نشست خبری شب های شعر انقلاب برگزار شد

کد خبر: 312020

قزوه در ادامه گفت : شعر آئینی و شعر انقلاب از هم تفکیک شدنی نیست . متخصص های زیادی درباره شعر آئینی با هم در حال تلاش هستند تا کمک کنند که شعر عاشورا را یک حقیقت زنده در تمام تاریخ نشان دهند .

نشست خبری شب های شعر انقلاب برگزار شد

گزارش تصویری نشست خبری

عقیق : علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در نشست خبری مشترک مجمع شاعران اهل بیت و حوزه هنری که به منظور اطلاع رسانی در باره برنامه شب های شعر انقلاب در محل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار شد اظهار داشت : برنامه شب های شعر انقلاب دومین سال است که با مشارکت حوزه هنری و مجمع شاعران اهل بیت برگزار می شود. برنامه شب های شعر انقلاب هر سال برگزار شده است و تقریبا از بهمن سال 86 که جشنواره شعر فجر آغاز شد این جلسات وجود داشته است . در گذشته هم موضوع انقلاب همیشه یکی از موضوع های مهم بوده است که در تمام شهر ها و شهرستان های ادبی برگزار می شد . حوزه هنری نیز برگزار کننده این جلسات بوده است.

وی افزود : بیش از سه دهه است که شاعرانی همچون حمید سبزواری ، اوستا ، علی معلم ، علی موسوی گرمارودی با شاعران جوان در کنار هم کار کرده اند که شعر انقلاب به یک درجه کمال در سال های اخیر برسد و همه اینها شاعران با تجربه ای بودند که آمدند در صف انقلاب و با انقلاب همنوایی کردند .

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری گفت : شعر در دهه 60 تغییراتی داشت که موجب شد شعر انقلاب در عرصه هایی مثل عاشقانه های پاک و آئین ترسیم شود. ما به عنوان یکی از متولیان ادبیات انقلاب که دغدغه های جدی آرمان های انقلاب را داریم که ترسیم کننده اش حضرت امام بودند و رهبری انقلاب ادامه دهنده آن هستند سعی می کنیم هر سال در جشنواره های مختلف این آرمان ها را تکرار کنیم .

قزوه در ادامه گفت : شعر آئینی و شعر انقلاب از هم تفکیک شدنی نیست . متخصص های زیادی درباره شعر آئینی با هم در حال تلاش هستند تا کمک کنند که شعر عاشورا را یک حقیقت زنده در تمام تاریخ نشان دهند .

در ادامه این نشست محسن عرب خالقی دبیر مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام توضیحاتی را درباره شب های شعر انقلاب مطرح کرد : سال گذشته بود که متوجه شدیم به یک چنین برنامه ای نیاز اساسی داریم و با همکاری دوستان حوزه هنری وشهرستان ادب اولین جلسه شب های شعر انقلاب را برگزار کردیم .یکی از نکات مهمی که لازم است بدانیم این است که چرا این شب های شعر را با عنوان انقلاب نام گذاری کردیم ؟ پاسخ آن اینست که انقلاب یک اتفاق مقطعی نبوده و همیشگی است .

دبیر مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام با اشاره به اهداف برگزاری این شب شعر تصریح کرد : این برنامه با اهداف زیر برگزار می شود :

- بازخوانی اشعار ناب انقلاب

- مانور فرهنگی شاعران انقلاب در طول سه دهه

- هم نشینی شاعران سه دهه انقلاب

- جذب دیگر باره نیروهای فرهنگی بر اساس اصول طراحی شده انقلاب

- معرفی شاعران جوان

وی افزود : به قول امام (ره) الگوی انقلابی آزادی خواهان دنیا امام حسین (ع) بوده است از این رو بهترین شعر انقلابی شعر امام حسینی است .بهترین رسانه برای انقلاب شعر است همانند داستان بشیر که در دروازه مدینه برای خبر دادن به اهل شهر شعرسرود . به قول قیصر امین پور ما رفیق نیمه راه شعر انقلاب نیستیم .

در ادامه علی داودی مسول دفتر شعر حوزه هنری در سخنان کوتاهی عنوان کرد : نیازی به بیان ندارد که حوزه هنری یکی از مهمترین پایگاه های شعر انقلاب است . اما خدا را شاکریم که در این سال ها پایگاه های دیگری نیز شکل گرفته اند که در کنار حوزه همکاری می کنند .

همچنین علیرضا ق زوه در پاسخ به سوالی مبنی بر تبیین اهداف دیگر شب شعر انقلاب اظهار داشت : در برنامه اهواز که پنج شنبه 5 دی ماه در اهواز برگزار می شود از مجید زمانی اصل و محمد بقالان که از شعرای مطرح خوزستان هستند تجلیل می کنیم . همچنین در کردستان نیز تجلیل از صادق اورامی که امسال اولین سالگرد در گذشت این شاعر سنی مذهب است را با هدف وحدت و دوستی شاعران اهل سنت و شیع در برنامه داریم .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها