پیاده‌روی بر روی دیواری در خیابان ولیعصر +عکس

کد خبر: 505559

در تقاطع خیابان ولیعصر و زرتشت این روزها بر روی دیوار پیاده روی می‌کنند.

پیاده‌روی بر روی دیواری در خیابان ولیعصر +عکس
هنرآنلاین: ایجاد آثار هنری موقت در شهر برای بر هم زدن عادت‌های روزمره زندگی شهروندان یکی از شاخصه‌های هنری شهری در جهان امروز است. این روزها در ایام نوروز سال 1395 سازمان زیباسازی شهر تهران با برپایی سالانه هنرهای شهری تهران (بهارستان) تلاش کرده تا آثار هنری غیرمانا را در مسیر شهروندان و گردشگران تهران قرار دهد تا علاوه بر زیباسازی شهر در ایام نوروز شور و نشاط را به گردشگران شهری هدیه کند.
پیاده‌روی بر روی دیواری در خیابان ولیعصر +عکس
یکی از آثار قابل توجه این رویداد، چیدمان کفش‌هایی است که بر روی دیوار تداعی‌کننده پیاده روی در شهر هستند. این اثر علی فخرایی توجه خیلی از عابران خیابان ولیعصر تهران را به خود جلب کرده است. این هنرمند مجسمه‌ساز درباره ایده اثر خود گفت: اثر من ۵۰ جفت کفش است با رنگ‌های مختلف و سایزی حدود دوبرابر اندازه واقعی که در خیابان ولیعصر، روبروی خیابان زرتشت نصب شد. عنوان این اثر "پیاده روی است" و ایده آن تکرار خاطره مهرماه سال گذشته است که با جمعی از دوستان از تجریش تا راه آهن پیاده رفتیم، امسال که فراخوان "بهارستان" را خواندم، به ذهنم رسید که چه چیزی مهم‌تر از این که کل ولیعصر را یک بار دیگر با کفش‌هایم بروم و موسیقی گوش بدم و مردم رو ببینم!
پیاده‌روی بر روی دیواری در خیابان ولیعصر +عکس
لازم به یادآوری است، رویداد هنری "بهارستان" (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) در بخش‌های مجسمه، هنرهای محیطی، نقاشی دیواری، گرافیک و تخم‌مرغ‌های نوروزی همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها