کسانی که تخریب می‌کنند به خدا اعتقاد ندارند/ نیاز به روحیه جهادی و شوق خدمت داریم

کد خبر: 264134

متاسفانه آنچه سبب شده تا این بی اخلاقی ها و اقدامات مخرب علیه افراد شکل گیرد، همین بی اعتقادی به ارزش های آسمانی و الهی است. کسانی که پای به عرصه رقابت می گذارند اگر جهت آنها خدمت به خلق و ادای تکلیف و انجام وظیفه باشد، رسیدن به جایگاه را یک فرصت برای خودشان می دانند. به این نکته هم خواهند رسید که عالم محضر خداست و نمی توان در محضر خدا خلاف امر خدا عمل کرد. بداخلاقی ها و پلشتی ها فقط از این راه است که از بین خواهد رفت.

کسانی که تخریب می‌کنند به خدا اعتقاد ندارند/ نیاز به روحیه جهادی و شوق خدمت داریم
سرویس سیاسی «فردا»- نقش تعيين‌كننده انتخابات رياست‌جمهوري در تعيين خط‌مشي آتي و مديريت اجرايي كشور، موجب شكل‌گيري جبهه‌بندي‌هاي مهمي در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و... پيرامون كانديداهايي مي‌شود كه در هر دوره وارد اين عرصه مي‌شوند. در هر دوره بنا به نيازهايي كه مردم احساس مي‌كنند و مصلحت‌هايي كه براي كشور و انقلاب وجود دارد، پايش و ارزيابي‌ها درباره اين كانديداها و همينطور پايگاه فكري و اجتماعي آنها صورت مي‌گيرد. همين ارزيابي‌ها زمينه‌ساز رقابت‌هاي جدي مدعيان رياست‌جمهوري و به تبع آنها جريان‌هاي سياسي و فرهنگي حامي آنها مي‌شود. يكي از مهم‌ترين موضوعات هر انتخابات، تلاش كانديداها براي اثبات ضرورت پيروزي خود است. در همین خصوص حجت الاسلام علی ثمری در گفتگو با «فردا» ، معیارهای لازم برای انتخاب فرد اصلح و رعایت موازین اخلاقی از سوی کاندیداها در انتخابات را مورد ارزیابی قرار داد. - از نظر شما اصلح کیست؟ ملاک ها و معیارهایی که رهبری مشخص کرده اند و در قانون اساسی نیز وجود دارد بهترین راه برای شناخت فرد اصلح است. - خوب به طور حتم این 8 نفری که از سوی شورای نگهبان به عنوان کاندیداهای تایید صلاحیت شده معرفی شدند همگی معیارهای قانون اساسی را داشته اند. در بین این افراد چه ویژگی هایی باید وجود داشته باشد که بتواند آنها را از دیگر رقبا متمایز کند؟ در بین این افراد هر کسی که بیشتر توان به دوش کشیدن بار روی دوش مردم و کم کردن هزینه های مردم را دارد، قطعا شایسته و بایسته صحنه است و باید بار روی دوش او گذاشته شود. ملاک ها نیز کاملا مشخص است. فردی که روحیه خدمت و روحیه جهادی داشته باشد و مبارزه با مفاسد را جزو اولویت های خود قرار دهد بهتر می تواند در این عرصه خدمت کند. انتخاب اصلح کسی است که ساده زیست باشد. اعتقاد به خرد جمعی، دوری از حاشیه، ظلم ستیزی و فساد ستیزی، برنامه داشتن برای کاهش بار از دوش مردم از جمله ویژگی هایی است که باید برای انتخاب اصلح به آن توجه کرد. هر کس این ویژگی ها را داشته باشد قطعا مردم باید به او روی بیاورند و اقبال کنند. - با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار داریم، چه توصیه ای برای رعایت اخلاق و موازین اخلاقی در بین کاندیداها دارید؟ تعریفی که حضرت امیر(ع) از مسئولیت دارد این است که وقتی یک مسئولیت بر عهده کسی گذاشته می شود، فرصتی است برای بندگی خدا که به وی داده می شود نه اینکه این مسئولیت طعمه ای باشد برای جاه طلبی، زراندوزی و اشرافی گری. اگر از نظر باورهای دینی و اخلاق اسلامی، عزیزانی که در میدان های مختلف خدمت حاضر می شوند این ملاک و معیار حضرت علی(ع) را مبنا قرار دهند در پیشگاه خدا تمام مسائل و مادیات دنیوی به اندازه خردلی برایش ارزش نخواهد داشت. اگر این اعتقاد قرآنی و خدایی باور افراد شود دیگر فضایی برای بداخلاقی ها و تخریب ها باز نمی شود. - توصیه شما در این زمینه به کاندیداهای ریاست جمهوری چیست؟ متاسفانه آنچه سبب شده تا این بی اخلاقی ها و اقدامات مخرب علیه افراد شکل گیرد، همین بی اعتقادی به ارزش های آسمانی و الهی است. کسانی که پای به عرصه رقابت می گذارند اگر جهت آنها خدمت به خلق و ادای تکلیف و انجام وظیفه باشد، رسیدن به جایگاه را یک فرصت برای خودشان می دانند. به این نکته هم خواهند رسید که عالم محضر خداست و نمی توان در محضر خدا خلاف امر خدا عمل کرد. بداخلاقی ها و پلشتی ها فقط از این راه است که از بین خواهد رفت.
- در سال های اخیر موازین اخلاقی در جامعه تا حدودی از بین رفت و سیاسیون مسائل اخلاقی را رعایت نکردند. این موضوع حتی بر روی اعتقادات گروهی از مردم نیز تاثیر گذار بود. این مسئله را نشات گرفته از چه می دانید؟ و اینکه چه راه حلی برای دولت آینده توصیه می کنید تا این آب سرازیر شده را به جوی بازگرداند؟ این مسئله ریشه در باورهای دینی دارد. عزیزانی که می آیند و بر مسند کار قرار می گیرند خوب است که یک دور باورهای دینی خود را رصد کنند تا ببینند مقبولیتشان در پیشگاه خدا به چه میزان است. برداشت های غلط از دین، از ولایت و از مهدویت، از انتظار و از ظهور همه دست به دست هم داد تا ریشه این بی اخلاقی ها در جامعه شکل گیرد. بیشتر این برداشت های اشتباه نیز از ناحیه دولتمردان ظاهر شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها