با این ۱۰ ترفند ساده چند سال جوان‌تر شوید

کد خبر: 747925

شما می‌توانید در یک باشگاه کتاب یا ورزشی و یا دیگر کلاس‌های گروهی ثبت نام کنید. ورزش کردن به همراه شور و نشاط می‌تواند در شاداب ماندتان تاثیرگذار باشد و این شادابی روی پوست‌تان تاثیر مثبت می‌گذارد. سعی کنید از نگرانی و استرس فاصله بگیرید. پر انرژی بودن و انجام فعالیت‌هایی که باعث خالی شدن انرژی‌تان می‌شوند، در روحیه شما تاثیر گذار خواهند بود.

با این ۱۰ ترفند ساده چند سال جوان‌تر شوید

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: تحقیقات نشان می‌دهد؛ افرادی که جوان‌تر از سن‌شان به نظر می‌رسند، احتمالا زندگی طولانی‌تر و بهتری را تجربه خواهند کرد. با این حال کسی بهترین راه جوان ماندن را نمی‌داند. اما ویژگی‌های مشترکی بین افراد جوان وجود دارد که با پیروی از آن توانسته‌اند چهره و اندام جوانی داشته باشند. برخی کارها از جمله: ذهنیت مثبت داشتن، تحرک زیاد، اجتماعی بودن و مواد دیگر می‌توانند در جوان ماندن افراد نقش موثری را ایفا کنند. در ادامه این مطلب شما را با روش‌ها و کارهایی آشنا می‌کنیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید چند سال جوان‌تر از سن خود باشید.

چگونه چند سال جوانتر از سن‌مان باشیم

برای خود چالش جدید ایجاد کنید

شما می‌توانید در یک باشگاه کتاب یا ورزشی و یا دیگر کلاس‌های گروهی ثبت نام کنید. ورزش کردن به همراه شور و نشاط می‌تواند در شاداب ماندتان تاثیرگذار باشد و این شادابی روی پوست‌تان تاثیر مثبت می‌گذارد. سعی کنید از نگرانی و استرس فاصله بگیرید. پر انرژی بودن و انجام فعالیت‌هایی که باعث خالی شدن انرژی‌تان می‌شوند، در روحیه شما تاثیر گذار خواهند بود. حتی در روزهای تعطیل می‌توانید به کلاس‌های آموزشی و ورزشی و یا هر نوع فعالیتی که خوشتان می‌آید، بروید. سعی کنید در مکان‌های اجتماعی بیشتر حضور داشته باشید. سفر کردن و رفتن با تورهای مسافرتی و گروهی می‌تواند روحیه‌تان را بالا ببرد. سعی کنید در طول یک ماه چنین کلاس‌هایی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: سن‌تان را کمتر بگویید تا بیشتر عمر کنید

داشتن ذهنیت مثبت در تمام لحظه‌های زندگی

ثابت شده است که داشتن ذهنیت مثبت می تواند سطح استرس‌تان را پایین بیاورد. این کار می‌تواند انعطاف پذیری شما را بالا ببرد و در کل روی سلامت کلی بدنتان تاثیرگذار باشد. سعی کنید از روش‌های ذهنی همچون مدیتیشن بهره ببرید. شما می‌توانید روزانه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مدیتیشن کار کنید، این کار باعث بهبود روانی و حتی جسمانی شما می‌شود. سعی کنید روزانه فعالیت‌های ذهنی‌تان را بالا ببرید. روزی چند دقیقه درباره خود و یا محیط اطراف خود تفکر داشته باشید. این گونه تفکرات می‌توانند شما را به آرامش برسانند. وقتی جسم‌‌تان آرام شود، استرس و اختلالات عصبی از شما فاصله می‌گیرند. توجه داشته باشید که استرس یکی از عوامل مهم در زود پیر شدن است.

با این ۱۰ ترفند ساده چند سال جوان‌تر شوید

پیاده روی همراه با مدیتیشن

شما می‌توانید با پیاده روی و تفکر در هنگام پیاده روی آرامش خاصی را تجربه کنید. چنین پیاده‌روی‌هایی با ورزش کردن و فعالیت‌های ورزشی فرق دارد؛ کسانی که ورزش می‌کنند به فکر آرام کردن ذهن خود نیستند اما پیاده روی به همراه تفکر کردن و داشتن آرامش می‌تواند تاثیرات روانی بیشتری روی شما بگذارد. شما با تمرکز کردن می‌توانید سیستم عصبی خود را آرام کنید. چنین فعالیتی عمدتا باید در مکان‌هایی باشد که شما با افراد زیادی روبرو نمی‌شوید. چرا که محیط هر چقدر آرام تر باشد مدتیشن شما بهتر خواهد بود.

با وجود موانع زیاد در پیاده روی مدیتیشن شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در نتیجه آن نتیجه‌ای را که انتظار دارید، رقم نمی‌خورد. برای اینکه بتوانید در هنگام پیاده روی مدتیشن را رعایت کنید، ابتدا باید وضعیت فیزیکی خود را بسنجید، سپس مکان آرامی که قرار است در آنجا پیاده روی کنید را مشخص کنید. سعی کنید از بردن اشیاء اضافه با خود در هنگام پیاده روی خودداری کنید، چرا که ممکن است چنین وسایلی باعث شوند حواستان پرت شود. در هنگام پیاده روی سعی کنید، آرام و بدون شتاب قدم بزنید. سعی کنید از راه بینی نفس بکشید و آرامش خودتان را حفظ کنید. بر روی حرکات خود تسلط داشته باشید و بی پروا قدم بر ندارید. با گذشت زمان شما بیشتر می‌توانید تمرکزتان را بالا ببرید. به خودتان فشار نیاورید اگر حواستان پرت شد، دوباره شروع کنید. مدیتیشن باید به نحوی باشد که شما جریان هوایی که از روی پوست‌تان می‌گذرد را تا حدودی درک کنید. چنین حسی بدان معنی است که آرامش گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید: ۵ عادت غذایی که زود پیرتان می‌کند

روی چیزهای بزرگ تمرکز کنید

افرادی که با بزرگتر از خودشان ارتباط برقرار می‌کنند، انعطاف پذیریشان بالاتر می‌رود. چرا که وقتی الگوی شما از شما تجربه بیشتری داشته باشد، این گونه رفتارها می‌توانند روی شما تاثیرات مثبتی داشته باشند. البته در انتخاب چنین افرادی دقت کافی داشته باشید. توجه داشته باشید تمرکز کردن روی کارهای بزرگتر نیز می‌تواند باعث رشد و تعالی شما شود. وقتی شما خودتان را با چیز‌های کوچک درگیر می‌کنید، احتمال بیشتری دارد با روند پیری روبرو شوید. مشارکت در گروه‌های بزرگ می‌تواند روحیه جنگیدن را در شما قوی‌تر کند و همین امر باعث می‌شود که قدرت جوانی در شما بیشتر نمایان شود، چرا که داشتن یک هدف بزرگ علاوه بر نیروی جسمانی قوی نیاز به یک روحیه بالا برای جنگیدن با مشکلات نیز دارد.

با این ۱۰ ترفند ساده چند سال جوان‌تر شوید

به دنبال رژیم‌های غذایی سالم باشید

اگر می‌خواهید جوانی خود را حفظ کنید، باید در مصرف مواد غذایی دقت بیشتری بکنید. برای جوان ماندن باید باور داشته باشید که آینده‌ای در پیش دارید. مصرف مواد غذایی‌ای مانند: انواع سبزیجات تازه و میوه‌ها، پروتئین‌های گیاهی و مصرف زیاد غذاهایی پر فیبر به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید. از خوردن نوشیدنی‌های گازدار قندی و همچنین انواع شیرینی‌ها و حتی موادی که دارای چربی‌های ترانس بالا و چربی اشباع بالایی هستند، خودداری کنید. البته خوردن چربی‌های سالم و مصرف مواد دارای امگا۳ برای افزایش سلامتی‌تان بسیار مطلوب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۶ راهکار حرفه‌ای برای پیشگیری از پیری زودرس

تحرک زیاد داشته باشید

افرادی که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش‌های هوازی می‌کنند، از مزایای سلامتی بالایی برخوردار هستند. این گونه افراد دارای سلامت روانی بالایی بوده و کمتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار می‌گیرند. در ضمن مهارت‌های شناختی افرادی که در طول هفته به طور منظم ورزش می‌کنند، بالا می‌رود. یک راه برای اینکه مطمئن شوید که تمرینات مناسبی در طول هفته انجام می‌دهید، این است که حداقل ۳۰ دقیقه در ۵ روز هفته تمرینات ورزشی را انجام دهید. سعی کنید قبل از انجام تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت داشته باشید و حتما شرایط فیزیکی خود را نیز در نظر داشته باشید. داشتن یک همراه در هنگام ورزش کردن می‌تواند شما را برای رسیدن به این هدف یاری کند.

با این ۱۰ ترفند ساده چند سال جوان‌تر شوید

تمرینات قدرتی را انجام دهید

علاوه بر اینکه می‌خواهید ۱۵۰ دقیقه در هفته تمرین ورزشی داشته باشید، روی عضلات خود نیز باید کار کنید. در چنین مواردی تمرینات قدرتی می‌توانند توده عضلانی شما را گسترش دهند و این کار به عضلات‌تان کمک می‌کند تا کارایی بیشتری داشته باشند. در ضمن این کار باعث تقویت استخوان‌های شما نیز می‌شود. تمرینات قدرتی معمولا با تکرار همراه هستند. به طور معمول تمرینات قدرتی با استفاده از تجهیزات باشگاهی صورت می‌گیرد. این کار معمولا با افزایش وزن نیز همراه است، اما شما در خانه نیز می‌توانید با جابه‌جایی برخی وسایل بی خطر این گونه تمرینات را انجام دهید. شما همچنین با پیروی از برخی تمرینات، با استفاده از وزن خود نیز می‌توانید تمرینات قدرتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: جوانی به وقت میانسالی

رفتن به کلاس یوگا

تحقیقات نشان می‌دهد که یک ساعت حضور در کلاس‌های یوگا خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته‌ها را کاهش می‌دهد. یوگا همچنین فشار خون و سطح کلسترول بدن را نیز بهبود می‌بخشد. انواع بسیاری از کلاس‌های یوگا وجود دارد، با توجه به شرایط خود در یکی از آن‌ها ثبت نام کنید. اگر بنابر هر دلیلی محدودیت فیزیکی دارید، کلاس یوگایی را که دارای تحرکات بدنی کمتری هستند را انتخاب کنید. یوگا می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که قادر به تمرکز کردن در هنگام ورزش نیستند. یکی از عوامل مهم در یوگا به آرامش رسیدن جسم به همراه روان انسان است، این بدان معنا است که شما از استرس و شتاب‌زدگی که می‌تواند روی پوست‌تان تاثیرات نامطلوب بگذارد، فاصله می‌گیرید.

با این ۱۰ ترفند ساده چند سال جوان‌تر شوید

بالا بردن روابط اجتماعی

معمولا کسانی که از روابط اجتماعی بالایی برخوردار هستند، دارای روحیه بالا و صورت شادابی هستند. این گونه افراد نسبت به سایر هم سن و سال هایشان جوان‌تر به نظر می رسند. سعی کنید در سفرهایی که معمولا دوستان و خانواده‌ها می‌روند، شرکت کنید. حتی سر میز شام خانواده حاضر شدن، نیز می‌تواند تاثیراتی مثبتی در شما ایجاد کند. با تمرکز بر روی دوستان و خانواده خود کمتر احساس تنهایی می‌کنید. از این رو با استرس و افسردگی کمتری روبرو می‌‌شوید. سعی کنید میزان دید و بازدید را بین اعضای خانواده خود بیشتر کنید تا با این روش روحیه شما بالا برود. در ضمن با دوستان خود تامل بیشتری داشته باشید با آن‌ها در جلسات ورزشی و گروهی مشارکت داشته باشید تا با این گونه رفتارها بتوانید میزان روابط اجتماعی خود را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: این ۷ عادت سالم باعث طول عمرتان می‌شود

به مردم کمک کنید

افرادی که سعی می‌کنند به مردم کمک کنند، از روحیه و شادابی بالایی برخوردار هستند. چرا که وقتی از شما قدردانی شود، احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. اگر این چنین تجربه‌هایی می‌توانند روحیه شما را برای ادامه زندگی بالا ببرد، سعی کنید در گروه‌های امدادی ثبت نام کنید و برای چنین کارهایی داوطلب باشید. چرا که اثرات روانی اینگونه کارها می‌تواند شما را از انزوا و کسالت دور کند. افراد بازنشسته با عضو شدن در چنین گروه‌هایی می‌توانند اوقات فراغت خود را به خوبی با این روش پر کنند.

منبع: wikihow

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها