۴ ترفند پاک کردن ردپا از گوگل

کد خبر: 762409

یکی از امکاناتی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، ذخیره کردن عبارت‌های جستجو شده توسط شما در سرور گوگل و پیشنهاد آن‌ها هنگام جستجو‌های جدید در این موتور جستجو است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید جستجو‌هایی را که هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها پیش در گوگل انجام داده‌اید مشاهده کنید و با کمک این تاریخچه جستجو، جستجو‌های جدیدتان را نیز راحت‌تر به انجام برسانید. در ادامه این گزارش با ۴ ترفند پاک کردن ردپا از گوگل اشنا می شویم.

۴ ترفند پاک کردن ردپا از گوگل

سرویس سبک زندگی فردا: یکی از امکاناتی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، ذخیره کردن عبارت‌های جستجو شده توسط شما در سرور گوگل و پیشنهاد آن‌ها هنگام جستجو‌های جدید در این موتور جستجو است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید جستجو‌هایی را که هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها پیش در گوگل انجام داده‌اید مشاهده کنید و با کمک این تاریخچه جستجو، جستجو‌های جدیدتان را نیز راحت‌تر به انجام برسانید. در ادامه با ۴ ترفند پاک کردن ردپا از گوگل آشنا می شوم.

این قابلیت در مواردی همچون دفترچه خاطرات عمل می‌کند؛ زیرا شما می‌توانید با مراجعه به محوطه کاربری خود در سایت گوگل و مشخص کردن تاریخ مورد نظرتان، جستجو‌های انجام شده در آن تاریخ را به‌طور دقیق مشاهده کنید. به‌عنوان مثال ممکن است به‌خاطر نداشته باشید یک سال پیش در چنین روزی به چه کاری مشغول بوده‌اید، اما با بررسی جستجو‌هایی که در آن روز توسط گوگل به انجام رسانده‌اید، می‌توانید موضوع کاری آن روز خود را به یاد آورید! این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است، اما برخی کاربران نیز تمایلی به استفاده از آن ندارند. یکی از نکات قابل توجه در فعال بودن این قابلیت، کاهش حریم خصوصی شماست به طوری که در صورتی که این قابلیت روی کاربری شما فعال باشد و کاربری گوگل شما هک شود یا روی رایانه‌ای باز باشد، دیگران براحتی می‌توانند به بخش تاریخچه جستجو‌های شما بروند و وارد حریم خصوصی شما شوند. اگر جزو این دسته از کاربران هستید و ترجیح می‌دهید تاریخچه جستجوهایتان در گوگل ذخیره نشود، (البته فراموش نکنید جستجو‌های شما در سرور‌های گوگل ذخیره می‌شود و برای مصارف اقتصادی، امنیتی و سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد) و در محیط کاربری شما قابل دسترس نباشد، می‌توانید به این روش عمل کنید: ۱ ـ به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل وارد شوید. ۲ ـ از بالا سمت راست صفحه، روی نام کاربری خود کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه Account کلیک کنید. ۳ ـ صفحه را به پایین اسکرل کرده و در بخش Other Tools روی لینک Manage your web history کلیک کنید. (با ورود به لینک history.google.com نیز می‌توانید به این بخش دسترسی یابید) ۴ ـ در این مرحله صفحه‌ای برای شما به‌نمایش درخواهد آمد که شامل جستجو‌های صورت گرفته توسط شما به تفکیک تاریخ است. شما می‌توانید هریک از جستجو‌های صورت گرفته را در این بخش مشاهده کنید، به جستجو میان آن‌ها بپردازید و با توجه به گروه‌بندی‌های مختلفی که توسط گوگل صورت گرفته است، آن‌ها را فیلتر کرده و جستجو‌های صورت گرفته در موارد خاص را مشاهده کنید. چنانچه قصد داشته باشید برخی موارد موجود در بخش تاریخچه را حذف کنید، باید ابتدا آن‌ها را انتخاب کرده سپس با کلیک روی Remove data-x-Items نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید. در صورتی‌که بخواهید به‌طور کامل این قابلیت را غیرفعال کنید باید از بالا ـ. سمت راست صفحه، روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کرده و از منوی به نمایش درآمده Settings را انتخاب کنید. سپس در صفحه تنظیمات با کلیک روی گزینه Turn off، آن را غیرفعال کنید. نکته: توجه داشته باشید که با غیرفعال کردن این قابلیت، عبارت جدیدی به تاریخچه گوگلی شما اضافه نمی‌شود، اما تاریخچه عبارت‌های ذخیره شده پیشین نیز از محیط کاربری شما حذف نخواهد شد. برای حذف این تاریخچه باید در همان صفحه تنظیمات، روی لینک Delete all که در میان متون به‌نمایش درآمده بالای گزینه Turn off مشاهده می‌شود، کلیک کرده و به‌ این ترتیب کل تاریخچه فعالیت‌های خود را پاک کنید.

منبع: ane1.mihanblog

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها