وحشی‌گری مزدوران آل‌خلیفه وسعودی دربحرين

کد خبر: 188049

نیروهای آل خلیفه در مقابل سیل جمعیت معترض به حکومت پادشاهی این کشور، دست به بازداشت گسترده شهروندان بحرینی در اولین سالگرد انقلاب 14 فوریه زدند.

جهان: جمعیت گسترده مردم بحرین که از صبح امروز برای برگزاری مراسم سالگرد انقلاب خود به سمت نقطه آغاز و قلب خیزش خود حرکت کرده بودند، با مشت آهنین و سپر مسلح نیروهای آل خلیفه و آل سعود روبرو شدند.
بخشی از جمعیت معترض به صورت کفن پوش به سمت میدان حرکت کردند اما بالگردهای نظامی با مانور بر فراز این میدان در حال ترساندن مردم هستند.

نیروهای عربستانی و مزدوران ال خلیفه منامه را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند با این وجود مردم از تظاهرات دست نکشیده‌اند.

بر پایه گزارش ها، نیروهای آل خلیفه در مقابل سیل جمعیت معترض به حکومت پادشاهی این کشور، دست به بازداشت گسترده شهروندان بحرینی در اولین سالگرد انقلاب 14 فوریه زدند.

منابع بحرینی همچنین اعلام کردند نیروهای رژیم بحرین با حمایت نظامیان سعودی برای جلوگیری از حرکت مردم به سمت میدان لولوء منامه از گلوله های واقعی و گازهای سمی استفاده می کنند و حتی با خودروهای خود برخی شهروندانی را که به طور مسالمت آمیز در حال اعتراض به رژیم هستند، زیر می گیرند.

تظاهرات مردمی در مناطق السنابس و البرهامه نیز با سرکوب شدید نیروهای امنیتی بحرینی که طی آن برخی اتباع آسیایی نیز در یونیفرم امنیتی به سرکوب مردم پرداختند.

با این حال حضور گسترده معترضان در خیابان های اطراف میدان لولو، نظامیان را دچار سردرگمی کرده است.

ائتلاف جوانان 14 فوریه در بیانیه دوم خود که از صبح امروز منتشر شده خطاب به مردم انقلابی بحرین تاکید کرد که منتظر ساعت صفر برای موج دوم تحرکات خود باشند.

سکوت رسانه های عربی و غربی

تظاهرات گسترده مردم بحرین در سالگرد انقلاب شان و سرکوب وحشیانه آنان در حالی است که شبکه های خبری همچون بی بی سی، العربیه، الجزیره و فرانس 24 حتی در خبری کوتاه نیز به آن اشاره ای نکرده اند.

به گزارش مهر، در همین حال منابع آگاه از ایجاد پارازیت در شبکه های ماهواره ای پوشش دهنده اخبار انقلاب مظلوم بحرین از جمله شبکه العالم خبر می دهند.

در همین حال، تلویزیون الجزیره انگلیسی، حدود دو هزار کارمند شیعه بحرینی از زمان شروع اعتراضات این کشور از بخش های دولتی و خصوصی اخراج شده اند. رهبران اتحادیه های کارگری بحرین می گویند، این عده به رغم وعده های دولت هنوز نتوانسته اند به سر کار خود بازگردند.

آل سعود در حالی بخشی از نظامیان خود را برای سرکوب مردم عازم بحرین کرده که عربستان خود شاهد اعتراض گسترده مردم به پادشاهی این کشور است.

تنها در روز گذشته، مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید شهر قطیف که اخیرا بدست نیروهای امنیتی سعودی به شهادت رسیده بودند با حضور بیش از 100 هزار نفر برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها