داعش با النصره بیعت نکرد!

کد خبر: 379927
ابنا ـ گرچه داعش در ابتدا به عنوان شاخه‌ای از القاعده در عراق مطرح بود،‌ اما پس از حضورش در سوریه،‌ درگیری‌های خونینی بین این گروه و جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) برای تصرف مناطق این کشور به وقوع پیوست که در نهایت به شکست جبهه النصره در استان دیرالزور سوریه منجر شد.

جبهه النصره و گروه‌های هم پیمان آن در روزهای اخیر با ارسال هیأتی به شهر رقه خواستار پایان درگیری با داعش شدند،‌ اما فرماندهان داعش با رد این درخواست، اعضای جبهه النصره را کافر خواندند.

با گسترش قدرت داعش در عراق و سوریه،‌ این گروه خلافت اسلامی را در جهان اعلام کرد و فرماندهان گروه داعش پس از آن از گروه های مسلح تکفیری در جهان خواستند که با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه بیعت کنند.

گروه‌های اصلی وابسته به القاعده در کشورهای افغانستان،‌ سوریه،‌ سومالی و یمن حضور دارند و این گروه‌های تروریستی کماکان به رهبر القاعده وفادار هستند و داعش (به رهبری ابوبکر بغدادی) را به رسمیت نمی‌شناسند.

با این وجود، پس از آنکه انشعاب فراوانی در القاعده بوجود آمد؛ برخی از اعضای این گروه تروریستی با ابوبکر البغدادی بیعت کردند. بر اساس آخرین اخبارها، در الجزایر و پاکستان اعضای برخی از گروه های تکفیری اطاعت خود را از ابوبکر بغدادی اعلام کردند.

برخی از شاخه های قوی القاعده در جهان همچون القاعده یمن یا مغرب با وجود عدم بیعت با ابوبکر بغدادی،‌ در پیام‌هایی از داعش حمایت کردند.

فرماندهان القاعده در کشورهای مختلف از سوی طرافدارانشان تحت فشار هستند تا به داعش نزدیک شوند، اما این فرماندهان همچنان در حال مقاومت بوده و القاعده را متفاوت از داعش می‌دانند.

طرافداران جوان القاعده معتقدند که رهبران این گروه پیرمردانی هستند که کاری از دستشان برنمی‌آید و به همین دلیل به سوی داعش گرایش پیدا می‌کنند.

البته نباید از حق گذشت و تبلیغات رسانه‌ای فراوان داعش را برای جذب تروریست‌های سراسر جهان نادیده گرفت. داعش از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده می‌کند و به این وسیله جوانان بیشتری را از کشورهای مختلف جهان به خود جذب کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها