کار از لابی گذشته، برخی آویزان وزرای پیشنهادی شده‌اند!/ اکثریت کابینه رای خواهند آورد

کد خبر: 278712

لابی در معنای اصلی خود اتفاق بدی نیست و برای شناخته شدن و شناساندن افراد استفاده می شود. اما مهم این است که این لابی دارای چه مشخصات و براساس چه انگیزه ای باشد. متاسفانه برخی از همراهان وزرا به نوعی دلال شغلی شده اند. بنابراین بنده به نمایندگان و همچنین هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر دادم که باید نظارت بیشتری بر این مسئله داشته باشند.

کار از لابی گذشته، برخی آویزان وزرای پیشنهادی شده‌اند!/ اکثریت کابینه رای خواهند آورد
سرویس سیاسی «فردا»- نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتدال و قانون‌مداری از مهم ترین ویژگی‌هایی است که برای وزرای دولت یازدهم تعریف شده و قطعا مجلس هم با این شیوه کاملاً موافق خواهد بود و به آنها رای حداکثری خواهد داد.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» با انتقاد از لابی های فراوانی که از سوی اطرافیان برخی وزرای پیشنهادی صورت گرفته است اظهار داشت: لابی در معنای اصلی خود اتفاق بدی نیست و برای شناخته شدن و شناساندن افراد استفاده می شود. اما مهم این است که این لابی دارای چه مشخصات و براساس چه انگیزه ای باشد. آنچه که ما این روزها در مجلس شاهد آن هستیم این است که برخی افراد به نام لابی جلو می آیند اما اهداف خودشان را در نظر دارند یعنی به تعبیر عوام می خواهند به فرد پیشنهادی آویزان شوند. شرط اصلی لابی موثر، انگیزه های پشت پرده آن است. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: متاسفانه برخی از همراهان وزرا به نوعی دلال شغلی شده اند. بنابراین بنده به نمایندگان و همچنین هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر دادم که باید نظارت بیشتری بر این مسئله داشته باشند. وی همچنین در خصوص حضور چهره های آشنا در کابینه دولت یازدهم نیز گفت: یک کابینه کارآمد نیازمند آشنایی مدیران با مسائل روز و هماهنگ بودن با سایر افراد گروه است. در حال حاضر شرایط کشور طوری است که باید از تمام توان نیروهای کارامد برای به ثمر رسیدن نتیجه مطلوب استفاده کنیم . گذشته و حال تفاوتی ندارد آنچه مهم است استفاده از تجربیات و دانش افرادی که صلاحیت این سمت ها را داشته باشند. ندیمی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی بی شماری که وجود دارد باید از تمام توان دیروز و امروز برای بازسازی فردا استفاده کنیم. درست است افرادی که وارد کابینه شده اند کسانی هستند که قبلا سطحی از مدیریت را گذرانده‌اند و برای مردم نام‌آشنا هستند اما این افراد با استفاده از تجربیاتی که در گذشته داشته اند و پیشرفت مدیریتی که در طی این سال ها داشته اند می توانند افراد موفقی برای دولت یازدهم باشند. وی گفت: همانطور که آقای روحانی ادعا کرده بودند تاکید ایشان بر اعتدال است و شاهد هستیم که این نکته را نیز در انتخاب کابینه لحاظ کرده اند. به این معنا که در معرفی کابینه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل کار می‌کنند از این جهت کابینه ایشان تقریبا هماهنگ است. به نظر می آید اکثریت نمایندگان مجلس نیز با این کابینه مشکلی ندارند و اکثر افراد این کابینه با رای موثری از مجلس به دولت راه پیدا می کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها