کرم ژله پرتقال یک دسر خوشمزه زمستانی

کد خبر: 627596

پرتقال میوه‌ای است که مصرف آن به دلیل خواص درمانی و فواید دارویی کم‌نظیرش، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن انسان، به دفعات توسط متخصصان تغذیه و سلامت در طب مدرن و طب سنتی توصیه شده است.

کرم ژله پرتقال یک دسر خوشمزه زمستانی
دسر کرم ژله پرتقال
سرویس سبک زندگی فردا: پرتقال میوه‌ای است که مصرف آن به دلیل خواص درمانی و فواید دارویی کم‌نظیرش، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن انسان، به دفعات توسط متخصصان تغذیه و سلامت در طب مدرن و طب سنتی توصیه شده است. همچنین دسرها و خوراکی‌های خوشمزه و اشتهاآوری نیز با استفاده از پرتقال تهیه می‌شود که می‌تواند رنگ و لعابی خاص و زیبا به میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه‌ ببخشد که در ادامه‌ی این مقاله به نقل از کجارو به آن خواهیم پرداخت.
مواد لازم
آب نصف پیمانه، ژلاتین ۵ ورق، زرده‌ی تخم‌مرغ ۳ عدد، شکر نصف پیمانه، پوست پرتقال رنده شده یک قاشق مرباخوری، سفیده‌ی تخم‌مرغ ۲ عدد، آب پرتقال یک پیمانه و نیم، خامه‌ی شیرین شده یک پیمانه، ژله‌ی پرتقال یک بسته.
طرز تهیه
در مرحله‌ی نخست ژله‌ی پرتقال را تهیه کرده و در یخچال قرار دهید تا بسته شود. سپس به تهیه‌ی کرم ژله بپردازید. برای آماده‌سازی آن زرده‌ها، شکر و پوست رنده شده‌ی پرتقال را با یکدیگر مخلوط کرده و تا زمانی که به رنگ سفید و حالت کشدار تبدیل شود به هم زدن مواد ادامه دهید. اکنون پودر ژلاتین را به روش بن‌ماری ذوب کرده و به آن آب پرتقال‌ها را اضافه کنید. سپس کم‌کم زرده‌ها را نیز به آن اضافه کرده و با هم‌زن به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
در این مرحله مواد را درون یخچال قرار داده و اجازه می‌دهیم تا حدودی بسته شوند. درون ظرف دیگری سفیده‌ها را تا زمانی که فرم بگیرند با هم‌زن مخلوط کنید. سپس خامه و سفیده‌ها را نیز با یکدیگر مخلوط کرده و زرده‌ها و آب پرتقال را نیز به مواد اضافه کنید. سعی کنید آن‌ها را با هم‌زن برقی مخلوط کنید تا ترکیبی یک‌دست تهیه کنید.
در این مرحله، ژله‌ی کرم را روی ژله‌ی پرتقالی که از قبل تهیه کرده بودید به صورت لایه‌ای ریخته و به مدت زمان ۶ ساعت درون یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شود و خود را بگیرد. برای داشتن دسری لذیذتر و زیباتر می‌توانید در بین لایه‌های کرم پرتقال و ژله، از کرم ساده نیز استفاده کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها