خوش خدمتی صهیونیست ها به اوباما

کد خبر: 230146

"باراک اوباما" توانست استادانه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 بر میت رامنی غلبه کرده و برنده پرهزینه ترین انتخاباتی شود که تا کنون در آمریکا برگزار شده است .

خوش خدمتی صهیونیست ها به اوباما

مهر: درحالیکه کارشناسان جانبداری آشکار نتانیاهو از رقیب اوباما را به عنوان چالشی جدید در روابط واشنگتن و تل آویو ارزیابی کرده بودند، نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در چرخشی 180 درجه اتحاد طرفین در دوران اوباما را قوی تر از هر زمان دیگری معرفی کرد. "باراک اوباما" توانست استادانه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 بر میت رامنی غلبه کرده و برنده پرهزینه ترین انتخاباتی شود که تا کنون در آمریکا برگزار شده است .

در این رقابت تا آخرین لحظات رامنی و اوباما شانه به شانه هم حرکت می کردند و حتی در برخی مواقع، آرای رامنی بیشتر از اوباما بود، اما پیروزی اوباما در ایالتهایی که به طور سنتی به هیچ یک از احزاب دموکرات و جمهوریخواه تعلق ندارد،سبب شد تا پیروزی اوباما قطعی شود. بر همین اساس، اوباما آرای ایالتهای نیوهمپشایر، میشیگان، نیومکزیکو، آیووا، ویسکانسین، کلرادو، نوادا، پنسیلوانیا، مینه سوتا، و اوهایو را تصاحب کرد، اما در این میان کسب آرای اوهایو بسیار پر اهمیت بود و همین ایالت توانست نتیجه را به نفع اوباما تغییر دهد. بر اساس این گزارش، کمیته انتخاباتی میت رامنی در تلاش بود تا آرای ایالتهای غربی آمریکا را جذب کند، اما همین ایالتها اوباما را برای چهار سال دیگر به کاخ سفید فرستادند. پیروزی اوباما پایانی بود بر رقابتهایی که از بیش از یک سال قبل آغاز شده بود . رقابتهایی که مردم آمریکا شاهد صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات ، سخنرانی های متعدد، و سه مناظره رو در روی دو نامزد بودند .

جروزالم پست، نیز در همین رابطه به واکنش مقامات رژیم صهیونیستی به پیروزی اوباما پرداخت و نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی ضمن تبریک پیروی "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات 2012 گفت: اتحاد طرفین در دوران اوباما در کاخ سفید قوی تر از هر زمان دیگری بود. نتانیاهو با وجود آنکه از حامیان سرسخت میت رامنی نامزد جمهوریخواه آمریکا بود، در عین حال گفت: به همکاری با اوباما برای اطمینان از جلب منافع اسرائیل که برای امنیت شهروندان حیاتی است، ادامه می دهم. اظهارات نتانیاهو درحالیست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره تبعات پیروزی اوباما گفته بود وی در صورت پیروزی از نتانیاهو انتقام می گیرد و در انتخابات سراسری اسرائیل در روز 22 ژانویه از رقیب نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرفداری می کند. شماری از مقامات و سیاستمداران اسرائیلی به اوباما تبریک گفته و برخی تعهدات رئیس جمهوری آمریکا را در قبال امنیت رژیم صهیونیستی زیر سوال بردند. در همین حال "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به اوباما گفت: اساس روابط آمریکا حمایت از امنیت جامعه یهود است. باراک افزود: بدون شک دولت اوباما به سیاست خود در قبال تل آویو که حمایت از امنیت اسرائیل است، ادامه می دهد. سیاستی که در تلاش برای مقابله با چالش های منطقه است و اوباما در این راستا از تلاش خود برای ازسرگیری مذاکرات سازش نمی کاهد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: معتقدم که با توجه به سبک دوستی عمیق و تجارب مشترک با اوباما می توانیم هرگونه اختلاف نظرها را کنار بگذاریم. همچنین "شلی یاشیموویچ" رهبر حزب کارگر در پیامی ضمن تبریک به اوباما به خاطر پیروزی در انتخابات گفت: به خاطر تلاشهای خود برای ایجاد تغییرات در جامعه آمریکا، ارتقای ارزشهای انسانی از جمله مساوات، عدالت اقتصادی و اجتماعی قدردانی می کنم. وی در ادامه برای اوباما به خاطر ازسرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه و پروسه صلح و آزادی در جهان آرزوی موفقیت کرد. "یائیر لاپید" رئیس حزب "یش آتید" رژیم صهیونیستی ضمن پیروزی به اوباما به خاطر ورود به کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله ادعا کرد: رئیس جمهوری آمریکا باید مانع ایران به دستیابی به سلاح هسته ای شود. رهبر این حزب همچنین از نتانیاهو خواست تا قدمهای فوری را برای بهتر کردن روابط شکننده تل آویو با واشنگتن برداشته و اختلافات را کنار بگذارد. "دانی آیالون" معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به رئیس جمهور جدید و جامعه آمریکا به خاطر باقی ماندن اوباما در کاخ سفید تبریک گفت. وی افزود: اوباما، در دومین دوران ریاست جمهوری خود، یک رئیس جمهور بی نظیر برای اسرائیل خواهد بود و همواره از جامعه یهود حمایت می کند. "شلومو مولا" یکی از اعضای حزب کادیما ضمن انتقاد از اظهارات اخیر نتانیاهو درباره انتخابات آمریکا گفت: نخست وزیر با اظهارات متکبرانه و بدون آگاهی خود و حمایت از رامنی به روابط واشنگتن و تل آویو آسیب رساند. وی افزود: بسیار آشکار است که انتخابات آمریکا تاثیر مستقیمی را بر انتخابات اسرائیل دارد و امیدوارم که راستگرایان هر اقدامی را برای پیروزی در انتخابات انجام دهند. "دنی دانون" معاون رئیس کنیست ضمن پیروزی به اوباما به خاطر انتخاب مجدد از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا همچنان "مسیر تغییر" را در پیش گرفته و به سرزمین های اشغالی سفر کند. دانون در ادامه تاکید کرد: اوباما به جای آنکه به موضوع شهرک سازی بپردازد بهتر است که بر موضوع هسته ای ایران تمرکز داشته و زمان را از دست ندهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها