پشت صحنه شلیک 4 موشک از خاک سوریه به اسرائیل کیست؟ چه کسی آب به آسیاب نتانیاهو می ریزد؟

کد خبر: 439515

روزنامه هاآرتص در شماره امروز خود نوشت: «سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل به صورت ویژه تحرکات حزب الله را یر نظر دارد. به عقیده این سازمان، باید تمام مناطقی که حزب الله در آن از آزادی عمل کافی برخوردار است را باید از بین برد. در حال حاضر الویت با بخش سوری بلندی های جولان است ...»

پشت صحنه شلیک 4 موشک از خاک سوریه به اسرائیل کیست؟ چه کسی آب به آسیاب نتانیاهو می ریزد؟
گروه بین الملل فردا - همان گونه که در اخبار ذکر شد، رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر با شکستن قوانین و اصول حقوق بین الملل، تمامیت ارضی سوریه را شکست و طی حملاتی ارتش سوریه را در دو استان «قنیطره» و «ریف دمشق» هدف حملات خود قرار داد. در این گزارش، جزئیات این حمله را به صورت جامع ملاحظه خواهید کرد.
شلیک موشک های مشکوک و جنگ روانی برای زمینه سازی حمله اسرائیل
تصاویری که از حمله اشغالگران صهیونیست منتشر شده است
ماجرای این حمله از عصر پنج شنبه آغاز شد. ناگهان خبری در رسانه ها پیچید: «اصابت چهار موشک شلیک شده از داخل خاک سوریه به در داخل مناطق اشغالی»! برخلاف رویه پیشین، این خبر به سرعت به تیتر اول بسیاری از رسانه های بزرگ غربی تبدیل شد و حتی شبکه فاکس نیوز برنامه های خود را تعطیل کرد تا برای این «حمله موشکی» گفت و گوی تحلیلی زنده و فوق العاده برگزار کند! این در حالی است که چندی قبل از داخل خاک مصر موشک هایی به سمت اسرائیل شلیک شد و چندان مورد توجه واقع نشد؛ در حالی که آن حمله از سوی داعش صورت گرفته بود که معمولا مورد توجه رسانه هاست. جالب این که خسارت های این دو حمله کاملا مشابه بودند: «موشک ها به منطقه ای برخورد کرد که هیچ گونه خسارت جانی (حتی در حد جراحت سطحی) در پی نداشت!»
در دو ماه اخیر، جناح راست اسرائیل به شدت زیر فشار روانی «اعتصال غذای محمد یعلون» و بحث «تروریسم یهودی» بود.
پوشش گسترده رسانه ای حمله موشک های مذکور، خبر از سناریویی می داد که تکراری به نظر می رسد. گروه های جهادی و مقاومت در نوار غزه، هر از گاهی موشک هایی را به سمت اراضی اشغالی شلیک می کنند. زمانی که افراطیون جناح راست اسرائیل قصد جنگ طلبی و تهاجم به غزه یا تشدید محاصره و سختگیری را داشته باشند، اخبار شلیک این موشک ها به تیتر اول رسانه های صهیونیستی تبدیل می شود و به سرعت یک جنگ روانی شدید شکل می گیرد؛ اما زمانی که افراطیون از توانایی کافی برای اجرای نقشه های جنگ طلبانه خود برخوردار نیستند، اخبار شلیک این موشک ها از صفحات میانی روزنامه ها و لابلای اخبار سایت ها فراتر نمی رود! در واقع، «فضاسازی رسانه ای» یکی از معیارهای عمده ای است که تحلیلگران بر پایه آن، برنامه های جناح جنگ طلب را پیش بینی می کنند.
تصاویری از حمله چند روز قبل اسرائیل به جولان سوریه
در فضای کنونی اسرائیل که اخبار «محمد علان» و «مسأله تروریسم یهودی» فشار زیادی را متوجه جناح راست اسرائیل کرده بود؛ مسلما این جنگ روانی نمی توانست اتفاقی باشد. مقامات دولت نتانیاهو نیز بلافاصله با اظهار نظر خود، خوراک خوبی را برای جنگ روانی اماده کردند. سخنگوی ارتش اسرائیل در سخنانی اعلام کرد دو مورد از این موشک ها به وسط جولان اشغالی و دو مورد به منطقه دروزی نشین جلیل اعلی در شمال سرزمین های اشغالی و مجاورت مرز لبنان برخورد کرده است. در حالی که این موشک ها کم ترین تلفاتی نداشت، شورای شهر «جلیل اعلی» با صدور بیانیه ای خواستار «انتقام از سوریه بابت ایجاد وحشت در میان خلق دروزی» شد! جالب این که در این بیانیه، صراحتا مصداق ایجاد وحشت را صرفا در حد «به صدا درآمدن آژیر خطر قرمز» و «فرار بخشی از مردم به پادگان ها» خوانده شده است که بر عدم وقوع کم ترین تلفاتی دلالت دارد!
ارتش رژیم اشغالگر قدس مدعی شد 4 موشک شلیک شده از داخل سوریه، از سوی گردان های نظامی «سرایا القدس» وابسته به «جهاد اسلامی فلسطین» شلیک شده است.
این ادعا از سوی مسئولین جهاد اسلامی و فرماندهان سرایا القدس تکذیب شد.
مرکزیت جهاد اسلامی در غزه است و مشخص نیست چرا این بار باید از خاک سوریه به سمت اسرائیل موشک شلیک کند؟
اما بیش ترین کسی که بلافاصله وارد عمل شد و بر تنور التهابات دمید، شخص بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر افراطی دولت اسرائیل بود. نتانیاهو با طرح ادعای مجعول «یک فرمانده ایرانی پشت این عملیات است» اعلام کرد درس بدی به ایران و سوریه خواهد داد: «هر کس که ما را هدف قرار دهد؛ هدف حملات کوبنده ما خواهد بود. گرچه ایرانی ها پشت این عملیات بودند؛ اما نظام سوریه بابت همکاری در این عملیات و ایجاد فضای امن برای ایران، باید تنبیه شود.» بلافاصله روزنامه معاریو اسرائیل یک گام پیش تر رفت و به نقل از "منابع اگاه که ذکر نامشان ممکن نیست" نام فرمانده ایرانی این عملیات را ذکر کرد!
نتانیاهو اعلام کرد پشت حمله موشکی بی فایده روز پنجشنبه ایران قرار دارد!
اما روزنامه معاریو در این گزارش خود گافی را بیرون داده که شاید منشأ کل عملیات را افشا کند! این روزنامه با نام بردن از سردار «سعید یزدین (ایزدی)» به عنوان عامل اصلی این عملیات نوشت: «نامبرده مسئول انتقال سربازان حزب الله لبنان به داخل در استان های جنوبی است. هم اکنون در استان قنیطره سوریه، نظام سوریه تنها در مناطقی حاکمیت دارد که سربازان حزب الله لبنان در آن حضور پررنگی دارند.» به این ترتیب به نظر می رسد هدف این جنگ روانی، صرفا فضاسازی برای حمله به نیروهای حزب الله در استان قنیطره سوری است تا به این ترتیب، توان نظامی نیروهای وفادار به دمشق تحلیل برود و تروریست ها بتوانند این استان را به اشغال کامل خود در بیاورند. {برای مشاهده وضعیت میدانی نبرد در استان قنیطره ببینید: تلاش معارضان برای اشغال کامل استان قنیطره / تکفیری ها همسایه اسرائیل می شوند؟ + گزارش تصویری و نقشه های اختصاصی }
این نقشه را پایگاه خبری فردانیوز برای گزارش اختصاصی خود در مورد نبرد در استان قنیطره طراحی و منتشر کرد.
از زمان انتشار گزارش مذکور تا کنون، تنها تغییر قابل اعتنا «اشغال شهر خان ارنبه» به دست تروریست های جبهه النصره می باشد.
موشه یعالون، وزیر اطلاعات و امنیت کابینه نتانیاهو نیز در سخنانی با حمله به ایران گفت: «گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد حزب الله به "سمیر قنطار" مأموریت داده تا هسته های ترور در میان دروزی های اسرائیل تشکیل دهد و اسرائیل را وارد جنگ کند. ایران نیز میلیاردها دلار هزینه کرده است تا بتواند جنگ دیگری در شمال مرزهای اسرائیل را به ما تحمیل کند. ما باید در عملیات برق آسا، قدرت خود را به آن ها نشان دهیم تا نتوانند امنیت شهرهای شمالی را تهدید کنند.» موشه یعالون دز پستی قرار دارد که موظف است اخبار سری و تهدیدات اصلی اسرائیل را به نتانیاهو گزارش کند. اگر حقیقتا ایران برای جنگ در مرزهای شمالی اسرائیل (سوریه) میلیاردها دلار هزینه کرده است، چرا نتانیاهو در مصاحبه های متعددش علیه ایران و توافق هسته ای - که بعضا به سه مصاحبه در روز هم می رسد! - در لابلای انواع و اقسام اخبار دروغین و تهمت، کم ترین اشاره ای به این داده بسیار مهم نکرده بود؟
تجاوز نظامی اسرائیل به خاک سوریه
تصاویری که رژیم صهیونیستی از حمله خود به جولان منتشر کرده است.
صبح جمعه خبرگزاری رسمی دولت سوریه از حمله "اسرائیل به عنوان دشمن اصلی" به نظامیان ارتش سوریه در شهر قنیطره خبر داد. به نوشته این خبرگزاری، در اثر حمله نیمه شب پنج شنبه اسرائیل به داخل خاک لبنان، یک نظامی کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند. در حمله ای دیگر در بامداد جمعه، 4 موشک اسرائیل به سمت پایگاه های ارتش سوریه در شهر «قنیطره جدید» شلیک شد که دو کشته و دو زخمی را در پی داشت.
تصاویری که رژیم صهیونیستی از حمله خود به جولان منتشر کرده است.
پس از آن نیز حملات دیگری اسرائیل گروه های دیگری از ارتش را در استان ریف دمشق هدف حمله خود قرار داد. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با تأیید شلیک موشک به سمت سوریه، تعداد اهداف را 14 مورد بیان کرد و گفت: «در عملیات های شب گذشته، تمام این 14 موشک به سمت نیروهای اسد و حزب الله منتشر شدند و هیچ یکی از گروه های معارض سوری در اثر این حملات قربانی شدند.»
ارتش اسرائیل از نقاطی خاک سوریه را هدف قرار داد که در فاصله کم تر از دو کیلومتری آن گروه های معارض سوری در کنارشان حضور دارند.
به گزارش آسوشیتدپرس، موشک های اسرائیلی از اطراف شهرک های «لونی هباشان» و «عین زیفان» در بلندی های جولان اشغالی شلیک شده است. این شهرک ها، فاصله بسیار کوتاهی با شهرها و روستاهای «بئر عجم»، «بریقه»، «حمیدیه»، «قحطانیه» و «خان ارنبه» دارند که هم اکنون همه این مناطق تحت کنترل معارضان بشار اسد (شامل جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه) می باشند.
نتانیاهو شخصا از مجروحان گروه های تروریستی معارض دولت سوریه عیادت کرد.
در حمله به شهر قنیطره نیز یک هلی کوپتر ارتش صهیونیستی با حضور مستقیم خود حریم هوایی سوریه شده و با شلیک موشک های خود، نظامیان سوری را هدف قرار داده است. پایگاه خبری بی بی سی به نقل از منابع محلی سوری گفته است در جریان تجاوز این هلی کوپتر، هیچ خسارت جانی به نظامیان سوری وارد نشد؛ اما خبرگزاری راشاتودی مدعی شد در این حمله یک خودروی معمولی هدف گیری شده که حامل تعدادی از نظامیان بوده است.
رژیم صهیونیستی و جبهه النصره در استان جولان به صورت جدی در حال همکاری با هم هستند؛ اما به علت محدودیت های بین المللی و چالش های افراطیون در کشورهای خودشان، از علنی کردن این همکاری اجتنتاب می کنند.
در عین حال برخی منابع خبری از احتمال حمله به انبارهای تسلیحاتی «یاخونت» در سواحل لاذقیه خبر دادند. امری که هنوز به صورت رسمی تأیید نشده؛ اما در صورت اجرای آن آشکارا تلاشی است برای تضعیف ارتش سوریه در نبرد با گروه های تروریستی فعال در سوریه.
حمله به حزب الله و حمایت از تروریسم؛ انگیزه اصلی تجاوز صهیونیستی
سمیر قنطار، با سابقه طولانی ترین اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی
سمیر قنطار که خود نیز پیرو فرقه دروزی است؛ مسئولیت تشکیل گردان های مبارز دروزی وابسته به حزب الله را عهده دار است و به همین علت، فعالیت گسترده ای در استان قنیطره دارد.
گفتنی است حجم حمله سریع السیر اسرائیل به عمق اراضی لبنان به اندازه ای بود که رسانه های بزرگ منطقه از بی سابقه بودن این عملیات خبر دهند. در همین زمینه نسخه عبری روزنامه هاآرتص در شماره روز شنبه خود نوشت: «سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل به صورت ویژه تحرکات حزب الله را یر نظر دارد. به عقیده این سازمان، باید تمام مناطقی که حزب الله در آن از آزادی عمل کافی برخوردار است را باید از بین برد. در حال حاضر الویت با بخش سوری بلندی های جولان است و سازمان امنیت اعتقاد دارد که باید در این منطقه معادلات را به نحوی تغییر داد که حزب الله هرگز به نبردهای فراتر از شعاع دو کیلومتر نیندیشد! ضمن این که گردان های ویژه تحت هدایت "سمیر قنطار" و "مصطفی مغنیه" (برادر شهید جهاد مغنیه و فرزند شهید عماد مغنیه) یا باید دچار فروپاشی و اضمحلال شود؛ یا به طریقی از مرزهای اسرائیل دور شوند.»
در این میان، یکی از لشکرهای ارتش اسرائیل در منطقه جولان نیز با صدور بیانیه بی سابقه ای نتانیاهو را بابت عدم سرکوب حزب الله سرزنش کرد! در این بیانیه با ذکر این نکته که «شهروندان دولت اسرائیل به حق خواهان امنیت کامل و عدم نگرانی و تشویش هستند» خطاب به نخست وزیر افراطی و جنگ طلب اسرائیل آمده است: «آقای نتانیاهو! مانند افراد دست بسته نباید روی صندلی خود بنشینید! این وظیفه شماست که تمام دشمنانی که در فکر حمله به اسرائیل هستند را سرکوب کنید.»
ارتش اسرائیل از یک سال قبل، درمانگاه های میدانی برای تروریست های حاضر در سوریه در بلندی های جولان اشغالی درست کرد و به درمان رایگان تروریست های مجروح می پردازد.
روزنامه یدیعوت احارنوت نیز در ادامه پروژه زمینه سازی برای حمله حزب الله، خبری را ادعا کرده است که در رسانه های مختلف جهان بازتاب داشته است: «تنها چند روز قبل نیز دو موشک از داخل اراضی جنوب لبنان به سمت منطقه کریات شمونه در داخل اراضی اشغالی و نزدیک به خاک لبنان شلیک شد. همان زمان نیز چند بار آژیر قرمز در منطقه الجلیل به صدا درآمد.»
جناح جنگ طلب اسرائیل آرزو دارد از شکاف موجود در سوریه استفاده کرده و به مواضع حزب الله و ارتش دولت قانونی سوریه در جنوب این کشور حمله کند.
به نظر می رسد جناح افراطی جنگ طلب اسرائیل بیش ترین گروهی است که از وقوع تنش تازه در مرزهای سرزمین اشغالی استقبال می کند. با این حال، حمایت عریان و علنی از تروریست های تکفیری وهابی برای این جناح در معادلات داخلی اسرائیل بسیار گران تمام خواهد شد و در نتیجه به جای حمایت مستقیم، سعی می کند رقیب اصلی آنان یعنی حزب الله و ارتش عربی سوریه را سرکوب کند. خویشتنداری و در عین حال عملیات های تنبیهی و بازدارنده حزب الله در این میان، نقشه های شوم صهیونیستی را باطل می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد