برای یائسگی آماده شوید

کد خبر: 665471

اسید چرب امگا ۳، ماده مفیدی است که قلب و مغز را جوان و سالم نگه می‌دارد. همچنین هورمون‌ها را تعدیل می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند. پس به اندازه کافی ماهی روغنی و مکمل‌های اسید چرب مصرف کنید. ما خوردن سالمون، شاه ماهی و ساردین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای یائسگی آماده شوید
سرویس سبک زندگی فردا : در دوران یائسگی یا پیش یائسگی میزان استروژن، در بیشتر اندام، اُفت می‌کند. قبل از یائسگی، مرد‌ها مستعد چاق شدن هستند. آن‌ها کلسترول بالا دارند. همچنین از مقاومت انسولین نیز رنج می‌برند، ولی به محض این که یک زن یائسه می‌شود، احتمال خطر ابتلا به همه این اوامر، زیاد‌تر از مرد‌ها می‌شود. زمانی که یائسه می‌شوید، با وجود ورزش و مراعات در خورد و خوراک، باز هم چاق می‌شوید. بدن شما به علت داشتن استروژن کم، شروع به جذب مواد مغذی کمتری می‌کند. در ادامه این مطلب را به نقل از آشپزباشی بخوانید.
یائسگی هم آمادگی لازم را می‌خواهد
تفاوت بین پیش از یائسگی و بعد از یائسگی
پیش یائسگی، دوران گذاری برای رسیدن به یائسگی است. این امر می‌تواند برای یک زن ۳۰ ساله هم اتفاق بیافتد. در این دوران، تخمدان، استروژن کمتری دارد. فقدان استروژن، موجب وارد شدن به دوران یائسگی می‌شود. علائم یائسگی عبارتند از: کاهش میل جنسی، نوسانات خلقی، و گرگرفتگی. سایر نشانه‌های پیش یائسگی نیز عبارتند از: حساسیت لمس سینه، افزایش وزن تدریجی، و خستگی.
یائسگی، دورانی است که در آن زن‌ها دیگر بارور نمی‌شوند. بنابراین، دیگر زن‌های یائسه، قادر به بچه دار شدن نیستند. در دوران یائسگی، دیگر تخمدان، تخمک تولید نمی‌کند. این یک دوران طبیعی در طول زندگی است. این امر در سنین ۴۵ تا ۵۰ رخ می‌دهد، ولی بعضی از خانم ها، زودتر وارد این دوران می‌شوند. این امر می‌تواند به علت آسیب دیدن تخمدان یا سایر اختلالات تناسلی باشد.
تمام این تغییرات، بر سلامت یک زن تأثیر می‌گذارد. فقدان استروژن، به این معنی است که پوست و مو، رو به خشک شدن می‌روند. اندام ها، نیاز بیشتری به مواد مغذی پیدا می‌کنند. به غیر از برنامه غذایی سالم و تمرینات بدنی منظم، شما نیاز به یک سری مکمل‌ها نیز، دارید:
مکمل‌های فیبر
زمانی که میزان استروژن کاهش پیدا می‌کند، چربی شروع به اشباع شدن می‌کند. بعضی اوقات، تمرینات به تنهایی کافی نیستند. شما نیاز به خوردن غذاهایی با فیبر بالا دارید. فیبر، مدفوع را حجیم می‌کند و دفع آن، برای بدن آسان می‌گردد. همچنین، از جذب کلسترول توسط جریان خون، جلوگیری می‌کند. فیبر، یک ماده مفیدی است که از بیماری‌های قلبی-عروقی جلوگیری می‌کند. همچنین، به کم کردن وزن کمک می‌کند. به غیر از مصرف فیبر غذایی، از مکمل‌های فیبر هم استفاده کنید، ولی در مصرف آن‌ها زیاده روی نکنید. فیبر می‌تواند موجب یبوست شود. اگر آب کافی بنوشید، هیچ گاه یبوست نمی‌گیرید.
مکمل‌های کلسیم
استخوان‌های خانم‌ها، در دوران یائسگی شکننده می‌شوند. آن‌ها مستعد بیماری‌های استخوانی، از قبیل: پوکی استخوان می‌شوند. به غیر از مصرف محصولات لبنی، مکمل‌های کلسیم را نیز مصرف کنید. نه تن‌ها کلسیم موجب قوی و محکم شدن استخوان‌های شما می‌شود، بلکه باعث رساندن کالری، به جای چربی به ماهیچه‌های شما می‌شود. مکملی را مصرف کنید که ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم را پیشنهاد می‌کند. اگر به دنبال استخوان‌های محکمتر هستید، ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی نیز، مصرف کنید. ویتامین دی، جذب کلسیم را تسهیل می‌کند. مصرف کلسیم و ویتامین دی با هم، از بروز بیماری‌های استخوانی و سایر مشکلات جدی، جلوگیری می‌کند.
مکمل‌های اسید چرب امگا ۳
اسید چرب امگا ۳، ماده مفیدی است که قلب و مغز را جوان و سالم نگه می‌دارد. همچنین هورمون‌ها را تعدیل می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند. پس به اندازه کافی ماهی روغنی و مکمل‌های اسید چرب مصرف کنید. ما خوردن سالمون، شاه ماهی و ساردین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
اسید چرب امگا ۳، از مقاومت انسولین نیز جلوگیری می‌کند. فقط یک گرم از روغن ماهی، به میزان دوبار در روز، برای بدن کافیست. خانم‌ها باید حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ و آقایون ۶۰۰ میلی گرم مصرف کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها