ادامه مذاکرات ایران و 1+5 / ژست رمانتیک مطهری! / بوسه مهربانانه علیخانی در مجلس/ تکذیب‌ خبر حمایت‌ هاشمی ازکاندیداتوری‌ خاتمی/ افت قيمت‌ها در بازار خودرو

کد خبر: 202938
برخی از مهمترین اخبار امروز تاکنون به این شرح است: مذاکرات ایران و 1+5 در جریان است

فارس: گفت‌وگوهای هیئت ایرانی به ریاست جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعضای 1+5 در جریان است. ادامه دور دوم گفت‌وگوهای هیئت ایرانی به ریاست جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعضای 1+5 ، پس از یک استراحت کوتاه آغاز شد. عکس/ژست رمانتیک مطهری در مجلس!

عکس/ بوسه مهربانانه علیخانی در مجلس
تکذیب‌خبرحمایت‌هاشمی ازکاندیداتوری‌خاتمی

جمهوری اسلامی نوشت: علیرغم عدم ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آینده، دیروز یکی از روزنامه‌ها مدعی شد جمعی از اصلاح طلبان در دیدار با ایشان بر سر کاندیدا شدن حجت الاسلام سیدمحمدخاتمی برای ریاست جمهوری توافق کردند! محافل مطلع و نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین توافقی را تکذیب کرده و تاکید نمودند ایشان تاکنون در زمینه ریاست جمهوری آینده هیچگونه اظهارنظری نکرده‌اند. افت قيمت‌ها در بازار خودرو به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، هم‌اکنون هیوندایی IX55 قیمتی برابر با 103 میلیون تومان دارد که در مقایسه با شب عید امسال هفت میلیون تومان ارزان شده است. بازار خودرو ایران این هفته نیز طعم ارزانی را چشید، تا بیشتر خودروهای داخلی و وارداتی با کاهش قیمت روبه‌رو شوند و رکود نیز بیش از پیش خود را نشان دهد. طبق اخبار رسیده، این هفته به جز دو سه مورد خاص، قيمت سایر خودروهای تولید داخل یا ثابت ماند و تغییری نکرد یا با ارزانی روبه‌رو شد. وارداتی‌ها نیز که طی سال گذشته ترمز بریدند و قیمتشان شدید و بی‌سابقه افزایش یافت، هم‌اکنون با کاهش قابل توجه قیمت روبه‌رو شده و حباب شان در حال شکستن است. به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، ظاهرا ریشه اصلی این رکود و ارزانی را باید در عدم تمایل مشتریان به خرید خودرو جستجو کرد که این موضوع نیز دلایل خاص خود را دارد. برخی مي‌گویند، مشتریان به انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات روز گذشته هستند، تا ببینند اوضاع فعلی به چه سمت و سویی مي‌رود و خودرو ارزان مي‌شود یا گران؟ از دید آنها، نتایج مذاکرات بغداد ،بر قیمت ارز و طلا تاثیر مي‌گذارد و از آنجاکه ظاهرا تازگی ها نوسان قیمت این دو بر بازار خودرو هم تاثیر مي‌گذارد، مشتریان در انتظار واکنش بازار به مذاکرات مذکور هستند. اگر حق با این دسته از کارشناسان باشد، احتمالا از هفته آینده و پس از مشخص شدن نتایج مذاکرات، بازار خودرو کم کم واکنش خود را (حال مثبت یا منفی)، نشان خواهد داد. با این حال، برخی دیگر از کارشناسان نیز بر این باورند که رکود فعلی در بازار خودرو طبیعی به نظر مي‌رسد و مختص هر ساله است و با نزدیک شدن به تابستان، دوباره خرید رونق خواهد گرفت. به گفته آنها، با طی شدن این دوره طبیعی، بازار باز هم رنگ رونق را به خود مي‌بیند و تقاضا نه‌تنها بالا مي‌رود و بلکه حتی ممکن است با توجه به وضعیت تولید، خودرو در بازار کم هم بیاید. در هر حال آنچه سبب شده بازار خودرو کشور به مسیر رکود ارزانی بیفتد، «نبود مشتری» است، حال مي‌خواهد دلیلش مذاکرات ایران و غرب باشد یا مسائلی دیگر.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها