چالش‌های اعلام خبر بد به بیماران

کد خبر: 623330

علیرغم اینکه در بسیاری از کشورهای غربی مطلع کردن بیماران مبتلا به سرطان از بیماری‌شان امری رایج است؛ در ایران و بسیاری از کشورهای شرقی و خاورمیانه هنوز بسیاری از بیماران در جریان اطلاعات مربوط به بیماری‌شان قرار نگرفته و فضای پنهان‌کاری فضایی غالب است.

چالش‌های اعلام خبر بد به بیماران
چالش‌های اعلام خبر بد به بیماران
سرویس سبک زندگی فردا: نبود آموزش رسمی و کد قانونی سبب اجتناب از حقیقت‌گویی توسط تیم مراقبت بهداشتی می‌شود. علیرغم اینکه در بسیاری از کشورهای غربی مطلع کردن بیماران مبتلا به سرطان از بیماری‌شان امری رایج است؛ در ایران و بسیاری از کشورهای شرقی و خاورمیانه هنوز بسیاری از بیماران در جریان اطلاعات مربوط به بیماری‌شان قرار نگرفته و فضای پنهان‌کاری فضایی غالب است. متن زیر را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.
موانع مرتبط با سیستم حرفه‌ای مواردی نظیر فشار شغلی و روحی، ترس از عواقب اعلام خبر بد، فقدان دریافت آموزش رسمی و نبود کد قانونی در این زمینه است که سبب اجتناب از حقیقت‌گویی توسط تیم مراقبت بهداشتی می‌شود. ضرورت نداشتن اطلاع بیمار از بیماریش، ترس خانواده از اعلام نامناسب خبر توسط تیم بهداشتی همچنین ترس از اثرات اعلام خبر روی بیمار مهمترین دلایل مخالفت و اصرار خانواده برای پنهان‌کاری سرطان از بیماران مبتلا است.
نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نگرش محافظه‌کارانه و فضای پنهان‌کاری بیماری سرطان از بیماران مبتلا به سرطان چالشی است که از یک طرف به ضعف‌های سیستم مراقبت بهداشتی در رابطه با قانون‌گذاری، آموزش و تناسب نیروی انسانی با بیماران و از طرف دیگر به عوامل اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه و تأثیر آن بر اصرار خانواده به پنهان‌کاری مربوط می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها