دوركاری اجباری در وزارت ارشاد + سند

کد خبر: 134196

طرح دوركاري در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به صورت اجباري به مورد اجرا گذاشته شده است.

دوركاری اجباری در وزارت ارشاد + سند

جهان: آيين‌نامه مصوب هيأت دولت در خصوص انجام دوركاري كارمندان در حالي به وزارتخانه‌ها و سازمانهاي دولتي ابلاغ شده كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برخی از مفاد اين آيين‌نامه را رعايت نكرده و بدون اعلام رضايت كارمندان نسبت به اجراي آن طرح اقدام نموده است. اين در حالي است كه طبق آيين‌نامه مذكور مي‌بايستي مشاغل مشمول طرح دوركاري احصاء و مشخص گردد، و پس از آن با رضايت و اعلام موافقت كارمند به مرحله اجرا در آيد. ماده ۴ اين آيين نامه به صراحت اعلام مي‌دارد كه انجام طرح دوركاري به درخواست كارمند و موافقت دستگاه يا پيشنهاد دستگاه و موافقت كارمند صورت مي‌گيرد. از سوي ديگر برخي مشاغل از جمله فعاليت‌هايي كه ارباب رجوع دارند از انجام دوركاري مستثنا شده‌اند؛ كه اين موضوع نيز در این وزارتخانه مورد توجه قرار نگرفته است.

همچنين در ابلاغيه‌هايي (و نه حكم كارگزيني!) كه به كارمندان ارائه شده است، تاريخ پايان اجراي دوركاري مشخص نشده كه این مورد هم بر خلاف ماده 1 آيين نامه مذكور است.

افزايش نيافتن پنج درصدي حقوق كارمندان دوركار و نيز تأمين نشدن امكاناتي نظير رايانه و اينترنت پرسرعت در منزل، از ديگر نقايص مهم اجراي اين طرح در وزارتخانه مذكور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها