واکنش‌پادشاهی‌سعودی‌به‌هسته‌ای‌شدن‌ایران

کد خبر: 188200

یک مقام ارشد عربستانی اعلام کرده است در صورت هسته ای شدن ایران ، عربستان دو گام مهم را فوری بر می دارد. سفیر یکی از کشور های منطقه در آمریکا نیز آماده گی خود برای کمک به سعودی ها را اعلام کرده است .

تابناك:‌ یک مقام ارشد عربستانی اعلام کرده است در صورتی که ایران اولین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد، ظرف مدت چند هفته عربستان سعودی سلاح هسته ای بدست خواهد آورد.

این مقام ارشد سعودی در ادامه افزود: این سلاح هسته ای از سوی یک کشور منطقه ای در اختیار عربستان قرار خواهد گرفت تا توازن در منطقه برقرار شود. البته تا وقتی ما (عربستان) احساس خطر نکند، این سلاح را نخواهد گرفت.

این مقام سعودی همچنین گفت: به محض اینکه ایران به سلاح هسته ای دست یابد، عربستان دو گام مهم را فوری بر می دارد. اولا کلاهک های هسته ای آماده را فورا خریداری خواهد کرد و دوما غنی سازی اورانیوم مخصوص ساخت سلاح هسته ای را به طور گسترده شروع می کند.

گفتنی است به رغم نامی از کشور منطقه ای که سلاح هسته ای را در اختیار عربستان قرار خواهد داد برده نشده اما تایمز در ادامه مطلب خود می نویسد: به نظر می رسد این کشور پاکستان باشد زیرا روابط ریاض با اسلام آباد بسیار خوب است و همچنین پاکستان یکی از همسایگان ایران است لذا با در اختیار قرار دادن سلاح، توازن را ایجاد می کند و به همسایه ایرانی خود پیامی مهم را خواهد رساند.

قابل ذکر است حدود دو سال پیش خبری در رسانه های مختلف جهان عرب منتشر شد مبنی بر اینکه توافقنامه هسته ای محرمانه ای میان عربستان و پاکستان امضا شد، اما مدتی بعد طرفین آن را تکذیب کردند.

در همین راستا رسانه ها صهیونیست و غربی به طور غیر مستقیم امضای این توافقنامه را تأیید کردند.در همین حال شبکه خبری NBC آمریکا به نقل از «محمد نعیم خان» سفیر پاکستان در ریاض نوشت: هر شهروند پاکستانی امنیت عربستان سعودی را موضوع مهمی برای کشور پاکستان می داند.

این اظهارات سفیر پاکستان در حالی منتشر شد که چندی پیش تعدادی ناو جنگی پاکستانی در بندر جده عربستان پهلو گرفتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها