کمیته وحدت، چتری برای همه

کد خبر: 156040

از‌‌ همان روزهای نخست بحث ائتلاف، رسانه‌های ناهمسو با نظام و دشمنان انقلاب، تمام هم و غم خود را در جهت رصد و برداشت و سوء استفاده از اشتباهات احتمالی اصولگرایان گذاشتد و در تحلیل‌ها و گزارشات خود به تشویق و حمایت از این عملکرد پرداختند.

کمیته وحدت، چتری برای همه
سرویس سیاسی «فردا» -

جامعتین؛ عنوانی که تمامی جریان‌های اصولگرا برای دوری از انشعاب و پیروزی در انتخابات آتی مجلس می‌بایستی زیر چتر آن قرار گیرند و برخلاف برخی حرف‌ها به وحدت برسند. پس از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی مجلس در کشور، کمیته واحد اصولگرایان که ‌ترکیبی از دو کمیته ۷ و ۸ نفره است‌ تشکیل شد. کمیته ۷ نفره متشکل از نمایندگان ‌جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ (۴ نفر) و اعضای کمیته سه نفره شامل عسگراولادی، حداد‌عادل و ولایتی؛ کمیته ۸ نفره نیز شامل نمایندگانی از گروه‌های مختلف اصولگرا. با تشکیل کمیته ۷+۸ و آغاز رایزنی‌هایی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم، «جبهه پایداری» و «جبهه ایستادگی» به عنوان ائتلاف‌هایی نوظهور متولد شدند. و بعد از چندی به دلیل اختلاف سلیقه‌ با برخی اصولگرایان سنتی اختلافاتشان علنی شد. و حرف‌هایی از انشعاب زدند. در این زمان بود که آیت الله مهدوی کنی به عنوان ریش سفید جریان اصولگرایی سکوت خود را شکست و با انتقاد از اختلافات، به همه اصولگرایان هشدار داد که اینگونه اختلافات برخلاف مصلحت انقلاب است و در آخر هم دشمنان برنده میدان خواهند شد. ایشان با نفس تشکیل جبهه‌های جدید مشکلی نداشتند.

از‌‌ همان روزهای نخست بحث ائتلاف، رسانه‌های ناهمسو با نظام و دشمنان انقلاب، تمام هم و غم خود را در جهت رصد و برداشت و سوء استفاده از اشتباهات احتمالی اصولگرایان گذاشتند و در تحلیل‌ها و گزارشات خود به تشویق و حمایت از این عملکرد پرداختند. همین خشنودی دشمنان بس که نشان دهد همه اصولگرایان اعم از جبهه‌های جدید و سنتی‌ها به خود آیند و دست از ایجاد اختلاف در جریان اصولگرایی بردارند. البته رهبران جریان‌های مختلف اصولگرا گفته‌اند که هدفمان ایجاد انشعاب نیست. اما آنچه مسلم است چند دستگی در این جریان عظیم، کدورت ایجاد کرده و در آخر هم به تلاش‌های ناممکن برای پیروزی در انتخابات منجر خواهد شد. هرچند از تمامی جریان‌ها نمایندگانی در این کمیته حاضر نیستند اما صرف نبود نماینده به معنای تقسیم غنیمت و سهم در ۷+۸ نیست و نباید به گونه‌ای برداشت شود که دیگر اصولگرایان ازهرگونه مشورت در کمیته منع می‌شوند و خدایی ناکرده از ارزش‌ها و اصولشان کاسته شود.‌‌ همان گونه که آیت‌الله مهدوی کنی نیز گفته‌اند، همه اصولگرایان می‌توانند نظارت خود را بدون زیر سئوال بردن کمیته ارسال و چنان کنند که «جبهه اصولگرایی» به عنوان تنها جبهه در این جریان محور باشد. ازآن جایی که تجربه انتخابات در سه دهه اخیر انقلاب در کشور نشان داده وحدت از سهم خواهی موثر‌تر واقع شده و در آخر هم منجر به پیروزی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها