هشدارهای وزیر دفاع روحانی

کد خبر: 297907

وزیر دفاع از برگزاری اولین شورای عالی صنایع دریایی در دولت یازدهم با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: کشورهای اطراف ما هم دیگر جرات حمله به مرزهای کشور را ندارند، ضمن اینکه آمریکا هم نمی تواند به کشور ما حمله نظامی زمینی داشته باشد.

مهر: حسین دهقان در پانزدهمین همایش صنایع دریایی در جزیره کیش با بیان این که 22.7 درصد از جمعیت کشور در سواحل زندگی می کنند، گفت: سرمایه گذاری هنگفتی را در صنایع دریایی کشور انجام دادیم و اگر داشته های خود را با کشورهای دیگری که امروز از آنها فناوری می گیریم یا خرید می کنیم، مقایسه کنیم می بینیم که بسیار بالاتر از آنها هستیم.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه همه کسانی که در سطوح ملی و حاکمیتی در بخش خصوصی فعالیت می کنند باید در بخش آموزشی وارد شوند، گفت: هرچقدر که در صنایع دریایی سرمایه گذاری انجام دهیم به همان میزان امنیت ملی را افزایش خواهیم داد. وی با اشاره به اینکه سازمان دریایی یکی از مهمترین بخش‌های وزارت دفاع است، گفت: تا زمانی که نظام سلطه از ماهیت خود دست برندارد و ما هم بر موضع ضد استکباری خود بمانیم، آشتی بین ما و نظام سلطه برقرار نمی شود. دهقان با تاکید بر اینکه آمریکا نمی تواند به کشور ما حمله نظامی زمینی داشته باشد، گفت: کشورهای اطراف ما هم دیگر جرات حمله به مرزهای کشور را ندارند، بنابراین دریا و حوزه خلیج فارس با توجه به این که محل تامین منابع برای غرب است، محلی برای مناقشه است. وی با بیان اینکه اگر می خواهیم امنیت ضمانت تداوم سرمایه گذاری باشد باید در حوزه دریا از اقدار کافی بهره مند شویم، گفت: حمایت و بهره برداری، ساماندهی و هدایت مراکز آموزشی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وزیر دفاع با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس برابر با امنیت جهانی است، اظهار داشت: باید در عمران مناطق ساحلی و در توسعه این بخش از صنایع در کشور فعالیت کنیم، گفت: دولت به دنبال این است که فضای کسب و کار بهبود یابد و بخش خصوصی بدون دغدغه فعالیت کند. دهقان با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی در دولت یازدهم را با حضور حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل می دهیم، افزود: باید تکیه برای عرصه رقابت غیررانتی و متکی به مزیت های کشور باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها