آموزش کاشت گل قهر و آشتی

کد خبر: 813905

نکته جالب در مورد گیاه قهر آشتی این است که توانایی جذب مستقیم نیتروژن از هوای اطراف است که از این طریق، گیاه امکان زندگی در خاک‌های فقیر (به لحاظ نیتروژن) را نیز خواهد داشت.

آموزش کاشت گل قهر و آشتی
سرویس سبک زندگی فردا: گل قهر گیاهی ایست رونده (خزنده - بالارونده) و چند ساله با ساقه‌های چوبی به رنگ‌های قرمز - قهوه ای. بومی برزیل است. امروزه در بخش‌هایی از آسیا و افریقا و در امریکا هم به عنوان گونه غیر بومی و مهاجم مشاهده میشود پوشیده از خار‌های خمیده. شاخه‌ها ظریف و انعطاف پذیر هستند.
گیاهشناسی گل قهر و آشتی گل قهر گیاهی ایست رونده (خزنده - بالارونده) و چند ساله با ساقه‌های چوبی به رنگ‌های قرمز - قهوه ای. بومی برزیل است. امروزه در بخش‌هایی از آسیا و افریقا و در امریکا هم به عنوان گونه غیر بومی و مهاجم مشاهده میشود. پوشیده از خار‌های خمیده. شاخه‌ها ظریف و انعطاف پذیر هستند. دارای گل‌های صورتی رنگ است. گل قهر با دمبرگ بلندی به ساقه اصلی وصل می‌شود. هر برگ مرکب دارای ۲۴ تا ۴۰ جفت برگچه باریک و دراز است. مکانیسم قهر کردن گل قهر چیست؟ به محض برخورد هر شیء با برگ یا ساقه گیاه و یا لمس برگ‌ها با دست، آب از سلول‌های دیواره‌ای نازک خارج شده و وارد ساقه می‌شود. در نتیجه سلول‌ها چروک شده و برگ‌ها شادابی خود را از دست می‌دهند و به سمت پایین خم شده و با دمبرگ به طرف ساقه جمع می‌شوند، یا به عبارتی قهر می‌کنند. معمولاً چند لحظه طول می‌کشد تا گل قهر، قهر کند. زیرا انتقال آب از سلول‌ها به ساقه ظرف چند دقیقه انجام می‌شود، اما آشتی کردن و برگشتن به حالت اولیه چند دقیقه طول می‌کشد. این گیاه در برابر گرمای زیاد و تاریکی هم عکس العمل نشان داده و برگ‌های خود را جمع میکند. نحوه قهر کردن گل قهر شرایط اکولوژی نور: به محیط سایه آفتاب نیاز دارد. البته در نواحی گرم و خشک باید از گیاه در مقابل آفتاب ساعات گرم روز محافظت کرد. آبیاری: خاک را همیشه مرطوب نگه دارید. این گیاه به ابیاری بیش از حد حساس میباشد. یعنی از غرقاب کردن خاک بپرهیزید. خاک: خاک غنی از مواد آلی. ترکیب پیت ماس و کوکوپیت + کود ورمی کمپوست مناسب است. همچنین میتوان از لوم در خاک استفاده کرد. تکثیر: روش اصلی تکثیر این گیاه از طریق کاشت بذر است، اما تکثیر از طریق قلمه گیری در فصل تابستان نیز محتمل است. آفات: از شایع‌ترین آفات میتوان به مایت‌های عنکبوتی قرمز، شپشک آرد الود و تریپس اشاره کرد توجه داشته باشید که برای کنترل آفات این گیاه نباید از صابون‌های ضد حشره استفاده کرد چرا که استفاده از این نوع محصولات باعث سیاه شدن و خرابی برگ‌ها میشود. نکته: نکته جالب در مورد این گیاه توانایی جذب مستقیم نیتروژن از هوای اطراف است که از این طریق، گیاه امکان زندگی در خاک‌های فقیر (به لحاظ نیتروژن) را نیز خواهد داشت. کشتزار پایگاه تخصصی آموزش کشاورزی و فروشگاه آنلاین کشاورزی بذر، کود، سم و ابزار آلات باغبانی. منبع: کشتزار
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها