بانوی اول ساحل عاج کیست؟ +عکس

کد خبر: 144758

همسر مسلمان دومینیک در سال 1993 از سوی رئیس جمهوری وقت ساحل عاج بعنوان نخست وزیر این کشور معرفی شد اما طی سالهای 1995 تا 2000 از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع شد.

پانا: "دومینیک واتارا" فرانسوی و یهودی الصل، همسر رئیس جمهوری ساحل عاج بانوی اول این کشور شد.

رسانه های غربی توجه خود را معطوف به همسر "الحسن واتارا" رئیس جمهوری منتخب ساحل عاج که پس از 4 ماه درگیری داخلی توانست قدرت را از "لوران باگبو" پس بگیرد، کرده اند.

"دومینیک واتارا" فرزند خانواده ای یهودی بود که در الجزایر بدنیا آمد. وی در سالهای دهه 1970 به همراه همسر اولش به ساحل عاج رفت و در آنجا با تاسیس یک شرکت ساختمانی ثروت خوبی بدست آورد. وی پس از فوت همسرش با "الحسن واتارا" آشنا شد. این دو در سال 1991 در حومه پاریس که در آن زمان شهردار آن "نیکلا سارکوزی" بود، ازدواج کردند.

زمانی که واتارا برای کار در صندوق بین المللی پول راهی واشنگتن شد، دومینیک نیز از این فرصت استفاده کرده و با به راه انداختن یک سالن زیبایی میلیون ها دلار درآمد کسب کرد.

همسر مسلمان دومینیک در سال 1993 از سوی رئیس جمهوری وقت ساحل عاج بعنوان نخست وزیر این کشور معرفی شد اما طی سالهای 1995 تا 2000 از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع شد.

واتارا با این حال از سیاست دلسرد نشده و همچنان مصمم به حضور در صحنه انتخابات بود. در تمام دوران فعالیت سیاسی واتارا، همسرش دومینیک بعنوان حامی حضور داشته و در تمامی مبارزات انتخاباتی همپای وی فعالیت کرد.

دومینک برای به دست وجه مناسب در بین مردم کارهای عام المنفعه انجام می دهد

همسر واتارا پس از "ویویان وید" (همسر رئیس جمهوری سنگال) "دومین بانوی اول سفید پوست قاره سیاه است

واتارا با توجه به تجربه زندگی و کار در آمریکا و اروپا همواره مهره مطلوب این کشورها برای ریاست حکومت در ساحل عاج بوده است (استادیوم باوکه ژوئن 2009)

تجمع انتخاباتی در ابیجان 2010

برای نخستین بار در تبلیغات انتخاباتی دومینیک فرانسوی الاصل، لباس محلی ساحل عاج را پوشید

در مقایسه با "سیمونه باگبو" همسر رئیس جمهوری پیشین ساحل عاج، دومینیک محبوبیت بیشتری در بین مردم این کشور دارد. وی پس از روی قدرت آمدن واتارا در ساحل عاج بانوی اول این کشور نام گرفت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها