سناتورآمریکایی خواستارتحریم المپیک روسیه

کد خبر: 274659

سناتور تندرو از دولت آمریکا خواست تا در صورتی که مسکو با اعطای پناهندگی سیاسی به ادوارد اسنودن موافقت کند، از حضور در بازی های المپیک 2014 روسیه انصراف دهد و در این بازی ها شرکت نکند.

تسنیم: سناتور تندرو و افراطی آمریکا تاکید کرد، اگر مسکو به ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا پناهندگی سیاسی دهد، واشنگتن نیز باید بازی های المپیک روسیه را تحریم کند.

به گزارش پرس تی وی؛ "لیندسی گراهام" سناتور تندرو از دولت آمریکا خواست تا در صورتی که مسکو با اعطای پناهندگی سیاسی به ادوارد اسنودن موافقت کند، از حضور در بازی های المپیک 2014 روسیه انصراف دهد و در این بازی ها شرکت نکند. وی تصریح کرد: تحریم بازی های المپیک روسیه احتمالا اثربخش و کمک کننده خواهد بود چرا که کاری که روس ها انجام می دهند، ظالمانه است. اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی است که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان جاسوسی آمریکا روز سه شنبه درخواست پناهندگی سیاسی موقت خود را به روسیه ارائه کرده است. اسنودن نگران آن است که در صورت بازگشت به آمریکا مورد شکنجه قرار گرفته و یا به مرگ محکوم شود.این سناتور جمهوری خواه آمریکایی در ادامه گفت: اگر روسیه پناهندگی سیاسی به اسنودن بدهد این اقدام نقض حاکمیت قانون خواهد بود و یک سیلی به صورت آمریکا تلقی خواهد شد. آمریکا یک بار نیز بازی های المپیک 1980 مسکو را به علت اشغال افغانستان توسط روسیه تحریم کرده است. بازی های المپیک زمستانی فوریه 2014 میلادی در شهر سوچی واقع در سواحل دریای سیاه برگزار خواهد شد. اختلافات بر سر مساله اسنودن احتمالا منجر به لغو سفر اوباما به روسیه برای شرکت در نشست سران گروه 20 نیز خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها