آب چال بهترین انتخاب برای هدیه به کودکان

کد خبر: 620807

تصویرهای کتاب چند لایه هستند که در هر لایه جانواران متفاوتی پیدا می‌شوند و شعف بسیاری را برای کودک همراه می‌آورد. داستان کتاب درمورد آب‌چالی است که جانواران تنها یا دسته جمعی سراغ آن می‌آیند و آب می‌خورند. اما آب آب‌چال کم و کمتر می‌شود و حیات موجودات زنده‌ای که از آن تغذیه می‌کنند به خطر می‌افتد.

آب چال بهترین انتخاب برای هدیه به کودکان
سرویس سبک زندگی فردا؛ فاطمه جناب اصفهانی: اگر به کتاب‌فروشی بروم و بخواهم برای فرزند یکی از دوستانم کتابی هدیه بخرم اولین انتخابم کدام کتاب خواهد بود؟ آب‌چال!
بهترین کتابی که می‌توانید به کودک خود هدیه دهید
این کتاب را بارها و بارها به کودکان هدیه داده‌ام و شاهد حیرت آن‌ها از تماشای تصاویر و داستان ساده و پرماجرای کتاب بوده‌ام.
آب‌چال (the water hole) یک کتاب زیست محیطی است در بزرگداشت اهمیت آب. اما فقط همین نیست. نویسنده و تصویگر کتاب، گرم بیس با کمک تصویرهای شگفت انگیز از حیوانات و حشرات سعی دارد شمارش اعداد را هم به کودکان بیاموزد.
همچنین کتاب طوری طراحی شده است که کودک با زیستگاه این جانواران آشنا می‌شود. اما پیدا کردن حیوانات خیلی راحت نیست و به صورتی معماگونه میان تصاویر کتاب پنهان شده‌اند.
در واقع تصویرهای کتاب چند لایه هستند که درهر لایه جانواران متفاوتی پیدا می‌شوند و شعف بسیاری را برای کودک همراه می‌آورد.
بهترین کتابی که می‌توانید به کودک خود هدیه دهید
داستان کتاب درمورد آب‌چالی است که جانواران تنها یا دسته جمعی سراغ آن می‌آیند و آب می‌خورند. اما آب آب‌چال کم و کمتر می‌شود و حیات موجودات زنده‌ای که از آن تغذیه می‌کنند به خطر می‌افتد.
حالا شاهد غم و اندوه در نگاه و حالت‌های صورت حیوانات هستیم که به آب اندک آب‌چال می‌نگرند. تا این‌که آب‌چال خشک خشک خشک می‌شود. اما این پایان ماجرا نیست!
خطر لو رفتن داستان
از آسمان قطره قطره قطره باران می‌بارد و دوباره آب‌چال پر از آب می‌شود.
این کتاب بسیار آموزنده و هیجان انگیز از مجموعه کتاب‌های سبز نشر نردبان (انتشارات فنی ایران) است که بارها و بارها برای فرزندتان خواهید خواند و هربار تصویر جدیدی پیدا خواهید کرد. فواد نظیری این کتاب را برای بچه‌های گروه سنی ب و پیش از دبستان و سال‌های آغازین دبستان ترجمه کرده است و چاپ بسیار خوبی دارد. توجه به مساله آب و مسائل زیست محیطی مربوط به آن، داستان جالب، لذت کشف تصاویر پنهان در کتاب و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جانوران و زیستگاه‌های آن‌ها از جمله دلایلی ارزنده‌ای است که پیشنهاد می‌کنم این کتاب را برای فرزندتان تهیه کنید و یا به کسانی که دوستشان دارید هدیه کنید.
*عکس‌ها از فاطمه جناب اصفهانی
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها