کوکی خانگی یک صبحانه عالی

کد خبر: 747411

در یک کاسه متوسط، آردها، جوش شیرین، دارچین، جوزهندی و نمک را با هم مخلوط کنید. در کاسه‌ای دیگر، کره، روغن و شکر‌ها را با هم و با همزن برقی با سرعت بالا مخلوط کنید تا زمانی که شکر‌ها حل و رنگ مواد روشن شود.

کوکی خانگی یک صبحانه عالی

سرویس سبک زندگی فردا: به نقل از فوت و فن دستور این کوکی خوشمزه را بخوانید.

کوکی خانگی صبحانه

زمان تهیه: ۲۰ دقیقه زمان پخت: ۱۲ دقیقه تعداد: ۱۲ عدد

مواد لازم

۳/۴ پیمانه آرد شیرینی پزی نصف پیمانه آرد کامل نصف قاشق چایخوری جوش شیرین یک قاشق چایخوری پودر دارچین نصف قاشق چایخوری جوزهندی ¼ قاشق چایخوری نمک دو قاشق غذاخوری کره ¼ پیمانه روغن کانولا ¼ پیمانه شکر قهوه‌ای ۳ قاشق غذاخوری شکر سفید یک عدد تخم مرغ ۱/۴ پیمانه پوره هویج یک قاشق چایخوری عصاره وانیل نصف پیمانه جودوسر پوست کنده نصف پیمانه دانه‌های سبوس‌دار غلات ۱/۳ پیمانه کشمش ۱/۳ پیمانه گردوی خرد شده

طرز تهیه

۱- فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید.

۲- در یک کاسه متوسط، آردها، جوش شیرین، دارچین، جوزهندی و نمک را با هم مخلوط کنید. در کاسه‌ای دیگر، کره، روغن و شکر‌ها را با هم و با همزن برقی با سرعت بالا مخلوط کنید تا زمانی که شکر‌ها حل و رنگ مواد روشن شود. تخم مرغ، پوره هویج و وانیل را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید. مخلوط آرد را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید. در آخر، جودوسر، کشمش، گردو و غلات را اضافه کنید و تا زمانی هم بزنید که مواد کاملا با هم مخلوط شوند. خمیر به دست آمده در این مرحله باید بسیار چسبناک باشد.

۳- کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. حدود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از خمیر را بردارید و شبیه توپ گرد کنید و روی کاغذ داخل سینی قرار دهید. همین کار را با باقی مواد تکرار کنید و میان توپی‌ها حدود ۷ سانتی‌متر فاصله بگذارید. برای اینکه خمیر‌ها به دست نچسبند دست خود را خیس و سپس آن‌ها را گلوله کنید. در انتهای کار، سینی را به مدت ۱۲ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکی‌ها پخته شوند.

ارزش غذایی

کالری: ۱۸۹ چربی: ۹ ٫ ۵ گرم چربی اشباع شده: ۲ گرم پروتئین: ۳ گرم کربوهیدرات: ۲۴ گرم قند: ۱۱ گرم فیبر: ۲ گرم کلسترول:۲۱ میلی‌گرم سدیم: ۱۲۵ میلی‌گرم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها