استفاده ازاشک‌آور علیه کودک ۴ساله/عکس

کد خبر: 196192

پلیس بی توجه به حضور یک کودک ۴ ساله در جمع دانشجویان سیتی کالج سانتا مونیکا که در اعتراض به افزایش شهریه‌ها، جلوی ساختمان هیأت امنای این دانشگاه جمع شده بودند، از مقادیر زیادی گاز اشک آور برای پراکنده کردن معترضین استفاده کرد که این موضوع، پیش از وقوع تظاهرات‌های جنبش ۹۹ درصد سابقه نداشته است.

استفاده ازاشک‌آور علیه کودک ۴ساله/عکس

سایت اوباما: گرچه دولت آمریکا تلاش می‌کند اعتراضات جنبش ۹۹ درصد را تمام شده تلقی کند اما، اعتراضات اشکال دیگری به خود گرفته و همچنان ادامه دارد. به گزارش آتلانتیک وایر، فضای برخی دانشگاه‌های آمریکا چنان شکننده است که دانشجویان به محض وقوع یک مشکل، تردیدی در برگزاری تجمعات اعتراضی و پلیس دانشگاه تردیدی در استفاده از گاز اشک آور به خود راه نمی‌دهد. در آخرین اقدام از این نوع، پلیس بی توجه به حضور یک کودک ۴ ساله در جمع دانشجویان سیتی کالج سانتا مونیکا که در اعتراض به افزایش شهریه‌ها، جلوی ساختمان هیأت امنای این دانشگاه جمع شده بودند، از مقادیر زیادی گاز اشک آور برای پراکنده کردن معترضین استفاده کرد که این موضوع، پیش از وقوع تظاهرات‌های جنبش ۹۹ درصد سابقه نداشته است.

در حالی که بسیاری از شهروندان آمریکایی به خاطر مخارج بالای تحصیل، دچار فقر ناگهانی شده‌اند و این موضوع، آن‌ها را برای اعتراض به خیابان‌ها کشانده، کالج سانتا مونیکا از طرح خود برای افزایش ۴ برابری شهریه‌های تحصیل خبر داده است و این به معنی ناتوانی حتمی گروه قابل توجهی از دانشجویان در پرداخت شهریه و ناتمام ماندن دوره تحصیلی است که تا همین الان نیز برای آن‌ها خرج زیادی داشته است. آتلانتیک وایر تعداد تظاهرات کنندگان را بیش از ۲۰۰ نفر عنوان کرده و افزوده است: به مجرد اینکه صدای اعتراض دانشجویان بالا رفت، پلیس از اسپری فلفل استفاده کرد. سطح خشونت پلیس با دانشجویان به قدری بالا بود که از ۲۰۰ نفر حاضر در این تجمع، ۳۰ نفر زخمی و ۲ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند. «سارا بلکناپ» در توییتی در هنگام درگیری می‌نویسد، دختری را دیده که از ناحیه صورت مورد اصابت اسپری قرار گرفته است. در این درگیری برخی از دانشجویان نیز به شدت مورد اصابت باتوم قرار گرفتند. گفته می‌شود که پلیس شهر سانتا مونیکا در صحنه حضور داشته است هرچند که معتقد است مسئول کنترل جمعیت، پلیس دانشگاه بوده است. این حادثه یادآور اقدام پلیس دانشگاه یو سی دیویس در استفاده از اسپری فلفلی علیه دانشجویان است که در سال گذشته به وقوع پیوست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها