هدف نزديكي‌گروه محصولي به دولت چيست؟

کد خبر: 189471

گفت و گوي وي با روزنامه دولت در حالي انجام مي گيرد كه وي پس از خروج از كابينه جزو مغضوبان دولت محسوب‌شده و به حلقه اخراجيون اين طيف ملحق شده بود اما علي الظاهر انتخابات مجلس بهانه‌اي براي نزديكي دوباره الهام به دولت شده است.

تهران امروز: غلامحسين الهام عضو ارشد جبهه انتخاباتي صادق محصولي موسوم به جبهه پايداري در گفت و گويي با روزنامه ايران به بيان مواضع خود در قبال طرح سوال از رئيس جمهور پرداخت.‌ گفت و گوي وي با روزنامه دولت در حالي انجام مي گيرد كه وي پس از خروج از كابينه جزو مغضوبان دولت محسوب‌شده و به حلقه اخراجيون اين طيف ملحق شده بود اما علي الظاهر انتخابات مجلس بهانه‌اي براي نزديكي دوباره الهام به دولت شده است.

در عين حال مي توان تحركات اخير اعضاي ارشد جبهه محصولي را در چارچوب كلي نزديكي به جريانات دولتي دانسته و هدف آن را نيز استفاده از برخي پتانسيل ها و ظرفيت هاي انتخاباتي دولت جست‌وجو كرد. مفاد گفت و گوي غلامحسين الهام با روزنامه دولت را نيز در همين سير مي بايست تبيين نمود.

اگر چه نزديكي و حمايت جريان صادق محصولي از دولت و حلقه هاي انحرافي بر هيچ كس پوشيده نيست اما گمانه زني ها حاكي از اين است كه با نزديك شدن به انتخابات، اين پيوستگي و نزديكي وجه بارزتري به خود يافته است. آنچه در اين مصاحبه برجستگي ويژه اي مي يابد، تلاش سخنگوي سابق دولت براي تطهير مصاديق اشكال و انتقادات مجلس هشتم نسبت به رئيس جمهور است. در عين حال موضوع آنجا اهميت ويژه اي پيدا مي كند كه محوريت تطهير‌برخي اقدامات ساختارشكنانه با اتهام بندي هاي الهام به مجلس رفع رجوع مي شود.

از جمله اينكه وي طراحان سوال از رئيس جمهور را به تلاش براي جمع آوري آرا‌ متهم كرده و رويه مجلس در طرح سوال را خلاف مصالح عمومي كشور عنوان كرده است.

جالب اينكه غلامحسين الهام از آرا و افكار عمومي نيز مايه گذاشته و وجدان عمومي را مخالف اين امر قلمداد كرده است. در نهايت توجيهات غلامحسين الهام با منكر خواندن اقدام نمايندگان در طرح سوال از محمود احمدي نژاد تكميل‌مي گردد. در خصوص اين اظهارات چند نكته ضروري است:

1 - غلامحسين الهام معتقد است كه منكري اتفاق افتاده است ولي اين موضوع مربوط به گذشته است و طرح آن به منزله نهي مجلس از منكر رئيس جمهور نيست! در توضيح اين سخنان وي بايد گفت كه نهي از منكر مجلس از همان آغازين روزهاي خانه نشيني 11 روزه رئيس جمهور آغاز شده و پروژه اين سوال از همان ابتدا توسط مجلس كليد خورده بود و طرح آن در اين برهه زماني تنها به روال پرپيچ و خم طي شده در اين سير بر مي گردد و هيچ ارتباطي به موضوع انتخابات مجلس ندارد!

در اينجا مي بايست اين سوال را از الهام مطرح نمود كه شما به عنوان مدعي بصيرت و ولايتمداري و خط شكن مبارزه با فتنه چه نهي از منكري را انجام داده ايد؟ آيا شما و اغلب دوستانتان در جبهه موسوم به پايداري با سكوت خود در اين خصوص، منكر بزرگتري را مرتكب نشديد؟ پاسخ شما به افكار عمومي چيست؟ شما چه اقدامي را براي التيام وجدان عمومي انجام داده ايد كه اكنون نگران جهت گيري افكار و وجدان عمومي در اين زمينه هستيد؟

2 - آقاي الهام بايد بدانند كه طرح سوال از رئيس جمهور تنها شامل يك محور نبوده و خانه نشيني 11 روزه تنها يكي از محور هاي اين موضوع مي باشد. موارد انتقاد و اعتراض از عملكردهاي سياسي و اقتصادي دولت به نحوي بوده است كه نمايندگان مجلس ضروري ديدند كه اين طرح را در قالب هاي مختلف پيگيري نمايند. اينكه سخنگوي سابق دولت اين طرح را تنها مربوط به مسائل و انتقادات سياسي بداند، تنها در قالب فرافكني و فرار به جلو قابل تبيين است.

3 - فارغ از اين مسائل بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران،‌اين حق مسلم نمايندگان مجلس است كه در راستاي اعمال وظايف نظارتي خويش رئيس جمهور را به مجلس احضار نموده و از وي ارائه توضيح بخواهند. لذا آقاي الهام و همكاران وي در جبهه انتخاباتي صادق محصولي نمي توانند براي مجلس تعيين تكليف كرده و با تكرار اتهام

‌مانع اجراي وظايف خطير آنان شوند. همچنين تعيين مصالح ملي مملكت مطمئنا بر عهده آقاي الهام نيست كه انجام وظايف نظارتي مجلس را خلاف مصالح مملكت عنوان نمايد.

انتشار اين گفت و گو و اختصاص عكس صفحه اول ارگان دولت كه اين روزها بيشتر به عنوان ارگان جريان انحرافي نقش آفريني مي‌كند به الهام،

خود بر ابهامات گذشته ارتباط تيم صادق محصولي با جريان انحرافي افزود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها