تندرو ها جایی در کابینه روحانی ندارند/کابینه برای رای اعتماد گرفتن مشکلی نخواهد داشت

کد خبر: 277379

ایشان در مجلس چهارم و پنجم که خود من هم حضور داشتم، مشی میانه روی و اعتدال گرایی داشت و سعی می کرد با نمایندگانی که تخصص داشتند و مسایل جناحی را در کارشان کمتر دخالت می دادند و بر اساس منافع کلی و تخصص برنامه شان را تنظیم می کردند در ارتباط باشند.به طور حتم این تجربه را در چینش کابینه هم به کار خواهد بست.

تندرو ها جایی در کابینه روحانی ندارند/کابینه برای رای اعتماد گرفتن مشکلی نخواهد داشت
سرویس سیاسی«فردا»:

یکی از گزینه های احتمالی حضور در دولت آینده گفت: آقای روحانی از نیروهای معتدل و میانه رو در کابینه خود استفاده خواهد کرد.

دکتر علی عباس پور نماینده مجلس هشتم و از اعضای ستاد روحانی در گفتگو با «فردا» حضور رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی را نشانه ای از تعامل سازنده دولت و مجلس در آینده دانست. عباس پور که خود در مجلس هشتم شاهد رابطه پر فراز و نشیب بین دولت و مجلس بوده، به تفاوت بین دو رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: آقای روحانی 5 دوره نماینده مجلس بوده اند و مجلس را می شناسند. قطعا دولت ایشان مثل دولت آقای احمدی نژاد نیست. آقای احمدی نژاد تجربه حضور در مجلس به عنوان نماینده نداشتند و می توان گفت که قوه مقننه را نمی شناختند. او افزود: اما آقای روحانی جزو هیات رئیسه، نایب رئیس ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودند و کاملا مجلس را می شناسند و اینکه چه میزان قوه مقننه می تواند در نظام و تصمیم گیری های دولت موثر باشد را می دانند لذا با توجه به این شناخت ملاقات و دیدار اخیر با مجلسی ها صورت گرفت که به نظر من می تواند در تعامل بین دولت و مجلس بسیار موثر باشد. معرفی کابینه به مجلس و گرفتن رای اعتماد از نمایندگان، اولین مواجهه رسمی دولت جدید با مجلس نهم است. دکتر عباس پور در پیش بینی خود از نتیجه این مواجهه گفت: از آنجا که آقای روحانی نسبت به مجلس شناخت دارند و بخصوص با درایتی که در ایشان وجود دارد، فکر نمی کنم مشکلی بابت گرفتن رای اعتماد کابینه از مجلس بوجود بیاید. آقای روحانی مهمترین ویژگی دولت خود را فراجناحی بودن دانسته اند. برخی نگرانی ها وجود دارد مبنی بر اینکه تاکید بر فراجناحی و حضور همه سلایق و دیدگاهها در دولت منجر به تشکیل یک دولت ناهماهنگ و غیر منسجم نشود. عباس پور در این باره تصریح کرد: ایشان در مجلس چهارم و پنجم که خود من هم حضور داشتم، مشی میانه روی و اعتدال گرایی داشت و سعی می کرد با نمایندگانی که تخصص داشتند و مسایل جناحی را در کارشان کمتر دخالت می دادند و بر اساس منافع کلی و تخصص برنامه شان را تنظیم می کردند در ارتباط باشند.حالا هم به خاطر همان مشی مورد اشاره به طور قطع تجربه خوبی برای ایجاد تعادل و تعامل بین گروهها دارند و به طور حتم این تجربه را در چینش کابینه هم به کار خواهد بست. وی در پاسخ به این سوال که ارتباط دولت با اصلاح طلبان و امکان حضور اصلاح طلبان در کابینه چگونه خواهد بود، گفت:من اطلاعی ندارم. این را باید از خود آقای روحانی بپرسید. اما علی الاصول آقای روحانی همانگونه که خودشان هم گفته اند از نیروهای معتدل و میانه رو استفاده خواهند کرد و در کابینه ایشان تندرو ها جایی نخواهند داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها