دفاع تمام قد کاسبین فتنه از انحرافیون

کد خبر: 188177

جریان انحرافی را این روز‌ها همه می‌شناسند. حلقه یاران نزدیک دولت که بعد از تخلفات متعدد اقتصادی –سیاسی و حتی فرهنگی بر سر زبان‌ها افتادند و بسیاری از سیاسیون و بزرگان نظام نسبت به اهداف آشکار و پنهان این جریان هشدار داده‌اند. طرفداران دولت اما با وجود تمام این هشدار‌ها و تذکرات هنوز وجود این جریان را انکار می‌کنند و به نوعی سعی در پوشاندن مشکلاتی دارند که این جریان منحط می‌تواند برای کشور ایجاد کنند.

شفاف: جریان انحرافی را این روز‌ها همه می‌شناسند. حلقه یاران نزدیک دولت که بعد از تخلفات متعدد اقتصادی -سیاسی و حتی فرهنگی بر سر زبان‌ها افتادند و بسیاری از سیاسیون و بزرگان نظام نسبت به اهداف آشکار و پنهان این جریان هشدار داده‌اند.

طرفداران دولت اما با وجود تمام این هشدار‌ها و تذکرات هنوز وجود این جریان را انکار می‌کنند و به نوعی سعی در پوشاندن مشکلاتی دارند که این جریان منحط می‌تواند برای کشور ایجاد کند.

اما در حالی که در آستانه انتخابات مجلس نهم، بسیاری از سیاسیون نسبت به تحرکات انتخاباتی این جریان و تلاش‌های اعضای آن برای در اختیار گرفتن کرسی‌های بهارستان نهم هشدار داده‌اند، باز هم دولتی‌ها کوتاه نمی‌آیند و با مقایسه انحراف با فتنه و فرافکنی سعی دارند نظر افکار عمومی را منحرف کنند.

این در حالی است که نا‌گفته پیداست، اهداف کسانی که فتنه را برای پیروزی انحراف علم می‌کنند و کاسبین فتنه هستند وکسانی که انحرافیون را برای اعتلای فتنه تقبیح می‌کنند و به تعبیر بهتر، برای رسیدن به اهداف و نفع سیاسی خود به هر ریسمانی چنگ می‌زنند و از هیچ راهی دریغ ندارند، مشخص است و راه آن‌ها از مسیر انقلاب جداست.

در تازه‌ترین اظهارات نزدیکان دولت در این خصوص، غلامحسین الهام سخنگوی سابق دولت محمود احمدی‌نژاد که پیش از این به صراحت از عدم وجود جریان انحرافی سخن گفته بود، این‌بار نیز تلویحا به حمایت از جریان انحرافی پرداخته ومی گوید: «دعوای برخی بر سر اینکه جریان انحرافی مهم‌تر است یا فتنه، یک دعوای فرعی و غلط است، برخی برای پوشاندن خطر فتنه، خطر انحراف را مطرح می‌کنند و برخی نیز برای دفاع از خود آن را بزرگ جلوه می‌دهند.»

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ماه‌های آخر فعالیت مجلس هشتم اظهار کرد: «بخشی از این چالش‌های میان مجلس و دولت ناظر به بحث‌های حقوقی و بخش عمده آن ناظر به بحث‌های رفتاری است، مجلس هشتم در جایگاه یک رقیب با دولت عمل کرد و این در نظام اجرایی آفت است».

این در حالی است که معلوم نیست چرا وقتی دولت مانند رقیب مجلس عمل می‌کند و در قبال در خواست‌های قانونی مجلس سیاست لج بازی را در پیش گرفته است، مورد انتقاد الهام قرار نمی‌گیرد و چرا دولتی‌ها از سوی وی تشویق به تعامل به مجلسی که نهاد قانون گذاری و خانه نمایندگان ملت است، نمی‌شوند؟ چرا افزادی که با استفاده از ماجرای فتنه سعی دارند از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند و به اهداف سیاسی خود برسند مورد انتقاد الهام نیستند؟

البته الهام بر ضرورت تعامل مجلس آینده با دولت نیز تاکید کرده و همچون برخی چهره‌های سیاسی منسوب به تیم نو ظهورصادق محصولی (جبهه پایداری) که بر لزوم تبعیت مجلس نهم از دولت دهم سخن گفته بودند، از مجلس نهمی‌های آینده خواسته است که با دولت تعامل داشته باشند و در این درخواست هم خبری از تعامل دولت با مجلس نیست و به نظر می‌رسد این سخنان در ادامه اظهارات گذشته محمود احمدی‌نژاد مبنی بر در راس امور نبودن مجلس است.

مجلسی که وظیفه اصلی‌اش قانون گذاری است باید با دولتی که وظیفه اصلی‌اش اجرای قانون و تمکین از قانون است تعامل کند و در این میان کار دولت بی‌قانونی هاییست که از نظر آقایان مجلس باید پشتیبانش باشد!

وی البته مجلس را متهم به چالش افکنی در راه دولت کرده و با اشاره به ماه‌های آخر فعالیت مجلس هشتم اظهار داشته است: «بخشی از این چالش‌های میان مجلس و دولت ناظر به بحث‌های حقوقی و بخش عمده آن ناظر به بحث‌های رفتاری است، مجلس هشتم در جایگاه یک رقیب با دولت عمل کرد و این در نظام اجرایی آفت است.» تا باز هم مجلس را متهم به ایجاد چالش کند و در این میان دولتی‌ها بی‌تقصیرند و اصلا قانون بودجه را دیر به مجلس ارائه نکرده‌اند، بودجه مترو را پرداخته‌اند و تخلفات متعددی را بر اساس گزارش دیوان محاسبات در هدفمندی یارانه‌ها انجام نداده‌اند!

البته اینها تنها گوشه‌ای از تخلفات متععد دولتی هاست که مجلس هشتمی‌ها باید با دولت تعامل می‌کرده‌اند! و باید از دولتی‌ها پرسید آیا جایی برای تعامل مجلس با دولت باقی بود که مجلس کوتاهی کرد؟!

گفتنی است این اظهارات نزدیکان دولت در حالی است که بسیاری از سیاسیون عملکرد مجلس هشتم در برابر بی‌قانونی‌ها را کاملا مثبت ارزیابی نمی‌کنند و حتی بسیاری از مجلس هشتمی‌ها معتقدند که مجلس باید در برابر دولت قاطع‌تر عمل می‌کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها