۵ خاصیت باورنکردنی از دانه‌ای که راهی سطل زباله می‌کنید

کد خبر: 715165

این کشف می‌تواند بسیار جالب باشد، از آن‌جایی که اکثر مردم پس از مصرف میوه آواکادو دانه آن را درون سطل زباله می‌ریزند. شاید این دانه با این کشف جدید در واقع شبیه به یک سنگ قیمتی گران‌بها شود. چرا که ترکیبات داروی آن در نهایت می‌توانند برای درمان سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر شرایط مشابه مورد استفاده قرار گیرند.

۵ خاصیت باورنکردنی از دانه‌ای که راهی سطل زباله می‌کنید
آواکادو
سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: شما به احتمال زیاد دانه آواکادو را پس از مصرف میوه آن درون سطل زباله می‌ریزید، این دانه در ظاهر هیچ گونه خواصی ندارد اما تحقیقات جدید نشان داده است که پوسته دانه آواکادو سرشار از مواد شیمیایی است که می‌تواند تسکین دهنده بیماری‌ها و راهی برای بالا بردن زیبایی شما باشد. دانه این میوه سرشار از ذخائر دارویی و سایر موارد مصرفی مفید است. محققان دانشگاه تگزاز در ریو گراند، تمامی اجزای آواکادو از جمله دانه آن را تجزیه و تحلیل کرده‌اند. آنها با کمک دستگاه‌هایی که برای همین منظور درست شده‌اند، ترکیبات جالبی را از اجزای این میوه از جمله الکل behenyl که یک ماده مهم دارویی است و به عنوان یک ضد ویروس شناخته می‌شود را کشف کرده‌اند.
آواکادو
محققان دانشگاه تگزاس، دره ریو گراند، اجزای پوسته پوسته آووکادو را تجزیه و تحلیل کردند و مواد شیمیایی زیر را یافتند: الکل henyl، یک ماده مهم در داروهای ضد ویروسی؛ ماده heptacosane، که ممکن است به مهار رشد سلول‌های تومور کمک کند و یک نوع اسید به نام dodecanoic که لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش می‌دهد، بنابر این می‌تواند خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش دهد.
علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، محققان در موم دانه این میوه بنزیل بوتیل فتالات را کشف کردند که یک پلی استراز است و درساخت دیواره دوش و لوازم مصنوعی پزشکی کاربرد دارد. همچنین ماده‌ای به نام؛ bis (۲-butoxyethyl) phthalate که در ساخت لوازم آرایشی کاربرد دارد و ماده ای به نام هیدروکسی متولید بوتیل (BHT) که یک افزودنی مواد غذایی به حساب می‌آید را نیز در دانه آواکادو کشف کرده‌اند.
این تحقیق که در نشست انجمن شیمی آمریکا ارائه شد و از آنجایی که برای اولین بار تجزیه و تحلیل اجزای دانه آواکادو را نشان می‌داد، باعث تعجب کسانی شد که خود را با این موضوع درگیر کرده بودند. این نتایج شگفت انگیز برای خود دانشمندان نیز بسیار جالب بود. این کشف می‌تواند بسیار جالب باشد، از آن‌جایی که اکثر مردم پس از مصرف میوه آواکادو دانه آن را درون سطل زباله می‌ریزند. شاید این دانه با این کشف جدید در واقع شبیه به یک سنگ قیمتی گران‌بها شود. چرا که ترکیبات داروی آن در نهایت می‌توانند برای درمان سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر شرایط مشابه مورد استفاده قرار گیرند.
۵ خاصیت باورنکردنی از دانه‌ای که راهی سطل زباله می‌کنید
تحقیق Debasish Bandyopadhyay، که در مطبوعات نیز منتشر شد، نشان می‌دهد که پوست دانه آواکادو با توجه به مواد شیمیایی خاصی که دارد یک منبع بالقوه برای صنعت پلاستیک سازی وساخت سایر محصولات صنعتی است. با این حال محققان به هیچ وجه توصیه نمی‌کنند که پوست دانه آواکادو را بکنید و سپس مصرف کنید. آنها امیدوارند که در آینده نه چندان دور بتوانند با فراوری خاص و غیر منتظره پوست دانه آواکادو را برای مصارف گوناگون قابل استفاده کنند. محققان برای این مطالعه از ۳۰۰ دانه خشک شده آواکادو استفاده کردند و آنها را به اندازه تقریبا ۲۸ گرم انگلیسی به پودر تبدیل کردند. سپس با استفاده از دستگاه طیف سنج جرمی کروماتو گرافی گازی آنها را تجزیه و تحلیل کردند تا بهتر بتوانند اجزای شیمیایی پوسته و دانه آوا کادو را شناسایی کنند. نتایج حاصل نشان می‌داد که این ترکیبات ۱۱۶ ترکیب در روغن و ۱۶ ترکیب در موم آن بود.
در مورد میوه آووکادو، ما هم اکنون می‌دانیم که دارای مزایای سلامتی فراوانی است. فقط یک وعده ۱۰۰ گرم حاوی ویتامین K، فولات(ویتامین B۹ که بیشتر تحت عنوان فولات یا فولیک اسید شناخته می‌شود. در گستره‌‌ٔ بسیاری از مواد غذایی مثل سبزیجات سبز برگدار، غلات، گوشت و میوه یافت می‌شود. فولات در زمره‌ یکی از ۸ ویتامینی است که برای شکل‌دهی به سلول‌های قرمز و سفید خون در مغز استخوان، تبدیل کربوهیدرات به انرژی و تولید DNA و RNA لازم است.
۵ خاصیت باورنکردنی از دانه‌ای که راهی سطل زباله می‌کنید
جذب فولات کافی در طول دوره‌‌ٔ رشد سریع مانند دوران بارداری، نوزادی و بزرگسالی بسیار حائز اهمیت است.)، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B۵، ویتامین B۶، ویتامین E و مقدار کمی از منیزیم، منگنز، مس، آهن، روی، فسفر، ویتامین A B۱ (تیامین) ، B۲ (ریبوفلاوین) و B۳ (نیاسین)، امروزه این ویتامین‌ها در گزارش پزشکی منتشر شده است. علاوه بر این، آوکادو دارای حدود ۱۶۰ کالری، ۲ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی سالم نیز است.
و در حالی که آواکادو اغلب شهرت بدی برای داشتن چربی زیاد دارد (و این نیز می‌تواند درست باشد)، چربی موجود در آواکادو اسید چرب غیرمستقیم است - همان نوعی که در روغن زیتون وجود دارد. احتمالا بهتر است هر روز یک آواکادو کامل بخورید، اما نگران این نباشید که چربی بیشتری برای رژیم غذایی خود دریافت کرده‌اید. از اضافه شدن این چربی سالم به بدنتان احساس نگرانی نکنید. اگر دچار عارضه چربی خون هستید و در کل بدنتان با چربی‌ها سازگاری ندارد، می‌توانید از مصرف آن خودداری نموده و یا با پزشکتان درباره مصرف آواکادو مشورت کنید. تحقیقات درباره دانه آواکادو هنوز به درجه عملی نرسیده است. بیشتر در حد تعریف اجزای دانه آواکادو است. البته همانطور که گفتیم محققان اجزای تشکیل دهنده دانه آواکادو را کشف کرده و به نتایج خوبی دست یافته‌اند اما هنوز راه زیادی مانده است تا روش‌های علمی برای استفاده از این دانه کشف شود. محققان در این باره می‌گویند حرکت بعدیشان این است که ترکیبات طبیعی این میوه را در داروها به شکل موثر به کار برند.
منبع: msn
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها