بازتاب رسانه ای رزمایش حامیان ولایت

کد خبر: 186651

"سردار سرتیپ حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه در رزمایش حامیان ولایت گفت: هر نقطه‌ای که مبدا عملیات تهاجمی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران باشد مورد تهاجم و تازش متقابل واحدهای رزمی سپاه قرار خواهد گرفت.

مهر: آغاز مرحله اصلی رزمایش حامیان ولایت نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی و مواضع صریح مقامات ارشد نظامی ایران در 24 ساعت گذشته بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه داشته است.
مرحله اصلی رزمایش حامیان ولایت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از صبح دیروز (یکشنبه) در منطقه عمومی جنوب کشور آغاز شد.

"سرتیپ پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این رزمایش از سلسله رزمایش های تخصصی نیروی زمینی سپاه است افزود: این رزمایش به منظور حفظ و ارتقاء آمادگی یگانها، نمایش بخشی از توانمندی های یگانهای نیروی زمینی سپاه در برابر تهدیدات و در راستای انجام رزمایشهای تقویمی تخصصی این نیرو انجام می شود.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود اما واکنش‌ ما صرفا کوبنده و تهاجمی است.

از سوی دیگر، "سردار سرتیپ حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه در رزمایش حامیان ولایت گفت: هر نقطه‌ای که مبدا عملیات تهاجمی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران باشد مورد تهاجم و تازش متقابل واحدهای رزمی سپاه قرار خواهد گرفت. آغاز این رزمایش در مناطق جنوبی ایران و البته اظهارات مقامات ارشد نظامی کشورمان در زمینه پاسخ محکم به هر گونه تجاوز در 24 ساعت گذشته بسیار مورد توجه رسانه های جهان و به ویژه منطقه قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز شب گذشته با پوشش این رزمایش نوشت: ایران تهدید کرد اراضی هر کشوری که از آن برای حمله به این کشور استفاده شود هدف حمله قرار می دهد. در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات اخیر سردار سلامی تاکید شده که این مواضع دایره تهدیدات ایران علیه غربیها را به افزایش داده است.

رویترز همچنین به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه پاسخگویی ایران به تهدیدات و تحریمهای غرب اشاره کرده و در خاتمه از دیدار قریب الوقوع "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در نیویورک خبر داده است.

روزنامه البیان امارات نیز در گزارشی با اشاره به آغاز رزمایش حامیان ولایت تاکید کرد: ایران مانور جدیدی را آغاز کرد و اسرائیلی ها در کل جهان به حالت آماده باش درآمدند. در این گزارش آمده که رزمایش نیروی زمینی ایران از روز گذشته در منطقه جهرم در جنوب این کشور آغاز شد در حالی که کنسولگری اسرائیل در فیلادلفیا در بیانیه ای از حالت آماده باش کامل تاسیسات و دفاتر اسرائیل در آمریکای شمالی و کل جهان به علت نگرانی از تهدیدات ایران خبر داد.

البیان در ادامه می نویسد: مقامات آمریکایی و اروپایی معتقدند دولت اوباما در قبال اظهارات علنی مقامات اسرائیلی در زمینه برنامه هسته ای ایران نگران است اما در عین حال دلایل قابل استناد در زمینه عزم تل آویو برای حمله به ایران طی چند ماه آتی ندارد.

اما روزنامه الشرق الاوسط امروز نوشت: ایران تهدیدات خود علیه کشورهای متجاوز را تازه کرد و تاکید نمود که جواب آنها را در هرنقطه ای از جهان می دهد. در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر "احمد داوداوغلو" وزیرخارجه ترکیه نیز اشاره شده که اخیرا در دیدار با یک مقام ارشد قطری هرگونه حمله به ایران را فاجعه بار دانسته بود.

المنار لبنان نیز در خبری با عنوان "آغاز مانورهای گسترده زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" تاکید کرد: هدف ایران از انجام این رزمایش تقویت توان و آمادگی دفاعی عنوان شده است. این شبکه خبری گزارشی تصویری از رزمایش حامیان ولایت را نیز روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده است.

خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس، روزنامه الرای اردن و روزنامه الدستور اردن نیز طی 24 ساعت گذشته در گزارشهایی به پوشش رزمایش حامیان ولایت در منطقه عمومی جنوب کشورمان پرداخته اند.

البته با وجود بازتاب آغاز رزمایش حامیان ولایت از سوی رسانه های منطقه به نظر می رسد این رسانه ها در صدد هستند به مخاطبان خود فضای جنگ احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی را القا کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها