مدیریت روانی و ذهنیت جامعه؛ امری که فراموش شده است

کد خبر: 207914

در نظرخواهی «فردا» قریب به 8500 نفر شرکت کرده اند و در آماری قابل توجه قریب به 92 درصد توضیحات مسئولین دولتی را قانع کننده ندانسته اند. این امر جدای از آنکه نشان می دهد که معضل دیرینه ضعف اطلاع رسانی در دولت کماکان از دولت نهم تا به امروز استمرار داشته و فکر عاجلی برای آن نشده است، نشانه ای آشکار از عدم توفیق دولت از مدیریت اجتماعی و ذهنیت عمومی جامعه است.

مدیریت روانی و ذهنیت جامعه؛ امری که فراموش شده است
سرویس سیاسی «فردا» : در مواجهه با هر معضل اجتماعی رویکرد نخستین هر دولتی باید اقناع اجتماعی و ارائه توضیح مستدل برای کاستن از ابعاد نگرانی مردمی و زدودن حس استرس و سپس دخیل کردن عامه مردم برای حل آن معضل باشد .

به طور مشخص این امر در خصوصر معضل امروز جامعه ما یعنی گرانی ها به چشم نمی خورد. دولت یا از اساس این امر را کتمان می کند یا با ارائه توضیحات مبهمی دلایلی را برای گرانی ها بر می شمرد که از اساس به واقعیت نزدیک نیست و بوی فرافکنی می دهد.

از همین روست که باید بار دیگر این امر را به متصدیان دولتی یادآور شد که حل معضل گرانی ها پیش شرطی اجتماعی دارد و آن ارائه توضیحات قانع کنن ده و در صورت لزوم عذر خواهی از مردم است. اینچنین مردم خودر در پروسه مهار گرانی ها وارد می شوند و کار دولت برای رفع و رجوع این امر بسیار سهل خواهد شد.اکنون متاسفانه نیبت به کفایت مسئولان در مهار گرانی ها تردیدهای اساسی در ذهنیت جامعه بوجود آمده که فعالیت برای دولت را سخت می کند . این امر وقتی با توجیهات عجیب یا فرافکنی های خاص همراه می شود نتایج بدتری را به ارمان می آورد.

در نظرخواهی فردا قریب به 8500 نفر شرکت کرده اند و در آماری قابل توجه قریب به 92 درصد توضیحات مسئولین دولتی را قانع کننده ندانسته اند. این امر جدای از آنکه نشان می دهد که معضل دیرینه ضعف اطلاع رسانی در دولت کماکان از دولت نهم تا به امروز استمرار داشته و فکر عاجلی برای آن نشده است، نشانه ای آشکار از عدم توفیق دولت از مدیریت اجتماعی و ذهنیت عمومی جامعه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها