه به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها