دولت حق ریخت و پاش در بیت المال را ندارد

کد خبر: 258060

وی تصریح کرد: تمامی گناهان ریشه در ضعف و اعتقاد انسان دارد، اعمال ما تحت احاطه علم الهی است، طوری عمل کنیم که در عالم برزخ و جهان آخرت در آسایش باشیم.

مهر: نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین ضمن انتقاد از برگزاری برخی مراسم و جشنهای پر هزینه توسط دولت گفت: دولت حق ندارد در بیت المال ریخت و پاش کند.

آیت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین که در گلزار شهدای سید فتح الله برگزار شد، پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه افزود: حضرت علی(ع) می فرماید "تقوای الهی داشته باشید و از معصیت خدایی در مقابل جشمانش هستید پرهیز کنید".

وی بیان داشت: بندگان در هر لحظه در برابر خدا هستند، دقت داشته باشید، من روحانی، آن آقای کاسب، اداری، وزیر، وکیل، نماینده همه و همه در محضر خدا هستند، اگر این را باور کنیم 100 بار هم زمینه گناه فراهم شود گناه نمی کنیم، شیطان به عزت خداوند سوگند خورده که بندگان را گمراه کند، مگر بندگان خالص خدا و برای این کار سراغ پیامبران و انبیا الهی هم می رود، استثنا در کار نیست و دام برای همه گسترده شده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین با اشاره به شاهدان الهی ادامه داد: همین زمین از شاهدان باری تعالی است، در روز قیامت اخبار خود را بیان می کند، لذا اگر انسان این امر را باور کند دیگر گناه نخواهد کرد.

تمامی گناهان ریشه در ضعف و اعتقاد انسان دارد

وی تصریح کرد: تمامی گناهان ریشه در ضعف و اعتقاد انسان دارد، اعمال ما تحت احاطه علم الهی است، طوری عمل کنیم که در عالم برزخ و جهان آخرت در آسایش باشیم.

آیت الله محمودی سپس با اشاره به روز ارتش و روز سپاه گفت: ارتش، سپاه و بسیج ما همه بر این کشور و بر مردم حق دارند، اگر رشادتهای این افراد در هشت سال دفاع مقدس نبود، اکنون نظام و کشوری نداشتیم، امروز بحمدالله همه چیز داریم که مهمترین آنها برپایی حکومت اسلامی و استقلال است، امروز ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه مستقل است.

وی اضافه کرد: امروز رهبر انقلاب اسلامی شجاعانه در مقاطعی که نیاز است در برابر زورگویان می ایستد،این بزرگترین نعمت است، البته شیاطین انسانی از ضربه زدن به نظام دست بردار نیستند و برای مقابله با آنها باید بصیرت و آگاهی خود را حفظ کنیم.

کسی که در نظام اسلامی نامزد انتخاباتی می شود یا عاشق است یا دیوانه

نماینده ولی فقیه در شهرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بیان کرد: کسانی در این عرصه وارد شوند که از عهده کار بر می آیند، کسی که در نظام اسلامی نامزد انتخاباتی می شود یا عاشق است یا دیوانه، چراکه برای احراز پست و مسئولیت وارد عرصه شده و اینجا بازرس اصلی خداوند است، کوچکترین خطایی در مسئولیتهای نظام اسلامی گناه بزرگی است، باید تنها برای خدمت وارد صحنه شوند و عاشق خدمت باشند، کسی باید بیاید که جان خود را در طبق اخلاص بگذارد و وارد عرصه شود.

وی ضمن انتقاد از برگزاری برخی مراسم و جشنهای پر هزینه توسط دولت گفت: مصرف بیت المال مسلمانان باید بسیار با دقت باشد، بیت المال برای رفاه حال مسلمانان است و برای برخی جشنها و مراسم پرهزینه نیست، برای این نظام خونها داده شده، جوانهای بسیاری به شهادت رسیدند، دولت حق ندارد در بیت المال ریخت و پاش کند.

برخی آقایان گمان می کنند قیامتی در کار نیست

آیت الله محمودی اضافه کرد: شاید خزانه باز و بی حساب باشد که البته این هم صحیح نیست، لکن احساس مسئولیت و اعتقادات اسلامی کجاست؟ گویی برخی آقایان گمان می کنند قیامتی در کار نیست، مسئولیتی نیست، حساب و کتابی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها